Gå til innhold

POLL: Hvilken bittorrent-klient er best?

Hvilken bittorrent-klient er best?  

174 stemmer

1. 1. Hvilken bittorrent-klient er best?

• Azureus
      48
    • BitComet
      23
    • BitLord
      9
    • BitTornado
      5
    • Opera's klient
      0
    • Originale klienten
      1
    • uTorrent
      81
    • Annen klient
      7

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Personlig bruker jeg sjeldent torrents, og når jeg gjør det så bruker jeg utorrent, det bruker lite ressurser (brukte bittornardo før, og det var et mareritt), og gjør det det skal(?). Har ikke så god oversikt, men mange sier Azereus har flere funksjoner, hva konkret er det snakk om?

AtW

Lenke til kommentar

Jeg foretrekker uTorrent fordi den bruker knapt ressurser (har 21 aktive torrent-filer atm - uTorrent bruker 6mb ram) og har de funksjonene som jeg trenger. Den er ikke like avansert som Azureus, men de få ekstra mulighetene Azureus har trenger jeg ikke.

Edit: Denne tråden burde vel strengt talt ligge under Programvare.

Endret av miCro
Lenke til kommentar
Bruker Bitcomet. Skiftet til dette fra Azureus fordi det var klin umulig å surfe nettet og laste ned samtidig med sistnevnte. Liker også at man kan velge lytteport selv i Bitcomet.

6234707[/snapback]

Velge porter kan man i de fleste klienter.

BitComet er forresten en klient som ødelegger mye for bittorrent-nettverkene. den sender ut en haug av små tilkoblinger til alle du er tilkoblet, og det blir ikke store farta på hver. resultatet blir at du får mye mere fra dem enn de gjør fra deg.

den hamrer også no grundig på torrent-trackeren hvis den ikke får kontakt.

Derfor BitComet er bannet på mange private trackere.

Lenke til kommentar
µtorrent er jo kåret til det beste torrent programet da..

1 av grunnene er sikkert fordi det bruker veldig lite ram.

brukete bittorrando det funket også men µtorrent er mer oversiktligt.

6234753[/snapback]

Bittornardo brukte helt latterlig mye minne hos meg, lot jeg en enkelt torrent stå på et par dager var det jo snakk om 200 meg, og det var bare for en enkelt.

AtW

Lenke til kommentar
µtorrent er jo kåret til det beste torrent programet da..

1 av grunnene er sikkert fordi det bruker veldig lite ram.

brukete bittorrando det funket også men µtorrent er mer oversiktligt.

6234753[/snapback]

Feil.

hvis vi sikter til samme test for ble tatt for en stund siden fikk Azureus høyest score.

edit:

fant en annen test:

Denne gir uTorrent best score, men forskjellige tester har kåret forskjellige vinnere ser jeg.

er visst Azureus og uTorrent som ligger på topp i alle.

Endret av O.J
Lenke til kommentar

Bruker uTorrent, fordi jeg ikke har NASA-style med power, fordi ingen andre klienter har noe som frister. Utorrent har RSS, Speed Guide og snart WebUI på under 1 mb. Sist jeg installerte Azureus tok det masse plass på HD, og tok rett og slett over all ram jeg hadde. Nei takk! Utorrent er det eneste som duger her i gården.

Lenke til kommentar
Bruker uTorrent, fordi jeg ikke har NASA-style med power, fordi ingen andre klienter har noe som frister. Utorrent har RSS, Speed Guide og snart WebUI på under 1 mb. Sist jeg installerte Azureus tok det masse plass på HD, og tok rett og slett over all ram jeg hadde. Nei takk! Utorrent er det eneste som duger her i gården.

6234774[/snapback]

Utorrent :w00t:

Lenke til kommentar

Har prøvd mange forskjellige klientar, kan nevne BitComet, Azureus, Bittornado for å nevne eit par.

Av desse er uTorrent absolutt den eg vil anbefale, som nevn brukar den minimalt med ressursar og er veldig enkel å betjene. Med litt konfigurering kan du optimalisere det om nødvendig.

Kva funksjonar har Azureus som uTorrent ikkje har forresten? Har høyrt fleire som seier dette, men aldri spesifikt kva det dreier seg om.

Lenke til kommentar

Azureus, pga utseendet og plugins. Er big fan av safepeer :p om utorrent bruker mindre minne, betyr ikke noe. Men en sammenligning mellom utorrent og azureus på nedlasting av en 3gb fil, kom utorrent best ut.

så kanskje neste gang jeg formaterer blir det prøvd en annen klient ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...