Just-Me Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Jeg skal ha meg en bærbar maskin til alt annet en spill og har siktet meg inn på Acer 1600 serien da en veninne av meg har Acer 1641 som hun er veldig fornøyd med. I går så jeg på tv en annose fra elprice og fikk nesten hakeslepp da den var utrolig billig. Den har Pentium M Centrino 1,7 Ghz-100Giga harddisk-15,4 skjerm-1012mb ram-Dvd brenner osv og koster 6995,- Min venninne ga 8000,- for sin 1641 med 1,6 prosessor-60HDD-512mb ram for 1 mnd siden så vi begynte å søke litt og fant dette...... http://www.psdata.no/ps.asp?it=128652&mlevel=180101 KONTRA http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....=17887&cid=5415 Er ikke dette samme maskin da? Det skiller nesten 3000,- og elprice sin er inkl mva bare så dette er klart "har snakket med de" Dette må da være et veldig godt tilbud? Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 (endret) Ja det er samme type maskin (dønn like) og hvordan elprice kan selge den til 6995kr er ganske utrolig så løp og kjøp sier jeg bare. Jeg har en 1642 som denne http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=25622 og som du ser ut i fra spec så har min maskin 60HD kontra 100HD samt 512MB ram kontra 1012MB på modellen fra elprice (min er pokker meg dyrere også) Så igjen dette er et MEGA tilbud!! PS-Knall maskin som er utrolig stille og har over 5 timer batteritid, jeg har hatt min i 6 mnd og ville aldri byttet den med noen annen... Endret 9. juni 2006 av Jada-jada Lenke til kommentar
Just-Me Skrevet 9. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2006 (endret) Takk igjen Jada-jada du er trofast du Da har jeg bestilt meg maskin og fått den bekreftet fra elprice, jeg snakket med både PSDATA og NETSHOP og de fattet ikke hvordan Elprice kunne selge denne maskinen til 6995,- grunnet de ville tape rundt 1000,- på hver eneste maskin de solgte Endret 9. juni 2006 av Just-Me Lenke til kommentar
Nessa Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Var på elprice å snakka med de i dag, og de sier batteritiden på denne maskina er 1,5-2 timer, selv om acer sier det er 4 timer. Han jeg snakka med mente at Acer oppga inntil 4 timer (og at det kun var om en ikke brukte pcen i det hele tatt). Han påsto også at dette var vanlig batterikapasitet for denne typen pcer (med Pentium-M osv) men det er vel ikke helt riktig? Jeg trodde det varierte fra 3 til 4-5 på vanlige P-M pcer avhengig av batteri type. ang batteritype klarte han ikke finne noe informasjon om det, så det er opp til meg å gjette om det er et 4, 6 eller 8 cellers. Acer.no har ikke no spesifisert info på 1642Z som jeg kan se, mens psdata har et 8cellers i sin 1642Z trodde jeg det var det i elprice sin også, men når de operer med 1,5-2timer batterilevetid ble jeg veldig usikker. Jeg snakka med en i Startit for en mnd siden ang en Acer maskin (noe lavere specs på ram,hdd,ect) men med samme Pentium-M (1,7) og et 4cellers batteri og han oppga 3 timer, mens du fikk ken ekstra time (4) om du oppgraderte til en tilsvarende pc med 8cellers. Noen som har peil? Nå satte svigerfar av en slik pc på min anbefaling, men det er jo kjipt om han blir avspist med 1,5 timers reell batterikapasitet.. Andre erfaringer? byggekvalitet, bra tastatur? Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 (endret) Du har tydligvis møtt en kundebehandler som ikke har peiling! Vel for å begynne med batteri så leveres denne maskinen med 8 cellers batteri fra elprice, det er det sammen som sitter i min 1642 og jeg har målt den til 5.18 ved vanlig surfing... Acer sine produkter er av høy kvalitet og dette chassi blir brukt i maskiner som koster fra 6000,- til 15000,-... Jeg har hatt min maskin nå snart 7 mnd og er strålende fornøyd med både byggekvalitet og tastatur. En Pentium M Centrino maskin fra Acer med batteritid på 1,5 timer i 1600 serien er direkte feil så din svigerfar kan være trygg på at han får en strålende maskin med god batteritid... Endret 11. juni 2006 av Jada-jada Lenke til kommentar
hyp3z Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Vurderer sterkt denne maskinen, har reservert et eksemplar i den nærmeste Elprice butikken, og sitter å vurderer om jeg skal gå for tilbudet. Det eneste jeg stusser litt over er vekten på nesten 3 kilo. Hadde i utgangspunktet tenkt meg maks 2,5 kg, fordi jeg trenger en lett maskin til skolebruk. Hvordan er touchpad'en? Er den veldig følsom, eller må man være litt hardhent som med gamle Dell-maskiner? Hva men høyre og venstre "museknapp" på pad'en, lager disse høye klikkelyder? Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Vurderer sterkt denne maskinen, har reservert et eksemplar i den nærmeste Elprice butikken, og sitter å vurderer om jeg skal gå for tilbudet. Det eneste jeg stusser litt over er vekten på nesten 3 kilo. Hadde i utgangspunktet tenkt meg maks 2,5 kg, fordi jeg trenger en lett maskin til skolebruk. Hvordan er touchpad'en? Er den veldig følsom, eller må man være litt hardhent som med gamle Dell-maskiner? Hva men høyre og venstre "museknapp" på pad'en, lager disse høye klikkelyder? 6285625[/snapback] Ikke noe å lure på dette er et knall tilbud på en veldig bra pc, den ligger fra 9300,-og opptil 9895,- i alle andre nettbutikker... http://www.psdata.no/ps.asp?it=128652&mlevel=180101 Touchspaden er veldig behagelig og reagere momentant så jeg bruker ikke venstre museknapp i det hele tatt (ikke noe høy klikkelyd) Jeg bestilte en om Fredagen da min kjære mor skal få overta den jeg har da jeg ønsket mer ram og større harddisk men husk dette er en kampanje. En av mange gode egenskaper denne maskinen har er at den blir DØNN stille hvis du bruker programmet Notebook Hardware Control og undervolter litt "veldig enkelt" du må legge øret helt in til vifteuttaket for å høre et svakt sus En annen ting som overasket meg med denne maskinen er at den takler spill som f.eks. Medal of Honor serien -Mafia-Hitman serien-MaxPayne1-2 og Sims serien på medium innstillinger og oppløsning på 1200X800 Så for de som er ute etter en maskin i høy kvalitet som er dønn stille har kjempegod batteritid-knall skjerm samt takler litt eldre spill "bestill fort som pokker" Vekt på maskiner med 15,4 skjermer ligger på 2,7/3,3 kilo så dette er helt normalt og den er langt i fra tung. Lenke til kommentar
hyp3z Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Dette høres vel og bra ut. Vet du hvordan hastigheten på harddisken er? 5400 rpm? Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Dette høres vel og bra ut. Vet du hvordan hastigheten på harddisken er? 5400 rpm? 6290384[/snapback] Det er 4200RPM Lenke til kommentar
ChainDoG Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 denne pc`n skal hvistnok ha et 4 cellers batteri, og ikke et 8 cellers batteri som de fleste andre selger denne pc`n med.. ifølge selger på spaceworld som kjører samme priser som elprice, og begge venter på nytt parti fra leverandør, så da er vel 2 timer den realistiske brukstiden før batteriet må lades på nytt. på spaceworld solgte de hvistnok 8 cellers ekstra batteri for 1000 lappen. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Fikk min med 8 cellers batteri fra Elprice jeg?? Lenke til kommentar
fose Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Jeg er ute etter en lignende maskin. Men jeg skjønner ikke dette om at det skal skille kr. 3 000,- mellom Elprice og PSdata. Etter det jeg kan se skiller det bare kr. 500,-. Og PSdata bekrefter i sine spesifikasjoner at de selger den med 8 cellers batteri. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Jeg er ute etter en lignende maskin. Men jeg skjønner ikke dette om at det skal skille kr. 3 000,- mellom Elprice og PSdata. Etter det jeg kan se skiller det bare kr. 500,-. Og PSdata bekrefter i sine spesifikasjoner at de selger den med 8 cellers batteri. 6356882[/snapback] De har måtte redusert prisen sin etter denne tråden startet... Lenke til kommentar
fose Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Jeg er ute etter en lignende maskin. Men jeg skjønner ikke dette om at det skal skille kr. 3 000,- mellom Elprice og PSdata. Etter det jeg kan se skiller det bare kr. 500,-. Og PSdata bekrefter i sine spesifikasjoner at de selger den med 8 cellers batteri. 6356882[/snapback] De har måtte redusert prisen sin etter denne tråden startet... 6356953[/snapback] Ut fra at PSdata opplyste at de ville tape kr. 1000,- pr. maskin hvis de solgte den til samme pris som Elprice, og siden de nå selger den kr. 500,- dyrere enn Elprice er det betryggende å konstatere at PSdata nå da må tape kr. 500,- for hver maskin de selger.... Lenke til kommentar
Zungam Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Hei!! Søsteren min har nettopp kjøpt seg acer aspire 1642z hos elprice... Siden denne pc-en tas opp i tråden vil jeg gi mine erfaringer om denne pc-en. Først og fremst varer ikke batteriet mer enn 1,5 til maks 2 timer med vanlig surfing\vanlig pc bruk... Derfor lurer jeg også på om ¨pcen til søsteren min er blitt levert med et 4-cellers batteri selv om spesifikasjonene lovte henne et 8 cellers batteri? Hvordan kan jeg finne ut om det?Står det på batteriet eller ligger det informasjon inne på pc-en? Pc-en fungerer ellers veldig bra. Det eneste er at viften slås av og på hele tiden etter noen min. og da gir den en litt lav irriterrende lyd... Hardisken er også ikke hele 100 GB men 90 GB (er det normalt at en ikke får hele kapasiteten utnytet?) Som en konklusjon til nå har pcen levd opp til forventningene+++men batteriet skuffer Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 (endret) Hei!! Søsteren min har nettopp kjøpt seg acer aspire 1642z hos elprice... Siden denne pc-en tas opp i tråden vil jeg gi mine erfaringer om denne pc-en. Først og fremst varer ikke batteriet mer enn 1,5 til maks 2 timer med vanlig surfing\vanlig pc bruk... Derfor lurer jeg også på om ¨pcen til søsteren min er blitt levert med et 4-cellers batteri selv om spesifikasjonene lovte henne et 8 cellers batteri? Hvordan kan jeg finne ut om det?Står det på batteriet eller ligger det informasjon inne på pc-en? Pc-en fungerer ellers veldig bra. Det eneste er at viften slås av og på hele tiden etter noen min. og da gir den en litt lav irriterrende lyd... Hardisken er også ikke hele 100 GB men 90 GB (er det normalt at en ikke får hele kapasiteten utnytet?) Som en konklusjon til nå har pcen levd opp til forventningene+++men batteriet skuffer 6380026[/snapback] Du har da garantert fått 4 cellers batteri da min maskin kryper over 5 timer... Innstaler programmet Notebook Hardware Control og underlvolt maskinen litt, da blir den dønn stille og viften høres ikke lenger... Link til programmet http://www.pbus-167.com/chc.htm Endret 25. juni 2006 av Jada-jada Lenke til kommentar
Zungam Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Hei!! Søsteren min har nettopp kjøpt seg acer aspire 1642z hos elprice... Siden denne pc-en tas opp i tråden vil jeg gi mine erfaringer om denne pc-en. Først og fremst varer ikke batteriet mer enn 1,5 til maks 2 timer med vanlig surfing\vanlig pc bruk... Derfor lurer jeg også på om ¨pcen til søsteren min er blitt levert med et 4-cellers batteri selv om spesifikasjonene lovte henne et 8 cellers batteri? Hvordan kan jeg finne ut om det?Står det på batteriet eller ligger det informasjon inne på pc-en? Pc-en fungerer ellers veldig bra. Det eneste er at viften slås av og på hele