JohanW Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 (endret) Jeg har kjøpt noen nettverkskontaker fra Komplett (http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=304250), men får ikke koblet opp nettverket via denne. Jeg har testet kabel direkte fra adslmodem og via hub. Kabelen går da fra hub/modem til denne kontakten, og så en patchekabel fra kontakten til nettverkskortet på PC. Jeg har forsøkt med både 568-B og 568-A i begge ender, men uten suksess. Patchekablene jeg vanligvis lager bruker 568-B og fungerer utmerket. Jeg legger ved et bilde som viser hvordan jeg har koblet kabelen i kontakten. Noen som har noen erfaringer med disse og kan se hva jeg gjør galt? Endret 8. juni 2006 av JohanW Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 For meg så ser det ut som ledningene ikke er kommet helt ned i slissesporene og dermed har dårlig kontakt. Den blå-hvite og den brune ser ut til å være helt i bunnen av slissesporene. Har du brukt ett egnet verktøy for koblingen (f.eks en Krone LSA-PLUS monteringsverktøy)? Lenke til kommentar
JohanW Skrevet 8. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2006 For meg så ser det ut som ledningene ikke er kommet helt ned i slissesporene og dermed har dårlig kontakt. Den blå-hvite og den brune ser ut til å være helt i bunnen av slissesporene. Har du brukt ett egnet verktøy for koblingen (f.eks en Krone LSA-PLUS monteringsverktøy)? 6266009[/snapback] Ja, jeg kjøpte en slik en også fra Komplett. Det er mulig det er noe sånt - at jeg kanskje ikke trykker dem hardt nok ned. Det skal jeg teste! Lenke til kommentar
melsom Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 En liten flat skrutrekker fungerer også supert! Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Ja, jeg kjøpte en slik en også fra Komplett. Det er mulig det er noe sånt - at jeg kanskje ikke trykker dem hardt nok ned. Det skal jeg teste! 6266247[/snapback] Du må trykke ned ganske hardt helt til det sier klikk i verktøyet og fremste delen av det går litt inn.. Dårlig forklart, men håper du forstår. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå