Andre88no Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 hei jeg fikk ett komplett vannkjølingsett i posten idag. og jeg lurer på hvordan jeg fjerner den gamle limen/pastaen fra CPUen, hovedkortet og GPUen og hva jeg skal bruke til å få det vekk ? Lenke til kommentar
valentino Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 jeg bruker acetone + q-tip for å ta bort kjølepasta. Det er veldig mange som sverger til isopropanol. Noen mener det holder med rødsprit, og andre mener det legger igjen en "hinne" av ett eller annet når det fordamper. Uansett hva du velger, vær forsiktig og ikke ha for mye væske på. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Bare du tar noe som fordamper så er det greit. Bruker selv isopropanol. Lenke til kommentar
Andre88no Skrevet 30. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2006 vi har rødsprit og whitesprit, dunker det å bruke de? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Av det tror jeg whitsprit er det beste. Lenke til kommentar
Andre88no Skrevet 30. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2006 ok da går jeg for det... foresten hvor mye AC fuid og Glow Motion skal jeg ha i 1L med batterivann? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Jeg ville ikke hatt i noe som helst, frostveske er det beste imho. Jeg bruker rundt 10% av det. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Hei! Om du har rent isopropanol så er det greit, har du ikke, så kan du se etter forskjellige spray-produkter som inneholder isopropanol. Selv bruker jeg skjermrens-spray som inneholder det. Fjern først med et grovt papir hvis det er vanskelig i første omgang. Bruk deretter væsken og Q-tips. Lenke til kommentar
Andre88no Skrevet 30. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2006 (endret) men jeg vill ha sånnt vann som lyser grønt når jeg har UV lys. og da burde jeg bruke batterivann fordi frostveske dreper litt av efekten. men vet dere hvor mye AC fluid og glow motion som skal i en 1 liter? Endret 30. mai 2006 av Andre88no Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Står det ikke på flaska da? Lenke til kommentar
Andre88no Skrevet 30. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2006 det står på tysk på flasken:( Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 (endret) Hva står det der da? Uansett, fra microplex: En flaske "acfluid" inneholder 50 ml og holder til 2.5 liter destillert vann. Den er nesten helt klar og den ferdig blandede kjølevæsken vil ikke være synlig farget. Glowmotion: En flaske holder til 5 liter Endret 30. mai 2006 av ManagHead Lenke til kommentar
valentino Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 (endret) er det denne flasken du har så skal det være nok til 2.5 liter. For 1 liter er det derfor 20 ml med væske, eller sagt på en annen måte 2% For Glowmotion i samme type flaske har jeg funnet dette: Aqua Computer GlowMotion is a water dye for use with distilled water and AC Fluid. GlowMotion has the ability to turn the water in a water cooling system green under UV light. Only a small amount is necessary to create such drastic effects. 2% to water ratio is recommended. Start with a few drops and watch the change as you go. GlowMotion will also not change the thermal properties or add viscosity to distilled water. One bottle is 50ml and can be used with as much as 2l or 2 complete systems. Do not over use this additive as foaming may occur. This fluid is non biodegradable and not for consumption or usage in any other environment other than for anti corrosion to metal parts within a water cooling system. Endret 30. mai 2006 av valentino Lenke til kommentar
Andre88no Skrevet 30. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2006 takker for raske gode svar no skal jeg gå og skjere hull i Lian Li kabinettet, må ha hull til radiatoren. Krysser fingrene for att jeg ikke sager feil:P Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 (endret) Av det tror jeg whitsprit er det beste. 6208891[/snapback] Høh? White sprit er fyfy, det legger igjen noe slags fetthinne. Rødsprit derimot fungerer helt fint EDIT: Alle som har sølt white sprit på henda vet hvor "fettete" det er Endret 30. mai 2006 av sablabra Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Av det tror jeg whitsprit er det beste. 6208891[/snapback] Høh? White sprit er fyfy, det legger igjen noe slags fetthinne. Rødsprit derimot fungerer helt fint EDIT: Alle som har sølt white sprit på henda vet hvor "fettete" det er 6210153[/snapback] Ok, tenkte det var omvendt Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Av det tror jeg whitsprit er det beste. 6208891[/snapback] Høh? White sprit er fyfy, det legger igjen noe slags fetthinne. Rødsprit derimot fungerer helt fint EDIT: Alle som har sølt white sprit på henda vet hvor "fettete" det er 6210153[/snapback] Ok, tenkte det var omvendt 6210234[/snapback] Ja, riktig - whitespirit er IKKE bra å bruke. Dvs. det er veldig fint til å løse opp det som sitter seigt fast, men ved midnre du er klar til å ofre mange grader av temperaturene dine, så må du renske overflaten med noe renere etterpå. Rødsprit er relativt greit, selv om det finnes enda mer ideellt (renere) stoffer. Ingen av dem er dog så billig og lett tilgjengelig som rødsprit =) -Stigma Lenke til kommentar
haakie Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Whitesprit er IKKE fette. det gir deg en følelse av topp renhet. ikke fettete ettersom det er useigt og herlig! Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Whitesprit er IKKE fette. det gir deg en følelse av topp renhet. ikke fettete ettersom det er useigt og herlig! 6270041[/snapback] Du må gjerne bruke det, men det legger igjen rester. Eventuelt kan du bruke noe annet til å fjerne white spiriten igjen, men det blir jo litt dobbelt opp Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Sist jeg fjerna goop fra GPU'en brukte jeg neglelakkfjerner (aceton) og q-tips. Fungerte fint det.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå