Gå til innhold

"AlbumArt" på Creative Zen Vision:M, hvordan?

Anbefalte innlegg

Hei! Sitter her å har lyst til å overføre album-grafikk til spilleren så den viser bilde av coveret til det albummet jeg avspiller. Jeg er rimelig sikker på at jeg leste her på forumet et sted at det var noe begrensninger på filstørrelse eller oppløsning på bilde-filen som må overføres, men jeg sliter med å finne igjen dette. Så fint hvis noen kan hjelpe meg. Lurer også på om bildefilen må ligge i samme mappe som låtene i albumet (altså hvis ei mappe er et album) og om filnavnet på bildefilen har noe å si?

Takk på forhånd. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har et album i hver mappe, så plasserer du bildefilen (sammen med mp3-filene) i denne mappa, men husk å kalle bildefilen "folder.jpg" og "skjul den ved å høyreklikke på den og velge egenskaper for så å naturlig nok merke av boksen "skjult". :roll: Håper du får det til nå, hvis ikke er det bare å spørre. :thumbup:

Lenke til kommentar
Hvis du har et album i hver mappe, så plasserer du bildefilen (sammen med mp3-filene) i denne mappa, men husk å kalle bildefilen "folder.jpg" og "skjul den ved å høyreklikke på den og velge egenskaper for så å naturlig nok merke av boksen "skjult". :roll:  Håper du får det til nå, hvis ikke er det bare å spørre. :thumbup:

6269696[/snapback]

Var akkurat det jeg gjorde...

Lagde en egen fil av bilde jeg ville legge til i spilleren i Mine Dokumenter, kalte det folder.jpg, skjulte det, og dro det over i mappa med musikkfilene i mp3-spilleren. Ingenting skjedde...

Lenke til kommentar
Hvis du har et album i hver mappe, så plasserer du bildefilen (sammen med mp3-filene) i denne mappa, men husk å kalle bildefilen "folder.jpg" og "skjul den ved å høyreklikke på den og velge egenskaper for så å naturlig nok merke av boksen "skjult". :roll:  Håper du får det til nå, hvis ikke er det bare å spørre. :thumbup:

6269696[/snapback]

Var akkurat det jeg gjorde...

Lagde en egen fil av bilde jeg ville legge til i spilleren i Mine Dokumenter, kalte det folder.jpg, skjulte det, og dro det over i mappa med musikkfilene i mp3-spilleren. Ingenting skjedde...

6269723[/snapback]

Hva er "størrelsen" på bildefilen? Både oppløsningsmessig og filstørrelse? Jeg tror det er visse begrensninger på dette nemlig? Jeg har alle mine ablbumarts i 200x200 piksler og ingen av bildefilene er over 30kb - dette funker flott.

Får du forresten spørsmål om du vil legge bildefilen i "bildegalleriet for bedre visning av bildefiler" når du legger over bildefilen? I safall ,skal du svare nei.

Lenke til kommentar
Får du forresten spørsmål om du vil legge bildefilen i "bildegalleriet for bedre visning av bildefiler" når du legger over bildefilen? I safall ,skal du svare nei.

6270118[/snapback]

Svarte ja på den jeg. Skal se om det funker hvis jeg svarer nei.

Edit: Nei, det gjorde ingen forskjell. Ser ikke noen albumart. Har prøvd flere forskjellig bilder, både store og små (større og mindre enn 200x200 punkter), men ingen funker. Da gidder jeg ikke stresse med dette nå...

Endret av shadowlands
Lenke til kommentar
Rart :hmm:

Tror muligens da at du må oveføre hele mappa på nytt (med bildefilen inkludert i mappa).

6270745[/snapback]

Det kan jo høres ut som en god løsning, men det blir for mye jobb... Hvis jeg absolutt ikke har noe å gjøre, kanskje jeg tar meg tid til det :p

Lenke til kommentar
Jeg legger til bilde inne på iTunes.

Jeg fikk det ikke til noen andre måte.

6287014[/snapback]

Man kan også legge inn bilder med Windows Media Player 10.

Sendte en mail til creative angående dette. Fikk svar dagen etter!

Kanllgod service til en knallgod spiller!

Dette er mailen jeg fikk:

Hei!

Takk for din henvendelse til Creatives Tekniske Support.

For å se hvordan du gjør dette, ta en titt på vår artikkel angående

nettopp dette;

http://ask.europe.creative.com/SRVS/CGI-BI...e.creative.com/

I søkefeltet; vennligst skriv inn: SID8179.

Du kan i tillegg ta en titt på følgende ekstern link for mer

informasjon;

http://www.epizenter.net/e107_plugins/foru...viewtopic.php?5

Ta gjerne kontakt dersom det er noe mer du lurer på.

Vennlig Hilsen

Line

Teknisk Support, Creative Labs Europa

Endret av Langlaufer
Lenke til kommentar

Hvis du har et bilde i mappen du skal dra over til spilleren får du uansett automatisk opp spørsmål om du vil lagge det i bilde-mappen slaik at det vises når sanger fra mappen spilles, oppløsning har vel ikke noe å si på det...

Lenke til kommentar

Du trenger ikke å skjule filen, den trenger bare å hete folder.jpg så funker det.

Man kan også bruke Zen Vision:M Media Explorer til å legge til albumart:

Gå til mappen du vil legge til albumart i, trykk vis -> album, og dra over bildet i øverste del av vinduet på albumnavnet

Endret av trygveaa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...