Magnus Holm Skrevet 2. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2006 Okey, da åpner jeg offisielt tråden hvor alle vi som liker å pusle med helt unyttige språk kan få seg en nøtt å bryne seg på! Først av alt: Til dere som ikke har hørt om Brainfuck før, les på Wikipedia og denne tutorialen. Brainfuck algorithms er også kjekt å ha hvis du trenger generelle kodesnutter. Det som er viktig når du skal lære deg Brainfuck er å skjønne hvordan den bruker minnet til å lagre ting. Når du begynner å få dreisen på det, da begynner det å bli morro! Og som ved alle språk trenger man utfordringer. Etter man har laget et par (unyttige) programmer/snutter vil man lage flere. Etterhvert begynner man å gå tom for ideér og vil også sammenligne sine egne koder med andres. Jeg kunne godt laget en tråd hvor alle legger ut sine geniale koder, men dette blir myyyyyye morsommere Over til reglene: 1. Når du er ferdig med programmet/snutten send det til han/hun som laget oppgaven på PM (Merk den med [brainfuck]), ikke post det her! Det er jo tross alt en konkuranse... 2. Den som vinner skal bestemme hva neste oppgave går ut på og gi en tidsfrist. 3. Den som har den korteste koden vinner. Hvis flere har samme lengde vinner den som bruker færrest plasser i minnet. 4. Send to versjoner av koden din: En med kommentarer og en helt strippet. Vi andre må jo skjønne hvordan du har tenkt. 5. Respekter at Brainfuck er et tullespråk og ikke lag for vansklige oppgaver. Ikke mange regler, men absolutt nødvendig! -- Siden det tross alt var jeg som kom på dette lager jeg den første oppgaven: Lag et program som printer ut "Hello World!". En veldig enkel oppgave, men siden det omtrent er 1000 forskjellige måter å lage et program i Brainfuck på blir det en hard konkuranse, samtidig som at alle burde greie å lage det. Jeg gir dere tidsfrist til tirsdag kl 15.00 på denne enkle oppvarmings oppgaven. Og husk: Hver byte teller! Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 6. juni 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. juni 2006 Det var visst ikke så mange som ville bli med på dette. Kanskje vi må reklamere litt mer? Jaja, det kom bare et forslag og det var fra FraXinus. Han skrev et skript som printet ut "Hello World!" på 106 bytes. Her er koden: ++++++++++[>+++++++>++++++++++>+++<<<-]>++.>+.+++++++..+++.<<.>+++++++++++++++.>.+++.------.--------.>+++. Din tur FraXinus Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 6. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 6. juni 2006 Det var visst ikke så mange som ville bli med på dette. Kanskje vi må reklamere litt mer? Det at det er en Brainfuck konkurranse, forklarer vel den saken... Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 6. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 6. juni 2006 Hadde jeg hatt litt mer tid å ta av så hadde jeg vært med. Jeg husker jeg satt en del timer og moret meg med brainfuck en stund tilbake. (Ja, det er kanskje urovekkende at jeg moret meg, enig der). Dere får ha lykke til Lenke til kommentar
FraXinuS Skrevet 6. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 6. juni 2006 Jippi! jeg vant! Hmm, vanskelig å finne på oppgave. ok, lag et program som tar et tall som input, ganger tallet med 2 og printer ut svaret. tidsfrist: Fredag. Får se om noen gidder nå da. Lenke til kommentar
_Evolution_ Skrevet 15. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 15. juni 2006 kan ikke noe om dette, og har ikke plass til ett "språk" til. Så jeg bumper denne. **bump** Lenke til kommentar
FraXinuS Skrevet 15. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 15. juni 2006 Glemte denne, men det var uansett ingen som svarte på oppgaven min, så noen andre kan heller prøve å lage en ny oppgave. Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 16. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2006 (endret) ,>++++++[<-------->-]<[>++<-]>>++++++[<++++++++>-]<. Artig sammentreff, begynte å lese på brainfuck linkene i første posten, og vel, det første programmet jeg tenkte å skrive var.. å lese inn et tall for så å gange med to og skrive ut Det gjorde jeg faktisk før jeg leste videre på postene Så det der er mitt første bf program ever Og FraXinuS: Ditt vinnerbidrag minnet mistenkelig om hello world snutten på http://en.wikipedia.org/wiki/Brainfuck ...... Hm, neste oppgave.. Ta to tall og gange sammen? eller blir det for enkelt? Edit: siden FraX sa at oppgaven var over, pastet jeg likesågodt koden her direkte og sa en ny oppgave EDIT2: Arr, surret, og postet feil kode Forresten, den snutten vil bare funke med tall 1-4 (vel, rent teknisk fungerer den med 5 og oppover, men resultatet er lit... tja ) Endret 16. juni 2006 av Terrasque Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 16. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2006 Husker at jeg lagde et program som lot deg bestemme (input) hvor mange ganger det skulle skrive (output) "Magnus er flink" Dette er dog lenge siden, og jeg husker ikke mye av BF nå. Lenke til kommentar
FraXinuS Skrevet 16. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2006 Og FraXinuS: Ditt vinnerbidrag minnet mistenkelig om hello world snutten på http://en.wikipedia.org/wiki/Brainfuck ...... 6318376[/snapback] Jeg har faktiskt ikke sett på den sida der, jeg lagde programmet mitt helt selv. Men det var ganske likt ja, men ikke helt likt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå