Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettverkskontakt: Hva gjør jeg galt?

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt noen nettverkskontaker fra Komplett (http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=304250), men får ikke koblet opp nettverket via denne. Jeg har testet kabel direkte fra adslmodem og via hub. Kabelen går da fra hub/modem til denne kontakten, og så en patchekabel fra kontakten til nettverkskortet på PC.

Jeg har forsøkt med både 568-B og 568-A i begge ender, men uten suksess. Patchekablene jeg vanligvis lager bruker 568-B og fungerer utmerket. Jeg legger ved et bilde som viser hvordan jeg har koblet kabelen i kontakten. Noen som har noen erfaringer med disse og kan se hva jeg gjør galt?

post-101672-1149761791_thumb.jpg

Endret av JohanW
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For meg så ser det ut som ledningene ikke er kommet helt ned i slissesporene og dermed har dårlig kontakt. Den blå-hvite og den brune ser ut til å være helt i bunnen av slissesporene.

Har du brukt ett egnet verktøy for koblingen (f.eks en Krone LSA-PLUS monteringsverktøy)?

120281.jpg

Lenke til kommentar
For meg så ser det ut som ledningene ikke er kommet helt ned i slissesporene og dermed har dårlig kontakt. Den blå-hvite og den brune ser ut til å være helt i bunnen av slissesporene.

Har du brukt ett egnet verktøy for koblingen (f.eks en Krone LSA-PLUS monteringsverktøy)?

120281.jpg

6266009[/snapback]

Ja, jeg kjøpte en slik en også fra Komplett. Det er mulig det er noe sånt - at jeg kanskje ikke trykker dem hardt nok ned. Det skal jeg teste! :)

Lenke til kommentar
Ja, jeg kjøpte en slik en også fra Komplett. Det er mulig det er noe sånt - at jeg kanskje ikke trykker dem hardt nok ned. Det skal jeg teste! :)

6266247[/snapback]

Du må trykke ned ganske hardt helt til det sier klikk i verktøyet og fremste delen av det går litt inn.. Dårlig forklart, men håper du forstår.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...