GaKKGaKk Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 (endret) Dette er kommentartråden til prosjektet Gammel Høvding Vær snille, det er bare å spørre hvis dere lurer på noe Endret 30. mai 2006 av GaKKGaKk Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Den radioen der var drittfett! Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Denna var digg! Stilrent som bare rakker, noe jeg syns er penest^^ Er enig med deg, er litt lei alle premodda kassene med lys og plexi og greier, plast er jo også et must på sånne kasser (nesten). Driver på med et selv, syns det er deilig å kunne bestemme alt selv Kred for jobben! : ) Lenke til kommentar
spyro Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Det var dritkult. Også var det fett alt alt var ferdig når du laget loggen. Bra arbeid! Lenke til kommentar
GaKKGaKk Skrevet 31. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2006 Takker. Jeg hadde egentlig planlagt å lage arbeidsloggen mens jeg laget maskinene, men det ble aldri noe av, så jeg bare tok vare på bildene, og laget denne samletråden isteden. Gjett en gang om jeg har oppdaget en smule interferens på høyttalerledningene som går (nesten) gjennom PSU'en... Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Jeg gjetter at: det gjorde du Lenke til kommentar
GaKKGaKk Skrevet 8. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2006 Indeed... Agrer bittert på at jeg ikke ofret litt radio for en cd-rom, nå som jeg skal ha inn nyeste ubuntu... Et himla mas å få det til å installere rett fra usb-stick.. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Heh. Hva kan jeg si, annet enn: Utrolig fet radio. Må si jeg likte det. Originalt! Lenke til kommentar
BingoBobBetjent Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Sinnsykt bra!! Jeg er egentlig ganske nye i dette, og hadde vel ikke tenkt å gå løs på noe slikt prosjekt. Men så har jeg jo akkurat en sånn radio stående, da... Så da blir det sommerprosjekt! Har et par spørsmål, som jeg håper du kan hjelpe en nybegynner med. Er varme noe problem når man lager slikt som dette? Tenkte du noe spesielt på design av luftstrømmer og sånn, eller er det bare å dytte ting inn og la det stå til? Enda mer elementært, men jeg finner det ikke på nett. Hvordan får du til sånne eksterne volumkontroller? Lenke til kommentar
GaKKGaKk Skrevet 27. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2006 Godt å høre at flere synes radioen er tøff. Det at du er "nybegynner" er da ikke noe problem, jeg hadde ikke akkurat noen stor mengde radiopc'er selv da jeg begynte.. Med tanke på varmeutvikling var jeg ganske lite engstelig, hovedkortet og prosessoren er av type VIA EPIA SP13000, og lager veldig lite varme, typisk 20W, og jeg stolte på at kabinettet klarte å slippe ut såpass gjennom nettingen i front. Uansett har jeg ganske stor plass til overs i kabinettet. Hvis du har ett mindre kabinett eller kraftigere prosessor vil jeg anbefale deg å tenke på en vifte som blåser kald luft inn i radioen bakfra. Strømforsyningen min hadde opprinnelig vifte, så jeg var litt engstelig for om den ble for varm hvis jeg lot den kjøre uten... Inntil nå virker den fint, men dette er nok også fordi den har svært lite å drive effektmessig. De eksterne volumkontrollerne fikset jeg ved å lodde av den variable motstanden som satt på forsterkeren jeg bygget inn i radioen, for så å koble den til snurreknappen på framsiden med ett stykke tråd, så den roterte når knappen foran roterte. Tror det er noen bilder av det i arbeidsloggen, den variable resistansen er den delen som henger fast helt inn ved framveggen på den pussa stålflaten. Det å få originale knapper til å virke med maskinen er uansett noe som du ikke kan regne med å finne noen bruksanvisning for på nettet, men hvis du kommer her på forumet vil jeg, og sikker mange andre, være glad for å hjelpe deg. Ingenting gleder oss mer enn å hjelpe andre med å lage flotte prosjekter. Lykke til! Lenke til kommentar
ollis96 Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 Mulig å bumpe denne tråden opp igjen? Jeg er veldig keen på å bygge om en slik radio til gitarforsterker! er det helt håpløst å kunne spør om du vil sende bildene av prosessen på mail eller oppdatere bildene i tråden om du enda har de? Fant denne tråden 7 år for sent... hehe! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå