Gå til innhold

Noe galt med RAM, vet ikke hva

Gellyfusk

Anbefalte innlegg

Jeg hadde 2x TwinMOS 256MB DDR(1) PC3200 RAM-brikker fra før i min PC. Jeg bestemte meg for å kjøpe en brikke til så jeg kjøpte en Corsair 512MB DDR(1) PC3200-brikke. Da jeg satte den i PCen og startet den virket det som det funket fint og det sto jeg hadde 1GB RAM.

Men etter hvert som PCen sto på og jeg startet et spill og begynte å bruke mer RAM så skrudde den seg av og jeg fikk sånn alarm-uling. Trodde bare RAM-brikkene satt dårlig så jeg tok de ut og satte de i på nytt. Jeg startet PCen og den funket fint, men etter litt skjedde det samme igjen.

En annen ting som kan være viktig: Jeg prøvde å bytte om plasseringen på RAM-brikkene for å få begge de på 256MB ved siden av hverandre for å få litt oversikt, men da ville ikke Windows starte. Det er nemlig 3 RAM-slots hvor 2 av de står ved siden av hverandre og en litt lenger ut, tenkte det var best å ha begge 256 på samme side, men da funket det ikke.

Hvordan fikser jeg problemet?

Har funnet ut at jeg har dual DDR SDRAM bus, hørte av en at jeg måtte endre noe i BIOS, men han visste ikke hva(?)

Endret av Gellyfusk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...