IseliLja** Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 (endret) Har et Canon IXUS kamera som er litt over et år gammelt. Plutselig en dag dukket det bare opp rare streker på skjermen. Noen som vet hva dette er, og om det koster mye å få det reparert? Endret 31. mai 2006 av IseliLja** Lenke til kommentar
Rincewind76 Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Det så ikke bra ut... Uansett skal nok dette være en garantisak så lenge det ikke er din feil pga fall, væske e.l., så det er bare å gå til forhandler med en gang. Lenke til kommentar
NoviKaNa Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Ser ut som slagskade oppe til høyre. Kanskje noe har presset mot? Ta det til forhandler, men vør klar over at om det ikke går på garantien, må du nok betale en undersøkelseskostnad, evt reperasjon på 1200-1500,- (vil jeg anta, ut fra det blå ) Lenke til kommentar
IseliLja** Skrevet 1. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2006 Ja, det kan være mulig at noe har presset mot, har hatt den i veska mi... Vurderer om jeg bare skal kjøpe meg et nytt kamera. Bare forundersøkelsen koster jo masse... Lenke til kommentar
aksjonist Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Du kan prøve det som er omtalt her ; https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=484606&hl= Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Dette er en støtskade ja, og dekkes ikke av garantien. Et Ixus 30 vil neppe være verdt å reparere, da reparasjonen nesten garantert vil ligge på minst 1500, kanskje rundt 2000. Skjermen er veldig skjør på digitalkamera, det er derfor vi sterkt anbefaler veske til alle digitalkamera vi selger der jeg jobber. Av erfaring, så har vi skjønt at det er viktig, for det skal ikke mer til enn at et nøkkelknippe som ligger i samme lomme som kameraet, presses mot skjermen og ødelegger denne. Evt. en sminkeboks i en veske Av alle kamera vi får inn som er støtskadet, så er det nesten uten unntak kamera som IKKE har blitt oppbevart i egen kameraveske. De få som har hatt kameraveske og fått støtskader, er kamera som har vært i bruk (og selvsagt utenfor vesken) når det har fått skade. Moral: For all del, kjøp veske. Den koster 50-300 kroner (avhengig av original/uoriginal og kvalitet). Det kan spare deg for et par tusen kroner senere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå