Gå til innhold

hvordan fjerner jeg kjølepasta?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg bruker acetone + q-tip for å ta bort kjølepasta.

 

Det er veldig mange som sverger til isopropanol.

 

Noen mener det holder med rødsprit, og andre mener det legger igjen en "hinne" av ett eller annet når det fordamper.

 

Uansett hva du velger, vær forsiktig og ikke ha for mye væske på.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Om du har rent isopropanol så er det greit, har du ikke, så kan du se etter forskjellige spray-produkter som inneholder isopropanol. Selv bruker jeg skjermrens-spray som inneholder det. Fjern først med et grovt papir hvis det er vanskelig i første omgang. Bruk deretter væsken og Q-tips.

Lenke til kommentar

Hva står det der da? :p

 

Uansett, fra microplex:

En flaske "acfluid" inneholder 50 ml og holder til 2.5 liter destillert vann. Den er nesten helt klar og den ferdig blandede kjølevæsken vil ikke være synlig farget.

 

Glowmotion:

En flaske holder til 5 liter
Endret av ManagHead
Lenke til kommentar

er det denne flasken du har så skal det være nok til 2.5 liter.

For 1 liter er det derfor 20 ml med væske, eller sagt på en annen måte 2%

 

WAZU_002_1g.jpg

 

 

For Glowmotion i samme type flaske har jeg funnet dette:

Aqua Computer GlowMotion is a water dye for use with distilled water and AC Fluid. GlowMotion has the ability to turn the water in a water cooling system green under UV light. Only a small amount is necessary to create such drastic effects. 2% to water ratio is recommended. Start with a few drops and watch the change as you go. GlowMotion will also not change the thermal properties or add viscosity to distilled water. One bottle is 50ml and can be used with as much as 2l or 2 complete systems.

 

Do not over use this additive as foaming may occur. This fluid is non biodegradable and not for consumption or usage in any other environment other than for anti corrosion to metal parts within a water cooling system.

Endret av valentino
Lenke til kommentar
Av det tror jeg whitsprit er det beste.

6208891[/snapback]

 

Høh? :dontgetit: White sprit er fyfy, det legger igjen noe slags fetthinne. Rødsprit derimot fungerer helt fint :)

 

EDIT: Alle som har sølt white sprit på henda vet hvor "fettete" det er :tease:

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
Av det tror jeg whitsprit er det beste.

6208891[/snapback]

 

Høh? :dontgetit: White sprit er fyfy, det legger igjen noe slags fetthinne. Rødsprit derimot fungerer helt fint :)

 

EDIT: Alle som har sølt white sprit på henda vet hvor "fettete" det er :tease:

6210153[/snapback]

Ok, tenkte det var omvendt :p

6210234[/snapback]

 

Ja, riktig - whitespirit er IKKE bra å bruke. Dvs. det er veldig fint til å løse opp det som sitter seigt fast, men ved midnre du er klar til å ofre mange grader av temperaturene dine, så må du renske overflaten med noe renere etterpå. Rødsprit er relativt greit, selv om det finnes enda mer ideellt (renere) stoffer. Ingen av dem er dog så billig og lett tilgjengelig som rødsprit =)

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Whitesprit er IKKE fette. det gir deg en følelse av topp renhet. ikke fettete ettersom det er useigt og herlig!

6270041[/snapback]

 

Du må gjerne bruke det, men det legger igjen rester. Eventuelt kan du bruke noe annet til å fjerne white spiriten igjen, men det blir jo litt dobbelt opp :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...