Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skal ha meg ny telefon.

 

Ser ut til at det står nå mellom N80 og K800i

 

Har tidligere kun hatt Nokia telefoner.

 

Prisforskjellen er ikke avgjørende...

 

Etter det jeg har lest om N80 så er det jo ræva batteri på den, og den er kanskje i tykkeste laget...

 

 

Kom med innspill på hvilken tlf jeg bør velge!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal ha meg ny telefon.

 

Ser ut til at det står nå mellom N80 og K800i

 

Har tidligere kun hatt Nokia telefoner.

 

Prisforskjellen er ikke avgjørende...

 

Etter det jeg har lest om N80 så er det jo ræva batteri på den, og den er kanskje i tykkeste laget...

 

 

Kom med innspill på hvilken tlf jeg bør velge!!

6207659[/snapback]

 

Ville nok kjøpt K800i hvis valget er mellom de to. Mest på grunn av størrelsen. N80 er jo en murstein. Har du vurdert å ta en titt på N73?

Lenke til kommentar

Jeg ville valgt N80 helt klart, mye bedre telefon. Jeg går selv og venter på min N80 skal komme til butikken. Jeg også har lest d som blir sagt her, N80=murstein, og vært litt i tvil. Så va på butikken og purra på dato i går, dem hadde ikke fått inn telefonen men dem hadde fått inn sånn fake plastisk greier. Og telefonen er jo liten søt og lett. Utrolig idiotisk og kalle N80 for en stor telefon.

 

Jeg ville tatt N80, har hatt mange telefoner, fra både SE og Nokia og liker nokia best, men d er en smaksak

Lenke til kommentar

Jeg leverte tilbake min Nokia N80 pga:

 

- Dårlig kvalitetsfølelse (slark og knirking på mobil)

Når man betaler 5 laken for en mobil, forventer man en viss kvalitetsstandard. Noe jeg absolutt ikke følte med denne telefonen.

 

- Dårlig batterilevetid

Grunnet mye teknologiske duppeditter, krever denne telefonen enormt mye batteri enn ellers. Dette er et problem for noen, andre ikke. "Kan jo bare sette den i laderen hver natt"

 

- TREG!

Jeg er ikke vant med Symbian OS og syntes telefonen var meget treg i menyene, åpne/skrive meldinger o.l. Er man vant med Symbian, er ikke dette noe problem. Er du derimot vant med noe annet, vil du oppleve Symbian tregt som fy!

 

- Dårlig kamera

Jeg syntes kameraet har fått for mye skryt. Ja, den har 3mp og ja, den har utrolig nok blitt kåret til årets(!) mobilkamera men uten autofokus, har bildene tedenser til å bli "blurry" og da hjelper det ikke med 3mp.

 

- For avansert for den normale bruker

Altså, mobilen er en teknologisk perle uten tvil! Men er ditt primærbruk sms, ringing og mp3, kan denne telefonen være overkill.

 

..og en ting til: Wifi-kort på telefonen høres kult ut. Du kan surfe med bredbånd på telefonen og chatte via MSN-klient men i realiteten er dette gøy i fem minutter.

 

 

Disse punktene er mine subjektive mening og efaring og du trenger ikke nødvendigvis være enig =)

Endret av überGoliath
Lenke til kommentar
..og en ting til: Wifi-kort på telefonen høres kult ut. Du kan surfe med bredbånd på telefonen og chatte via MSN-klient men i realiteten er dette gøy i fem minutter.

 

 

Disse punktene er mine subjektive mening og efaring og du trenger ikke nødvendigvis være enig =)

6208477[/snapback]

 

Er du seriøs? Er vel en del flere praktiske og økonomiske grunner til å ha wlan? Men er enig med deg man bør bruke telefonen til mer enn ringe og sms om du skal bruke 5k på en telefon, men egentlig ikke så utrolig mye mer. wlan i seg selv er en grunn til å kjøpe telefonen, vertfall for min del :)

Lenke til kommentar

Er vel enig at WLAN kan være økonomisk og pratisk i mange situasjoner men å kjøpe telefonen grunnet trådsløs nettverkskort syntes jeg er litt dumt siden denne funksjonen, i min mening, er ikke verdt 5k alene.

 

Ang. VOIP på Nokia N80: Jeg har lest at telefonen har en for svak prosessor for å prosessere lyd til datapakker. Lyden hakker og det er ubrukelig. Muligens kan denne prosessoren overklokkes (som Qtec 9-serien) for å takle dette eller at det kommer mindre ressurskrevende VOIP-sw men i nåværende stund, er Nokia N80 for svak.

Lenke til kommentar

N80 får mye pepper her - men av hvem? Skoleeleven eller studenten som skal ha seg en fet telefon og som likevel kun bruker kamera, sms, mp3-spiller og tar en telefonsamtale i ny og ne'? Som sjelden bruker datatjenestene ettersom de selv betaler telefonregningen og datatrafikk er dyrt?

 

Det er ikke dem denne telefonen er beregnet for!!

 

For proffbrukeren som er mye på reise og har behov for enkel tilgang til informasjon er den en meget god telefon uten å måtte drasse med seg en stor Qtek (som forøvrig ikke har 3G).

 

+ Nydelig skjerm

+ Nettleseren (når sidene ikke er for tunge)

+ Meget god ekstern høyttaler

+ Markedets beste synkronisering mot Outlook?

+ Markedets beste nettleser for mobile enheter?

+ GOD byggekvalitet uten slark eller plastikkfølelse

+ Meget enkel oppkobling av laptop mot N80s 3G nett

 

- Radioen på SE K700i har langt bedre mottakerforhold

- Mindre god sertifikathåndtering ved nettsurfing

- Batterilevetiden

 

Så kritikere uten særlig avanserte krav - kjøp dere en SE K750i så sparer dere NOK 4 999.

Endret av Skikongen
Lenke til kommentar
+ GOD byggekvalitet uten slark eller plastikkfølelse

Syntes det er flott at du fant en Nokia N80 uten slark. Firesifret mennesker har opplevd noe helt annet og en rask Google støtter denne påstanden :)

 

Jeg er fullstendig enig at denne telefonens fokusområde er business på papiret men N-serien sier at fokusområdet er multimedia. Kanskje denne hadde passet bedre inn i E-serien :hmm:

Lenke til kommentar
+ GOD byggekvalitet uten slark eller plastikkfølelse

Syntes det er flott at du fant en Nokia N80 uten slark. Firesifret mennesker har opplevd noe helt annet og en rask Google støtter denne påstanden :)

 

Jeg er fullstendig enig at denne telefonens fokusområde er business på papiret men N-serien sier at fokusområdet er multimedia. Kanskje denne hadde passet bedre inn i E-serien :hmm:

6209093[/snapback]

 

Det er mye i N80 som fokuserer på business men jeg kan ikke se at Nokia skal ha noe problem med å forsvare at denne telefonen passer inn sammen med di andre telefonene i N serien. Strålende telefon for mange dette. Man trenger ikke dra på lange foretningsreiser for å ha bruk for en slik telefon, denne telefonen gjør arbeidsdagen lettere selv om du kun farter rundt i byen du bor i :)

Lenke til kommentar
Det er vel ingenting N80 og andre Symbian modeller IKKE kan gjøre tilsvarende E serien i og med at man kan laste ned alt som programvare og installere i ettertid.

6213743[/snapback]

 

Jo, syns d blir feil å si at en mobil satser på multimedia bare fordi den har symbian, man kan utvide med programer, men slik som enkelte telefoner i E-serien mangler kamera, syns jeg ikke telefonen kan kalles multimedia.

Lenke til kommentar

Denne topic'en omhandler vel egentlig om hva slags mobil han skal velge, ikke hvilket segment N80 er, eller burde vært.

:hmm:

Når det er sagt, så er det ganske interresant å se hvem som N80 egentlig er rettet mot, og hypen ang mobiler med åpent OS.

Min påstand er at minst 80% av de som kjøper mobil med åpent OS, evt denne N80 aner ikke hva det går ut på, eller har behov for dette.

:)

Nåvel...

 

Valget mellom K800 og N80 er forsåvidt greit, veldig ulike mobiler dette.

K800 er raskere, har bedre kamera, og enklere i bruk.

N80 er tregere (for gammel prosessor, N73 bruker den nye generasjonen og er raskere) kamera har ikke AF, den er større, men har samtidig betydelig mer innhold.

Batteri tiden og at den er treg, og for ikke å forglemme kvaliteten er vel det som trekker N80 ned.

K800 er ikke ute ennå, så kvaliteter og negative ting er uklare forsåvidt.

;)

Lenke til kommentar
Denne topic'en omhandler vel egentlig om hva slags mobil han skal velge, ikke hvilket segment N80 er, eller burde vært.

Vel, summer du opp hva vi har sagt om N80, får trådstarter en indikasjon på hva som er bra/dårlig samt andres efaring av telefonen og etter min mening, bidrar muligens dette til trådstarterens besluttning :)

 

Helt enig med deg om at 80% (hvis ikke lang mere) ikke får utnyttet en brøkdel av funskjonene på åpent OS og dermed ikke trenger det.

 

 

Sony Ericsson K800i

Denne virker veldig interessant på papiret. Spesielt Cyber-Shot kameraet med Xenon "blitz", autofokus og stabilisator. Desverre tror jeg kvaliteten ikke blir så bra som på papiret grunnet liten CCD-brikke. Jeg tror kameraet på k800i slår N80s ned i støvlene uten tvil.

 

Jeg tror også at k800i blir en raskere mobil enn N80. Spesielt på navigeringsfronten. N80 har mange sub-menyer, noe som jeg ser på som ulempe. Er byggkvaliteten lik W8xx-seiren, blir den bra. Det største negative tingen med k800i jeg kan påpeke nå, er at den kommer til å bruke stick som navigasjonsenhet. Denne har tedens til å bli svært dårlig etter kort tid. Håpte at SE ville gi den knapper alà W810i istedenfor men ser ikke sånn ut.

 

Nokia N80

+ Skjermen er nydelig

+ Tilkoblingsmulighetene (wi-fi, 3G, UTMS, Quadband++)

+ Bra ekstrautstyr i pakken

+ Gode programmer ferdiginstallert på telefonen

+ Bra programvare til PCen

 

- Byggkvaliteten

- Prisen

- Batterilevetid

- Treg telefon

- Dårlig kamera (ingen autofokus)

Endret av überGoliath
Lenke til kommentar
Desverre tror jeg kvaliteten ikke blir så bra som på papiret grunnet liten CCD-brikke

 

Det er det evige problemet med mobiler, men med N93 er dette annerledes, der er det plass (skulle bare mangle) til å presse inn bedre brikker bl.a.

 

Dessuten er det ikke CCD, men Cmos brikke, som gjør den snillere med strømmen, men som samtidig gjør bildene dårligre i svakt lys.

K800 har bedre kamera enn N80, skulle bare mangle, N73 og K800 har nok ganske lik kvalitet sånn sett.

Lenke til kommentar
Denne topic'en omhandler vel egentlig om hva slags mobil han skal velge, ikke hvilket segment N80 er, eller burde vært.

Vel, summer du opp hva vi har sagt om N80, får trådstarter en indikasjon på hva som er bra/dårlig samt andres efaring av telefonen og etter min mening, bidrar muligens dette til trådstarterens besluttning :)

 

Helt enig med deg om at 80% (hvis ikke lang mere) ikke får utnyttet en brøkdel av funskjonene på åpent OS og dermed ikke trenger det.

 

 

Sony Ericsson K800i

Denne virker veldig interessant på papiret. Spesielt Cyber-Shot kameraet med Xenon "blitz", autofokus og stabilisator. Desverre tror jeg kvaliteten ikke blir så bra som på papiret grunnet liten CCD-brikke. Jeg tror kameraet på k800i slår N80s ned i støvlene uten tvil.

 

Jeg tror også at k800i blir en raskere mobil enn N80. Spesielt på navigeringsfronten. N80 har mange sub-menyer, noe som jeg ser på som ulempe. Er byggkvaliteten lik W8xx-seiren, blir den bra. Det største negative tingen med k800i jeg kan påpeke nå, er at den kommer til å bruke stick som navigasjonsenhet. Denne har tedens til å bli svært dårlig etter kort tid. Håpte at SE ville gi den knapper alà W810i istedenfor men ser ikke sånn ut.

 

Nokia N80

+ Skjermen er nydelig

+ Tilkoblingsmulighetene (wi-fi, 3G, UTMS, Quadband++)

+ Bra ekstrautstyr i pakken

+ Gode programmer ferdiginstallert på telefonen

+ Bra programvare til PCen

 

- Byggkvaliteten

- Prisen

- Batterilevetid

- Treg telefon

- Dårlig kamera (ingen autofokus)

6214497[/snapback]

 

Jeg er ikke enig i den listen der, jeg syns:

+ Nokia (syns jeg)

+ Skjermen er nydelig

+ Tilkoblingsmulighetene (wi-fi, 3G, UTMS, Quadband++)

+ Bra ekstrautstyr i pakken

+ Gode programmer ferdiginstallert på telefonen

+ Bra programvare til PCen

+ GOD byggekvalitet uten slark eller plastikkfølelse, (som nevnt tidligere i tråden)

+ Bra kamera (riktig nok ikke autofokus, men jeg syns N80 tar fine bilder, og mye bedre enn de aller fleste andre mobilkamera på markedet) Men jeg tror også at

K800i får et bedre kamera, men det vil ikke si at N80 har et dårlig kamera. Som kjent (Anerkjente TIPA kåret denne måneden Nokias N80 til årets beste kameratelefon.)

+ Rask telefon (for å være en Symbian basert telefon er den mye raskere enn

mange andre symbian telefoner (finst telefoner som er raskere men uten samme

muligheter i OS (ikke åpent) og derfor ikke riktig å sammenligne) Så blir d jo en

vurderings sak om du er en av di så kalte 80% som ikke trenger åpent OS

+ Den er kommet i butikkene

 

- Prisen

- Batterilevetid

- For tiden vanskelig å få tak i

Endret av EldarHelseth
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg må le av hele denne tråden. Diskuterer kamera på en telefon? herregud, det er jo ikke derfor man velger mellom disse to? Kjøp et 3,2 mpx kamera på Clas Ohlsson til 500,- så kan du ta bedre bilder sikkert...

6279590[/snapback]

 

Men så er det sikkert mange som ler av deg også der du flyr rundt med din nokia 3310 og et elendig digitalkamera fra Clas Ohlsson som er så stort og klumpete at du må ha med deg ryggsekken når du skal på tur og den kjipe MP3spilleren du kjøpte på Coop som bare har plass til 10 låter i råtten kvalitet ;)

 

Det er en ting jeg ikkeforstår meg på, og det er disse personene som for en hver pris ikke vil følge med på utviklingen. Jeg gidder vel ikke drasse med meg en hel masse billigskjit som jeg aldri vil bli fornøyd med hvis jeg kan få alt innebygd i en enhet som jeg er kjempefornøyd med.

Min W800 erstatter i dag MP3spiller, radio, kamera, filofax, vekkerklokke, klokke, fjernkontroll til PC, lommelykt, osv... Så hvorfor skal man fly rundt med en drøss billigjuggel? Det eneste jeg har i tilleg er et Canon IXUS kamera de gangene jeg vet jeg skal ta bilde av noe spesiellt. Da duger ikke noe bilig drit fra Clas Ohlson uansett!

Lenke til kommentar
Jeg må le av hele denne tråden. Diskuterer kamera på en telefon? herregud, det er jo ikke derfor man velger mellom disse to? Kjøp et 3,2 mpx kamera på Clas Ohlsson til 500,- så kan du ta bedre bilder sikkert...

6279590[/snapback]

 

Men så er det sikkert mange som ler av deg også der du flyr rundt med din nokia 3310 og et elendig digitalkamera fra Clas Ohlsson som er så stort og klumpete at du må ha med deg ryggsekken når du skal på tur og den kjipe MP3spilleren du kjøpte på Coop som bare har plass til 10 låter i råtten kvalitet ;)

 

Det er en ting jeg ikkeforstår meg på, og det er disse personene som for en hver pris ikke vil følge med på utviklingen. Jeg gidder vel ikke drasse med meg en hel masse billigskjit som jeg aldri vil bli fornøyd med hvis jeg kan få alt innebygd i en enhet som jeg er kjempefornøyd med.

Min W800 erstatter i dag MP3spiller, radio, kamera, filofax, vekkerklokke, klokke, fjernkontroll til PC, lommelykt, osv... Så hvorfor skal man fly rundt med en drøss billigjuggel? Det eneste jeg har i tilleg er et Canon IXUS kamera de gangene jeg vet jeg skal ta bilde av noe spesiellt. Da duger ikke noe bilig drit fra Clas Ohlson uansett!

6279756[/snapback]

Du kunne ikke få sagt det bedre! W800i har alt man trenger og får plass i én lomme! Ser for meg at K800i blir en verdig etterfølger av K750i/W800i men forhåpentligvis med enda bedre kamera.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...