pej Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Heisann, Forumet hadde nedetid fra rundt kl. 23.00 til kl. 00.45 i dag/natt. Problemet så først ut til å være at den ene disken hadde kræsjet, så etter en restart satte vi i gang med å bygge opp RAIDet igjen. Men midt under resynken (etter 30min ca) bestemte boksen at disken var defekt, og sparket den ut. Derfor har vi nå bare én aktiv disk i webserveren til forumet, men siden vi kjører RAID1 så vil ikke dette merkes utad. Vi vil bytte ut den defekte disken så snart som overhodet mulig. Vi kan ikke gjøre annet enn å beklage for nedetiden. Lenke til kommentar
pej Skrevet 27. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2006 Forsvant noen innlegg? 6192289[/snapback] Nei, ingen innlegg skal teoretisk sett ha kunne forsvunnet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Forsvant noen innlegg? 6192289[/snapback] Nei, ingen innlegg skal teoretisk sett ha kunne forsvunnet. 6192295[/snapback] Utenom de som ville ha blitt posta mens forumet var nede da, men vi får si de er skrevet med usynlig blekk Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Bra dere fikk det opp igjen Si meg, har dere server vakt eller? Folk som sitter og passer på serveren? Synes ikke det tar lange tia før dere har begynt å feilsøke Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Bra dere fikk det opp igjen Si meg, har dere server vakt eller? Folk som sitter og passer på serveren? Synes ikke det tar lange tia før dere har begynt å feilsøke 6192373[/snapback] Vi har døgnvagt på alle servere som gir oss varsel på under et minutt når noe krasjer heftig ja. Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Vi har døgnvagt på alle servere som gir oss varsel på under et minutt når noe krasjer heftig ja. 6192384[/snapback] Fiffig :!: Er alle serverne på et rom? Hvis ja, bråker det mye der? Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Tror de går med et callinglignende system Lenke til kommentar
Musty Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 har i grunnen ikke anelse hvordan diskusjon.no sine servere har det, men der hvor jeg jobber har vi 5-6 servere stående, og det kan jeg love deg bråker det.... Bråker verre enn et middels stort propellfly... Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 dere er vertfall masse bedre enn Telenor... dei hadde brukt en uke på samme problemet Lenke til kommentar
_Evolution_ Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 merket nedetiden jeg da. Lurte på hvorfor jeg ikke kom inn. prøvde i 3 forskjellige nettlesere, men til slutt forsto jeg at serveren var nede. Dere er kjapp og få den opp igjen . bra jobbet. Lenke til kommentar
pej Skrevet 27. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2006 Er alle serverne på et rom? Hvis ja, bråker det mye der?Alle serverne våre står i en serverpark (og ja, det bråker naturligvis). Men vi har ikke behov for å reise opp dit for hver eneste ting. Ting som SSH og KVM gjør at vi kan administrere serverne våre fra hvor som helst omtrent. Vi får beskjed fra serverovervåkningen vår på SMS med en gang noe skjer, og kan derfor rette opp feil raskt. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Bare du apedoktor som får melding? Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Er det ikke litt slitsomt da? Det med SSH og KVM som du sier, det er greit, men hva med andre problemer? Problemer som trenger fysisk løsning. Holde vakt for servere, det må være kjedelig også vel? Hilsen meg. Lenke til kommentar
pej Skrevet 27. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2006 Bare du apedoktor som får melding? Vel, mobiltelefonen går på rundgang blant drifterne. Denne uken var det min tur, så ja. Men vi får også varsel via epost naturligvis. Er det ikke litt slitsomt da? Det med SSH og KVM som du sier, det er greit, men hva med andre problemer? Problemer som trenger fysisk løsning. Holde vakt for servere, det må være kjedelig også vel?Vi har jo selvsagt anledning til å reise opp til serverparken om problemet skulle være av en slik art det ikke lar seg løse uten fysisk tilgang. Overvåkning av serverlokalene gjøres (heldigvis) ikke av oss, men av MCI. Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Hvor mange servere har dere? Lenke til kommentar
pej Skrevet 27. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2006 Hvor mange servere har dere? 15. Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Hvor mange servere har dere? 15. 6192576[/snapback] Disse serverene, har de noe cpuer til og skryte over eller er det bare HDD? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 jeg får ofte feilmelding om at forumet er overbelastet og dette har skjedd ganske ofte etter den siste overgangen til dette siste forumet.... Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Kunne ikke postet et bilde av serverparken? Btw fint at siden kom så fort opp igjen, bra jobba Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg