Gå til innhold

Hk vil ha 200, jeg forcer til 400! Farlig?

-Teddy-

Anbefalte innlegg

Jeg har satt inn en ny 1GB minnebrikke idag. Hovedkortet mitt kan ikke fordra meg og mitt store minnebehov og presser meg ned på en stusselig effektiv frekvens på 200MHz automatisk når jeg bruker alle mine tre minneslots. Jeg kan imidlertid kjøre opp frekvensen til 400MHz effektivt om mitt onde jeg driver meg inn i BIOS og h4xx0r litt på chipset settings! :evil:

Hvor godt har egentlig min kjære pc av mine magiske biosfingre?

Oppsummering: Jeg kjører minnet fra 200MHz effektivt til 400MHz effektivt, mot pc-ens "automatiske" vilje. Er det sunt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er listet i manualen hvilke hastigheter jeg skal ha ved de -og de minnekombinasjonene. Jeg har nå tre doublesided rambrikker. Dette skal egentlig kjøres på 200MHz ifølge manualen. Jeg trodde jo det var en hensikt med dette? Tenker i retning av unngå varmgang, overspenning, overbelastning på annen måte o.l.

Det er altså helt trygt å kjøre opp frekvensen igjen? Du er en gud om du svarer ja uten å lyve. :love:

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar

Hvordan haxxer du det til a? Jeg er newb og hadde likt en liten innføring i akkurat dette, siden mine brikker ikke vil kjøre høyere enn 333... Brikkene er PC3200 og skal vel være god for 400? Hvis jeg stiller opp "DRAM Timing" ,som jeg tror det heter, så får jeg "DRAM Timing is too tightly" under oppstarten, jeg vet jeg er newb og sånt :blush:

Endret av _Feroz
Lenke til kommentar

Det varierer fra hovedkort til hovedkort hvordan det ser ut i BIOS.

Hos meg ligger det på "Advanced -> Chipset -> DDR Frequency".

Setter denne fra Auto til 400MHz.

Timings er noe annet igjen, du skal ikke senke dette dette om du egentlig vil endre frekvensen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...