Gå til innhold

Spørsmal angående film til PSP!


Anbefalte innlegg

Har fått en psp, men har ikke minnekort. Skal kjøpe et minnekort nå. Anbefaler dere 1 eller 2 gb btw? Spesielle typer/linker ? :)

Lurer på om det går ann å legge over avi/mpg fra data til minnekort. Og spille de av på psp. Hvilke filer leser/leser den ikke ? :D

Endret av VegardSK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann! :)

 

Hvor mye skal du ha på minnekortet? Det å velge mellom 1gb eller 2gb kommer ann på hvor mye plass du trenger.

 

Når det gjelder merke ville jeg gått for Sandisk, de slår mye bedre ut i tester (LINK), er mye raskere og en smule billigere.

 

Så igjen må du velge mellom Sandisk sine:

 

Extreme-kort

Ultra-kort

eller Vanlige kort

 

Forskjellen på disse er lese/skrive-hastigheten og selvfølgelig pris. :thumbup:

 

Når det gjelder videoformater kjører PSP; MP4 og PMP.

Ettersom du er helt fersk i gamet forholder vi oss til MP4. :yes:

 

Da kan du laste ned gratis et program som heter PSPVideo9 og følge denne guiden: LINK

Lenke til kommentar

Tusen takk for veldig bra svar :D

 

Ettersom det funker å legge over filmer og spille de av fra minnekortet (med pspvideo9) så tror jeg at jeg kjøper et 2 gb minnekort. Har sett en del på nettet og har også fått vite at "gamer" versjonene av sandisk sine minnekort er bra til psp. Hva tror du om et av disse kjøpene? :)

 

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:...53;c:36126;r:pg

http://www.databutikken.com/no/default.php...Id=SANMS2GBGAME

Lenke til kommentar

Hehe, de to minnekortene du linket til er helt like, bare annen innpakning eller emballasje om du skjønner. :)

 

Selv har jeg den enkleste og billigste utgaven av Sandisk-korta (det blå, bare 1gb) og er storfornøyd. :D

 

Har aldri skjønt hvorfor Sandisk har forskjellige farger og plasttyper, men det er et annet spørsmål. ;)

Lenke til kommentar

Det du skal være litt forsiktig med når det gjelder Sony sine 2gb minnekort er at det er utrolig mange falske i omløp.

 

Disse falske minnekortene fungerer, men ytelsen (skrive-/lesehastigheten) kan være betydelig mindre og levetiden kan være kortere, altså de ryker tidligere. :)

 

For å være helt sikker på at varen jeg får er fra leverandør, ville jeg kjøpt fra nettbutikk/butikk og jeg ville også kjøpt et Sandisk kort (Begrunnelsen på det sa jeg noen poster ovenfor) :).

 

Her har du også en link som viser forskjellen på falske og ekte Sony 2gb minnekort. :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...