deggis Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 en kammerat satte på en zalman heatpipe (blå men vifte) på sitt 7900gt kort. plutselig her om dagen kom det et lite smell og sort skjerm åpna dekselet og så at et blad på vifta hadde detti av og treft skjermkortet.. en transistor har detti av og kortet har sprekt har kontaktet selger av denne kjøleren med er ikke int i å erstatte noe noen forslag? Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 prøv å snakke med forbrukerrådet. etter alt jeg kan se, så er levrandøren av kjøleren ansvarlig for å erstatte både sitt produkt, og skjermkortet. hvor lenge hadde du kjøleren montert før dette skjedde? Lenke til kommentar
deggis Skrevet 13. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2006 kjøpte den 05.04.06 men blei ikke montert føre uti mai.. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 dvs at du har hatt den montert i noen uker, det burde være lenge tok til at du kan fraskrive deg selv all skyld. (etter min mening) snakk med forbruker ombundet/rådet (eller hva faen de heter) så hjelper de deg Lenke til kommentar
deggis Skrevet 13. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2006 hehe...ja har pratet med forbrukerrådet i dag og dem sa jeg hadde krav på nytt kort..men kontaktperson sier seg ikke villig til og erstatte skjermkort bare vifte..så får se i morra hva jeg gjør takk for svar Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Hvis han sier seg villig til å erstatte vifta, tar han også ansvar for feilen. Dette betyr at han også må erstatte kortet. Siden man aldri kan vite at kunden vet hva han driver med kan slike saker bli litt tvilsomme, men så lenge han har innrømmet ansvar er det ikke noe problem. Lenke til kommentar
deggis Skrevet 13. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2006 ok..takker for hjelpen..da er det bare og stå på mot han.. Lenke til kommentar
WiSLE Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 (endret) Jeg refererer til Forbrukerkjøpsloven Sjette (6.) Ledd Paragraf § 34. Produktskader Selgerens erstatningsansvar for tap som følge av en mangel omfatter, foruten skade på salgstingen selv, også skade på gjenstander som salgstingen brukes til fremstilling av, eller som har nær og direkte sammenheng med salgstingens forutsatte bruk. Den vifta har en direkte sammenheng med kortet, og mangelen er jo at den gikk istykker. Refferer gjerne til denne posten / loven når du tar kontakt med selger. Endret 13. juni 2006 av WiSLE Lenke til kommentar
deggis Skrevet 13. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2006 kjempetakk...det skal jeg gjøre.. Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 De fleste butikker vil si at du valgte å sette på en annen kjøler, som selvfølgelig fjerne alt av garanti. I følge produsent av CPU, HK og GPU, vil garantien forsvinne ved demontering av kjøler, noe som har blitt gjort i dette tilfelle... Fra alle som har rykt noe med vannkjøling/kjøling; ikke kødd med maskinen om du ikke har råd til å erstatte det. Butikken er hvertfall ikke erstatningspliktige. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 De fleste butikker vil si at du valgte å sette på en annen kjøler, som selvfølgelig fjerne alt av garanti. 6308470[/snapback] Det er ikke snakk om garantien på skjermkortet her, det er vifta som er synderen. Lenke til kommentar
Chrichton Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Dette er jo akkurat det samme som hvis vaskemaskinen går i stykker og ødelegger klærne som var i den. Vaskemaskinselger er ansvarlig for følgeskader. Lenke til kommentar
deggis Skrevet 14. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2006 vifta er montert og et blad har detti av og ødelagt kortet...må jo vere selger a vifta sin skyld da..? Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 heller produsent av vifta som har skylden men ja, selger av vifta skal erstatte dette, og får så eventuellt ta det opp med produsent. Lenke til kommentar
deggis Skrevet 14. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2006 hva om selger nekter dette?sier at det må vere en ledning eller lignende som har vert borti...noe det ikke har vert..! Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 da har vi forbrukerrådet som hjelper oss å komme igjennom med slikt, dessuten, hadde det vært en ledning som var borti, så ville en som er i stand til å skifte kjøler selv, iallefall være i stand til å vite at denne lyden skulle ikke ha vært her, og så flyttet ledningen. en ledning kommer ikke sånn plutselig borti etter en uke eller hvor lang tid det nå var snakk om... Lenke til kommentar
deggis Skrevet 14. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2006 sant det...prata med dem i da og dem sa jeg mått sende forliksklage isåfall,så jeg får se i morra om jeg gjør det... Lenke til kommentar
WiSLE Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 hva om selger nekter dette?sier at det må vere en ledning eller lignende som har vert borti...noe det ikke har vert..! 6310712[/snapback] Jeg Quoterer loven igjenn.. § 34. Produktskader Selgerens erstatningsansvar for tap som følge av en mangel omfatter, foruten skade på salgstingen selv, også skade på gjenstander som salgstingen brukes til fremstilling av, eller som har nær og direkte sammenheng med salgstingens forutsatte bruk. Selger må bevise at det var en leding eller annet som forårsaket feilen For andre produktskader enn dem som er nevnt i første ledd, kan forbrukeren kreve erstatning med mindre selgeren godtgjør at tapet ikke skyldes feil eller forsømmelse på selgerens side. Selgeren har jo også rettigheter, og kan bruke denne delen mot produsent Når selgeren betaler erstatning for skade på annet enn salgstingen selv, trer selgeren inn i forbrukerens eventuelle krav mot produsenten etter lov 23. desember 1988 nr. 104 om produktansvar. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 sant det...prata med dem i da og dem sa jeg mått sende forliksklage isåfall,så jeg får se i morra om jeg gjør det... 6310860[/snapback] Dem håper vel på du ikke skal gidde å gjøe det Hvilken butikk er dette? Lenke til kommentar
deggis Skrevet 14. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2006 microplex...drittservise..!!bare ler av meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå