Gå til innhold

Love Hina mangaen kommer på norsk

Gjest Slettet-lQle7N2M

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-lQle7N2M

Jeg holdt neste på å sette snickersen i halsen da jeg så hva som stod bak på den nyeste utgaven av Larson gale verden: "Ny manga-suksess endelig i Norge! Love Hina."

Tydlighvis har et forlsag som heter Schibsted Forlagene bestemt seg for å gi ut Love hina på norsk. Min første reaksjon var å rive meg i håret over at de kom til å ødelegge en så bra manga. Men egentlig er det ikke sikkert at de kommer til å ødlegge den helt. Mangaer tåler oversettning mye bedre en Anime er gjør så det er mulig at den faktisk blir like bra som orginalen. Så hvis den blir en hit her i norge vil nordmenn kanskje forstå at Anime og Manga er mer en Pokemon, Digemon og hva nå en den siste greia heter. Så jeg bare håper at de får en god oversetter.

Hva synes dere om dette?

Les mer på http://www.schibstedforlagene.no/cgi-bin/view.cgi?id=508296

Endret av Slettet-lQle7N2M
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte Pondus bare fordi jeg så at Love Hina fulgte med, ville sjekke hvordan den var. Synes den var rimelig bra egentlig, har ikke lest den på engelsk da, så jeg kan ikke sammenligne... Men jeg synes ikke det gjorde noe at det var på norsk, var ganske bra oversatt, bare et par setninger/ord som jeg syntes ble litt vel corny.

Lenke til kommentar

Har sett den jeg også (har den) den er ganske bra, dog.

Jeg foretrekker å se serien på pc'n, da jeg synes det er mye artigere å se på den enn å lese den.

Dessuten, så irriterer jeg meg grønn på at noen mongolide apekatter har funnet ut at det er dritkult å lese motsatt vei, så "ALLE" manga utgivelser har fått det for seg at dette er veien å gå.

Jeg tror dette ødelegger mer enn det gangner.. Japsene leser baklengs derfor skal vi også gjøre det..... MY ASS! (å lese fra bakerst til fremst er teit. uansett hvordan man ser på det) :hrm:

De har rattet på andre siden av bilen, kanskje det hadde vært en kjempeide å kopiere også... :thumbdown:

Lenke til kommentar

Poenget er vel gjerne det at jeg ikke ønsker å lese den veien.

Joda, jeg greier det. Jeg greier da forsåvidt også å kjøre en bil med rattet på feil side.

Men, jeg føler at det blir feil når jeg skal tvinges til det. Når det er mot normalen. Da blir det for meg, bare en salgsgimmic. Teit og unødvendig.

Endret av lock-aze
Lenke til kommentar
Poenget er vel gjerne det at jeg ikke ønsker å lese den veien.

Joda, jeg greier det. Jeg greier da forsåvidt også å kjøre en bil med rattet på feil side.

Men, jeg føler at det blir feil når jeg skal tvinges til det. Når det er mot normalen. Da blir det for meg, bare en salgsgimmic. Teit og unødvendig.

6232830[/snapback]

grunnen til at de gjør dette er for å bevare serien slik den er ment å leses. hvis vi skal lese "den riktige veien", vil sidene bli speilet. vil heller lese "feil vei" enn å lese speilede sider. Hvis du ikke ønsker å lese den veien, kan du bare gi opp å lese manga. ingen som tvinger deg til å lese det.

Love Hina er en god serie, og det er bra at den endelig er kommet som tankobon i norge. synd at papirkvaliteten suger :(

Lenke til kommentar

Jeg kan takke for at jeg leste denne boken. Hadde jeg ikke gjort det hadde jeg aldri sett hvor UTROLIG bra Love Hina er!

Jeg har blitt avhengig av det :p Uheldigvis for meg, så har jeg sett alle episodene (inkl. Spring og Christmas Special og Love Hina Again). Jeg håper at Love Hina fortsetter en eller annen gang, selvom sjansene for det er minimale :cry:

Jeg er også deprimert grunnet at jeg har sett alle episodene :cry::p

Lenke til kommentar

Jeg ble faktisk posetivt overrasket over å lese Love Hina på norsk. Har sett alle episodene, så skal kjøpe alle bøkene også. Merket at det var en del forskjellig i boka iforhold til episode 1. I tillegg får man forklart ting (mange artige kommentarer i boka)

Det som gjorde meg oppmerksom på det nye pondusbladet var den store røde saken der det sto "Love Hina". Hehe.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5432143541

Ja det var en hel del scener der som jeg ikke kann huske fra da manga mania presenterte mangaen! Tror jeg skal bruke en scene derfra som ny sig også kansje :p (ikke her tough)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...