tiden etter noen min. og da gir den en litt lav irriterrende lyd... Hardisken er også ikke hele 100 GB men 90 GB (er det normalt at en ikke får hele kapasiteten utnytet?) Som en konklusjon til nå har pcen levd opp til forventningene+++men batteriet skuffer 6380026[/snapback] Du har da garantert fått 4 cellers batteri da min maskin kryper over 5 timer... Innstaler programmet Notebook Hardware Control og underlvolt maskinen litt, da blir den dønn stille og viften høres ikke lenger... Link til programmet http://www.pbus-167.com/chc.htm 6380195[/snapback] Har søsteren min rett på et nytt 8 cellers batteri fra elprice nå? Eller har hun bare vært uheldig....jeg tenker spesielt siden mangehar fått et 8 cellers batteri? Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Hei!! Søsteren min har nettopp kjøpt seg acer aspire 1642z hos elprice... Siden denne pc-en tas opp i tråden vil jeg gi mine erfaringer om denne pc-en. Først og fremst varer ikke batteriet mer enn 1,5 til maks 2 timer med vanlig surfing\vanlig pc bruk... Derfor lurer jeg også på om ¨pcen til søsteren min er blitt levert med et 4-cellers batteri selv om spesifikasjonene lovte henne et 8 cellers batteri? Hvordan kan jeg finne ut om det?Står det på batteriet eller ligger det informasjon inne på pc-en? Pc-en fungerer ellers veldig bra. Det eneste er at viften slås av og på hele tiden etter noen min. og da gir den en litt lav irriterrende lyd... Hardisken er også ikke hele 100 GB men 90 GB (er det normalt at en ikke får hele kapasiteten utnytet?) Som en konklusjon til nå har pcen levd opp til forventningene+++men batteriet skuffer 6380026[/snapback] Du har da garantert fått 4 cellers batteri da min maskin kryper over 5 timer... Innstaler programmet Notebook Hardware Control og underlvolt maskinen litt, da blir den dønn stille og viften høres ikke lenger... Link til programmet http://www.pbus-167.com/chc.htm 6380195[/snapback] Har søsteren min rett på et nytt 8 cellers batteri fra elprice nå? Eller har hun bare vært uheldig....jeg tenker spesielt siden mangehar fått et 8 cellers batteri? 6383342[/snapback] Dette må du ta med Elprice men jeg mener klart du har rett på et 8 cellers batteri da bla annet jeg har fått dette. Lenke til kommentar
Zungam Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Har noen spørsmål angående notebookhardware control programmet..' Kan noen forklare litt detaljert hvordan man undervolter pcen og hvordan man setter ned hastighetenpå pc-en? ER veldig redd forå gjøre noe jeg ikke burde på den bærbare pcen. Må man la programmet kjøre hele tiden for at instillingene skal vedvare? Takker for svar... Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 (endret) Har noen spørsmål angående notebookhardware control programmet..' Kan noen forklare litt detaljert hvordan man undervolter pcen og hvordan man setter ned hastighetenpå pc-en? ER veldig redd forå gjøre noe jeg ikke burde på den bærbare pcen. Må man la programmet kjøre hele tiden for at instillingene skal vedvare? Takker for svar... 6387357[/snapback] På denne maskinen så har jeg gjort dette enkelt! Åpne programmet og gå til CPU speed-1. Sett cpu speed settings til dynamic switching på både strøm og batteri-2.Hak av Enable custom switching Gå så til CPU VOLTAGE 3.Hak av den første og juster den ned til 764V 4.Hak av Use only Multiplier etc 5. Trykk på Set knappen og programmet kjører en 30 sek lang stabil test. "ferdig innstilt" Programmet vil starte aut når du skrur på maskinen og ligger i underkant hele tiden. Skal du kjøre tyngre oppgaver så bare hak av for CPU VOLTAGE som du har justert ned til 764V og juster tilbake etterpå... Verre er det ikke og du kan ikke gjøre noe skade med undervolting. Lykke til! Endret 26. juni 2006 av Jada-jada Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå