Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe du greide å poste akkurat i den tiden jeg brukte på å oprette en kommentartråd :p

Skjermkortet og nettverkskortet har jeg tenkt å bruke uten bakplate, gjorde det når jeg hadde den montert i skuffen med stor suksess, de holder seg bra nok fast bare ved å stå i AGP/PCI slot'en. men når du sier det så burde jeg vel lage meg en bakplate... :hmm: når man tenker på vekten av kablene når dette tross alt skal monteres vertikalt, men trur ikke jeg kommer til å kjøpe. Den er ganske mye større enn jeg trenger hvis jeg skulle kjøpe og så bryter den med det enkle designet, men takk for at du nevnte det :) ellers hadde jeg vel funnet ut av det når jeg skal montere det og skjermkortet detter ut på grunn av vekta på kabelen og blir ødelagt :whistle:

Edit: Leif

Endret av Per-Ole
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Hva med lyd etc? Tipper pc'en kommer til å bråke en del når den kommer i kontakt med veggen? (med tanke på at veggen fungerer som en slags primitiv "høyttaler")

Lenke til kommentar

Jeg har tenkt litt på det, men jeg har noen vibrasjonsdempende gummiføtter som jeg kan sette på, og skulle vibrasjonsstøyen fortsatt være for høy kan jeg jo alltids henge den opp i O-ringer. Hva luftbåren støy angår har jeg tenkt å bruke så få vifter som mulig (helst ingen men det får jeg se på når jeg tester den).

Lenke til kommentar

Veldig spenende prosjekt :)

Jeg går ut i fra at det er transparent plexi eller lexan du skal ha? Hvis jeg var det ville jeg heller gått til en blikkenslager å fått de til å klippe til en aluminiumsplate i den størelsen du vil ha ;)

Men den skjøten kan du sikkert gjøre noe med hvis du ikke har tenkt å ha alumuniumet ubehandlet eller polert, du kan bare skule kanten med sparkel så lakker du hele greia pluss kanten da^^

Som "støydemping" kan du kanskje bruke noen O-ringer som hemper elns, eller pakninger av noe slag på skruene ;)

PSUen ville jeg ikke ha åpen, jeg ville heller laget et deksel i plexi, et vindu eller lakket den. Du kan jo se hvordan ejg har gjort det med min PSU her

Så sier jeg bare lykke til ;)

Lenke til kommentar
Veldig spenende prosjekt :)

Jeg går ut i fra at  det er transparent plexi eller lexan du skal ha? Hvis jeg var det ville jeg heller gått til en blikkenslager å fått de til å klippe til en aluminiumsplate i den størelsen du vil ha ;)

Men den skjøten kan du sikkert gjøre noe med hvis du ikke har tenkt å ha alumuniumet ubehandlet eller polert, du kan bare skule kanten med sparkel så lakker du hele greia pluss kanten da^^

Som "støydemping" kan du kanskje bruke noen O-ringer som hemper elns, eller pakninger av noe slag på skruene ;)

PSUen ville jeg ikke ha åpen, jeg ville heller laget et deksel i plexi, et vindu eller lakket den. Du kan jo se hvordan ejg har gjort det med min PSU her

Så sier jeg bare lykke til ;)

6320166[/snapback]

Ja, er blank Plexi jeg skal ha foran.

Grunnen til at jeg ikke gikk til en blikkenslager er at dette er et lavbudsjettsprosjekt. Den skjøten tror jeg blir nærmest usynlig Pga. ledninger og lignende (håper ivertfall :p)

Aluplatene jeg bruker til bakplate har jeg tenkt å ha ubehandlet, altså pusse over med sandpapir (Elsker den looken ubehandla metall har :love: )

Og jeg ser bare fordeler med å ha PSU'en åpen

-bedre luftstrøm

-tar mindre plass

-større frihet til å plassere vifta

Hvis det blir et for stort problem med klåfingra folk kommer jeg til å montere mesh rundt der det er åpent.

Lenke til kommentar
Henger den i hårstrikk, eller hva henger den i?

Og åssen kommer du til å henge den opp til slutt?

6356087[/snapback]

Det ser ut som o-ringer.

6356100[/snapback]

Så at det stod det, men jeg trodde det var de skruene i veggen elns :p

Hadde ikke peiling på hva det var.

Henger den godt, forresten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...