The Ghost Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 (endret) Skal oppgradere enten i sommerferien eller til høsten så da lurte jeg på hvilket av disse jeg burdte velge ? -Uprade to AM2 :-) (Handlevogn 1) -Upgrade to AM2 :-) NR. 2 (Handlevogn 2) Det det går mest på er ram'n det er ca. 500,- å spare på oppsett nr. 2 med Geil ram og ikke OCZ ram ... Skal spilles med og skal overklokkes håper jeg da ... Syns selv prisen er alt for stiv, men hvis jeg venter litt så går den vel ned noen tusen lapper Ram'n trenger ikke å være den beste siden det blir den første gangen jeg klokker noe annet en skjermkort ... Men jeg bytter ikke ut hovedkortet {Helst ikke det nei} Takker for seriøse svar Endret 10. juni 2006 av The Ghost Lenke til kommentar
Kasu Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 (endret) Skal du ha Strømforsyning og CD-rom? Du kan jo godt kjøpe et billigere hovedkort hvis du ikke skal kjøre SLi. Du kan også spare et par hundre på å velge et ikke klokket 7900GT, også kan du spare penger ved å velge en X2 3800+ i stede for 4000+, du vil ikke merke den ekstra cachen uansett;) BTW: Hvorfor er du så fiksert på akkurat det hovedkortet? Endret 9. juni 2006 av Sir Eatsalot Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 9. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2006 Har harddisk, dvd brenner og PSu fra før av..... Både fra netshop og amentio er det veldig lite og spare på og ikke kjøpe klokka skjermkort på netshop er det faktisk dyrere tror jeg ... Lenke til kommentar
Kasu Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Hva med hovedkortet da; har du noen konkrete planer om å kjøre SLi? Lenke til kommentar
Kasu Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 (endret) Skal du bestille alt fra en nettbutikk? Du kan jo spare litt ved å kjøpe Asus' 7900GT fra shg.no Endret 9. juni 2006 av Sir Eatsalot Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 10. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2006 Skal helst bestille alt fra samme nettbutikk, men det går ikke så jeg bestiller fra amentio og netshop, åssen jeg fordeler varene kommer ann på hvilken ram jeg velger (se på handle kurven) ... Det blir enten alt fra netshop uten om skjermen som jeg bestiller fra amentio på handlevogn 1 eller at jeg bestiller alt fra amentio uten om kabinettet som jeg da bestiller fra netshop som du ser i handlevogn 2 ... De to oppsettene er helt like uten om at den ene har OCZ ram og den andre har GEIL ram ... Så hvem av dem burdte jeg gå for ?? Bestiller i juli/august og da har sikker prisene falt drastisk (noen tusen lapper håper jeg ) Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 10. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2006 (endret) også kan du spare penger ved å velge en X2 3800+ i stede for 4000+, du vil ikke merke den ekstra cachen uansett;) Merker den noen % når det gjelder spilling + at jeg trodde at det var bra med mye L2 cache nor en skal klokke ... BTW: Hvorfor er du så fiksert på akkurat det hovedkortet? Fordi det er et bra brikkesett som jeg også kan kjøre sli på ved seinere anledning ... Og så tror jeg at 590 klokker bedre enn 570 og det kommer til og holde seg lenger da jeg ikke kommer til og oppgradere på noen år uten om kansje litt nyere ram og et skjermkort til etterhvert ... BTW: Så har jeg Aspire Aluminium 520W som har 35Ampere det burdte vel holde det vel ?? Edit: skriveleifer Endret 10. juni 2006 av The Ghost Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 10. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2006 Så det jeg egentlig lurer på er om jeg skal velge: OCZ Gold GX XTC DDR2 PC2-5400 2048MB eller -GeIL DDR2-667 2048 MB (2x1024) Det blir til sammen ca. 500,- billigere med Geil enn med OCZ ... OCZ sine ser litt mer "tøffe" ut og har akkurat samme spes. som Geil sine ... Kanskje ikke samme volt og sånn men det står det ikke noe om ... Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Så det jeg egentlig lurer på er om jeg skal velge: OCZ Gold GX XTC DDR2 PC2-5400 2048MB eller -GeIL DDR2-667 2048 MB (2x1024) Det blir til sammen ca. 500,- billigere med Geil enn med OCZ ... OCZ sine ser litt mer "tøffe" ut og har akkurat samme spes. som Geil sine ... Kanskje ikke samme volt og sånn men det står det ikke noe om ... 6280969[/snapback] er samme timmings og en vet aldri om det om chippene som er på de forskjellig ram modulene er produsert i samme månebase. valget er veldig enkelt. spar 500kr. ingen av dem er jalla ram forsåvidt jeg har forstått. da ocz er et fancy merkenavn som levis, bsa, bso, bse, betal for timmings enkelt og greit. her er det likt. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 10. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2006 Har dere noen andre bra forslag til spille og overkloknings vennlig ram på 677mhz til maks 2000 fra enten amentio eller netshop ?? Eventuelt noe annet jeg burdte bytte ut, uten om det som er nevnt tiligere ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå