Gå til innhold

Her er grunnene til 9GB DVD er for lite


Anbefalte innlegg

"The Darkness" developer:

Link

 

"The 360 is a fantastic machine. I really really like it. The only thing, you know, that is going to cause trouble is the amount of storage space available on a DVD... thats really a problem."

 

 

Team Ninja:

Link

 

"The infamous Team Ninja front man has a thing or two to say about Microsoft's decision to assign standard DVD format to the Xbox 360. Limiting his development team to a measly 9GB does not sit well with Itagaki, especially when Team Ninja is looking to include any number of (MS-coveted) HD cut scenes. It's ironic that Microsoft has been the most outspoken about the "HD era", but is the least prepared for it… However, don't be surprised to see an Xbox 360.1 springing up in a year or two, complete with HD-DVD drive."

 

 

"Enchant Arms" developer:

Link

 

"The developer of "Enchant Arms," an upcoming role-playing game in Japan, told Gamespot.com last year it was hoping to be able to fit the game on two discs, but admitted "that's even looking grim." Any old school gamer can tell you that switching discs while playing is not a fun experience."

 

 

Vivendi Universal:

Link

 

 

"The technical requirement for game development today demands more advanced optical-disc technologies," said Michael Heilmann, chief technology officer for Vivendi Universal.

"Blu-ray offers the capacity, performance and high-speed internet connectivity to take us into the future of gaming."

 

 

EA

Link

 

"EA, a leading games developer and publisher, added that the delivery of high-definition games of the future was vital and Blu-ray had the capacity, functionality and interactivity needed for the kinds of projects it was planning."

 

 

Originally Posted by Ninja Mikey

[NT-DEV] Chief Technology Ninja

Link

 

Seriously though the game is gonna need a whole lot of data for all the levels and characters that we are planning. At Sony's presentation on Monday last week they had a slide showing that the storage medium for a console is usually 100 times the size of the consoles main RAM - the point being that a DVD wouldn't be able to hold enough data for a AAA quality game. So yes, we'll definitely be needing the space that's available on the BD!

 

 

Mar Rein:

Link

 

Unreal Tournament was 6GB compressed. Next Generation games are going to be 20GB plus, and how we're going to fit them on DVD9's I don't know, they'll probably be a few of them. On the PS3, we're going to be using the majority of the space on those Blu-ray disks. So, online isn't really the best option in some instances.Downloading 30Gb isn't really feasible. What online could be, is the back-channel to get additional content. Patches and things like that. I think what Valve has done is great. It'll be interesting to see where marketing fits in. Now they're going with EA in the future, the biggest publisher of all. You can't do one without the other, otherwise no-one knows about your game. Unless you have the huge marketing budgets that major retailers have when launching your game, so I think there's still a very important role for retailers.

For even more ownage here is an article about blu ray movies that already require and use 50gb discs

 

 

Ubisoft

Link

 

OPM: How's your experience with the storage media of the PS3, the HDD and the BluRay disc? And do you have any comparable experience with HD-DVD technology?

 

M.M.: Our focus is 100% BluRay, so I cannot compare with HD-DVD. I can only say that the new BluRay disc format is truly awesome. The capacity is immense, and the Data Transfer Rate is way beyond what we are used to. And that's really important, because Data Streaming (OPMED: where the console constantly loads new data from disc) is truly the only way to push next-gen games to the limit. The Playstation 3 HDD is something that we have so far given less attention to, because it hasn't been certain all that long yet that it will be standard on every console. Decreasing load-times by copying a part of the game to the HDD is one possibility, though it doesn't matter all that much for a streaming game like ours. But there are tons of other applications, such as the possibility to as it were record your whole game, to be able to watch a replay of it later on. We intend to use the HD optimally, but how, I can't tell yet currently.

 

 

 

Bra quote fra Team Ninja:

It's ironic that Microsoft has been the most outspoken about the "HD era", but is the least prepared for it…

 

DVDs in the X360 isn't even 9GB. It's 7.4GB because of the extra security on each disc

 

360 bruker omtrent all kapasiteten på DVD9 plater i dag av sine 7.4GB.

 

Amped 3 - 7.12 GB

Rockstar Games Table Tennis - 6.76 GB

Call Of Duty 2 - 6.74 GB

Project Gotham Racing 3 - 6.54 GB

 

Sikkert flere titler der ute men de jeg har sjekket.

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er jo bare en rekke bekymringer hos utviklerene som ikke har satt seg helt inn i hva de kan få ut av en DVD9. De klarer nok det meste vil jeg tro. Har absolutt ingen problemer med å bytte en DVD-plate, har jo skiftet plater i over 10 år nå.

 

Selv om de har mange gode grunner, så er jeg ganske fast bestemt på at HD DVD/BR kommer for tidlig. Er jo en rekke medium som regelrett knuser de som kommer til høsten og utover 2007. Så skal vi haste oss på en standard som er maginal bedre, eller vente noen år og få et som passer for fremtiden?

Lenke til kommentar
Så vidt jeg vet kommer det en Blu-ray-driver til 360 også.

6231436[/snapback]

 

Det er er ikke problemet.

360 har innebygget DVD spiller så de kan ikke lage spill på HD-DVD plater eller annet format.

Da står de fast med 9GB (7.4GB)

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Så vidt jeg vet kommer det en Blu-ray-driver til 360 også.

6231436[/snapback]

 

Det er er ikke problemet.

360 har innebygget DVD spiller så de kan ikke lage spill på HD-DVD plater eller annet format.

Da står de fast med 9GB (7.4GB)

6231445[/snapback]

 

Blu-ray-spilleren skal være ekstern, så det blir ikke så veldig vanskelig å bruke den.

Lenke til kommentar
Blu-ray-spilleren skal være ekstern, så det blir ikke så veldig vanskelig å bruke den.

6231493[/snapback]

 

Du skjønner ikke hva jeg mener.

MS kan da ikke lage spill som krever at du har en HD-DVD spiller eller Blu-Ray. De må lage spill som er laget for konsollen. Hva er poenget med å kjøpe en 360 når du må kjøpe en ekstra spiller hvis du skal spille?

 

Så enten må alle som har vanlige dvd til 360 levere den inn å få byttet den til HD-DVD/Blu-Ray, eller så må de fortsette å lage til DVD formatet som er maks 9GB

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Så vidt jeg vet kommer det en Blu-ray-driver til 360 også.

6231436[/snapback]

 

Det er er ikke problemet.

360 har innebygget DVD spiller så de kan ikke lage spill på HD-DVD plater eller annet format.

Da står de fast med 9GB (7.4GB)

6231445[/snapback]

 

Gjør de vel ikke. The sky's the limit. Ikke noe stopper dem i å lage det på flere DVDer. Utrolig men sant! Det går an. Folk har ikke noe problemer å gjøre det med spill på 5-6 CDer, så hvorfor ikke på DVD, da?

 

(Og det kommer HD-DVD spiller til 360, *ikke* Blu-Ray. MS støtter ikke BR som er laget av Sony.)

 

Øystein

Lenke til kommentar
Du skjønner ikke hva jeg mener.

MS kan da ikke lage spill som krever at du har en HD-DVD spiller eller Blu-Ray. De må lage spill som er laget for konsollen. Hva er poenget med å kjøpe en 360 når du må kjøpe en ekstra spiller hvis du skal spille?

 

Så enten må alle som har vanlige dvd til 360 levere den inn å få byttet den til HD-DVD/Blu-Ray eller så må de lage til dvd formatet som er maks 9GB

6231525[/snapback]

De fleste spillprodusenten tar seg av dette med å levere både releaser på DVD og cd-plater. Se bare på f.eks Half-Life 2, man får det både i CD-plater og på DVD'er, men majoriteten går ut på DVD-plater.

Lenke til kommentar
hvis absolutt M$ skal lansere spill på HD-DVD,  da skal det gå ann å sende inn Xbox'en inn gratis m/ gratis frakt og bytte DVD rom gratis uten mellomlegg og pristillegg

6231515[/snapback]

 

Akkurat. Hvor knotete er ikke det da? For å ikke snakke om ventetiden det blir.

Det skjer nok ikke. Da innrømmer jo MS at de har driti på draget og må ta inn alle 360.

Lenke til kommentar

Eller bare peise det på 2-3 disker. Foretrekker å bytte disk midt i et spill, enn at prisen på en konsoll går opp, bare fordi noen vil pushe sitt eget format på forbrukerne uten at det engang er avgjort hva neste generasjons diskmedie blir. Det er vel ikke sikkert at verken bluray eller hddvd vil bli noen standard uansett.

 

Tror microsoft veit hva dem driver med uansett, er ikke akkurat noe lite pusleselskap som rett å slett ikke har tenkt på dette:)

Lenke til kommentar
Eller bare peise det på 2-3 disker. Foretrekker å bytte disk midt i et spill, enn at prisen på en konsoll går opp, bare fordi noen vil pushe sitt eget format på forbrukerne uten at det engang er avgjort hva neste generasjons diskmedie blir. Det er vel ikke sikkert at verken bluray eller hddvd vil bli noen standard uansett.

 

Tror microsoft veit hva dem driver med uansett, er ikke akkurat noe lite pusleselskap som rett å slett ikke har tenkt på dette:)

6231577[/snapback]

 

tenk å slappe av i senga meg Xbox 360™ en kveld, dritsliten etter en dag på jobb og da kommer det opp en melding, "Change to disk 2".

 

Worst case scenario

Lenke til kommentar
det er akkuratt som reklame pauser, irriterende midt i action

6231624[/snapback]

Jeg har nå tro på at utviklerne i så fall klarer å legge 'pausen' til et sted i spillet der det er naturlig - ved overgang til et nytt level eller lignende. Og ikke midt i en heseblesende slossescene ;)

Lenke til kommentar
hvis absolutt M$ skal lansere spill på HD-DVD,  da skal det gå ann å sende inn Xbox'en inn gratis m/ gratis frakt og bytte DVD rom gratis uten mellomlegg og pristillegg

6231515[/snapback]

 

Akkurat. Hvor knotete er ikke det da? For å ikke snakke om ventetiden det blir.

Det skjer nok ikke. Da innrømmer jo MS at de har driti på draget og må ta inn alle 360.

6231544[/snapback]

 

Knotete, ja, men hvis HD-DVD skulle gå seirende ut eller få stor nok markedsandel skal vi ikke se bort i fra at de faktisk kommer til å gjøre det...

 

Logistikken er enkel, når folk skal kjøpe et nytt spill får de spørsmål om når de kjøpte burken. OK, da må du sende den inn, og hvis vi kan notere navn og telefonnummeret vil en representant fra microsoft kontakte dere...

 

"Det finnes ingen problemer, bare løsninger"

 

Men hvorfor valgte Microsoft å ikke implementere HD-DVD? Vet de noe vi ikke vet?

Lenke til kommentar

Jeg skjønner fortsatt ikke problemet med dette... det er tydelig at DVD9 er stor nok til VELDIG store spill... jeg nevner blant annet Oblivion.

Og i værste fall må vi lette på rompa etter 10-15t++, og jeg syntest ikke dette er så farlig at jeg heller vil gi er par tusen ekstra for maskinen.

 

Og somTci sier, så er dette en nokså liten økning i forhold til andre format som er planlagt å slippes om et par år, som regelrett knuser både BlueRay og HD DVD i lagringskapasitet osv... Så hvorfor støtte disse formatene dersom det faktisk kommer noe adskillig bedre?

Lenke til kommentar
Men hvorfor valgte Microsoft å ikke implementere HD-DVD? Vet de noe vi ikke vet?

6231657[/snapback]

Det er vel en kombinasjon av kostnad, leveringstid, behov og risikoen for å sitte med et format som ikke ble en standard. Når Xbox 360 kom på markedet så var det vel knapt nok HD-DVD driver å få tak i til PC'er en gang, så i det hele tatt å få tak i flere millioner driver hadde vel vært en umulig oppgave siden det ikke var noen organisert storproduksjon av dem .

 

Personlig tror jeg det var smart å lansere med DVD når de gjorde istedet for å levere en dyrere maskin 6-12 måneder senere. Om HD-DVD blir en suksess så er det vel naturlig at de integrerer det i 360'en etterhvert, men jeg tviler på at det blir et format som blir brukt i særlig grad til spill uansett.

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar
Men hvorfor valgte Microsoft å ikke implementere HD-DVD? Vet de noe vi ikke vet?

6231657[/snapback]

Det er vel en kombinasjon av kostnad, leveringstid, behov og risikoen for å sitte med et format som ikke ble en standard. Når Xbox 360 kom på markedet så var det vel knapt nok HD-DVD driver å få tak i til PC'er en gang, så i det hele tatt å få tak i flere millioner driver hadde vel vært en umulig oppgave siden det ikke var noen organisert storproduksjon av dem .

6231723[/snapback]

 

Du har nok helt rett i det, men det jeg ville fram til var at hvorfor valgte de å ikke vente lenge til de kunne lansere til hddvd var klart hvis lagringskapasiteten ville være avgjørende ett eller to år fram i tid...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...