-Teddy- Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Jeg har satt inn en ny 1GB minnebrikke idag. Hovedkortet mitt kan ikke fordra meg og mitt store minnebehov og presser meg ned på en stusselig effektiv frekvens på 200MHz automatisk når jeg bruker alle mine tre minneslots. Jeg kan imidlertid kjøre opp frekvensen til 400MHz effektivt om mitt onde jeg driver meg inn i BIOS og h4xx0r litt på chipset settings! Hvor godt har egentlig min kjære pc av mine magiske biosfingre? Oppsummering: Jeg kjører minnet fra 200MHz effektivt til 400MHz effektivt, mot pc-ens "automatiske" vilje. Er det sunt? Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 (endret) ikke farlig, pc vet ikke hva den skal kjøre på så den detter seg til en sdt instilling. kjør brikkene på deres orginale hastighet du Endret 16. juni 2006 av Henrik2k Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 16. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2006 (endret) Det er listet i manualen hvilke hastigheter jeg skal ha ved de -og de minnekombinasjonene. Jeg har nå tre doublesided rambrikker. Dette skal egentlig kjøres på 200MHz ifølge manualen. Jeg trodde jo det var en hensikt med dette? Tenker i retning av unngå varmgang, overspenning, overbelastning på annen måte o.l. Det er altså helt trygt å kjøre opp frekvensen igjen? Du er en gud om du svarer ja uten å lyve. Endret 16. juni 2006 av -Teddy- Lenke til kommentar
Quintero Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Det er ikke "farlig" i den forstand at noe kan bli ødelagt. Men det er nok en god idé å utføre litt stabilitetstesting. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Er det stabilt så er det helt iorden. Lenke til kommentar
_Feroz Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 (endret) Hvordan haxxer du det til a? Jeg er newb og hadde likt en liten innføring i akkurat dette, siden mine brikker ikke vil kjøre høyere enn 333... Brikkene er PC3200 og skal vel være god for 400? Hvis jeg stiller opp "DRAM Timing" ,som jeg tror det heter, så får jeg "DRAM Timing is too tightly" under oppstarten, jeg vet jeg er newb og sånt Endret 20. juni 2006 av _Feroz Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 21. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2006 Det varierer fra hovedkort til hovedkort hvordan det ser ut i BIOS. Hos meg ligger det på "Advanced -> Chipset -> DDR Frequency". Setter denne fra Auto til 400MHz. Timings er noe annet igjen, du skal ikke senke dette dette om du egentlig vil endre frekvensen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå