Gå til innhold

Pastor med over 50 koner jages


Anbefalte innlegg

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/05/25/467168.html

Ingen vet sikkert hvor mange koner han har nå, men tidligere sektmedlemmer som har flyktet, sier at det skal dreie seg om mellom 50 og 80. Og et ukjent, men stort antall barn.

Lurer på hvor mange av konene sine han husker navnet på :p

 

Etter sektens regler må alle menn ha minst tre koner for å bli frelst. En manns status avgjøres av hvor mange koner han har. Kvinnens oppgave er å adlyde mannen på alle vis. En kvinne får ikke snakke med en mann utenom den nærmeste familien. Prevensjon er ikke tillatt.

Da burde det ikke være så vanskelig å ta menge i sekten, hvis de skal ha flere koner...

 

Og det at han har kontroll over 10 000 mennesker er sjukt, at en ettersøkt man har kontroll over så mye skjønner jeg ikke.

Endret av tu30r6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Axby2kEH

Det har alltid fascinert meg hva folk kan lures med på så lenge de hører at det er "Guds vilje".

 

EDIT: Det burde da ikke være så vanskelig å huske navnet på en 80 mennesker da:) det tror jeg de fleste gjør

Endret av Slettet-Axby2kEH
Lenke til kommentar
Det har alltid fascinert meg hva folk kan lures med på så lenge de hører at det er "Guds vilje".

 

EDIT: Det burde da ikke være så vanskelig å huske navnet på en 80 mennesker da:) det tror jeg de fleste gjør

6174377[/snapback]

Men jeg har en følelse av at han også kanskje bare gifter seg med helt andom folk, og setter unge på de :p bare finner ei, og sier vi skal gifte oss, uten å egentlig hvite hvem det er...

Lenke til kommentar

Herregud, etter det jeg leste i dagbladet har han styrt samfunnet der nede mer eller mindre som en krigsherre.

Skulle jo tro det var et lite stykke Afganistan under Taliban-regimet :eek:

Den historien sier ivertfall en god del om hvor mye lovløshet det faktisk er i USA.

En smeltedigel av gangstere og presteskap.

Endret av simerix
Lenke til kommentar
http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/05/25/467168.html
Ingen vet sikkert hvor mange koner han har nå, men tidligere sektmedlemmer som har flyktet, sier at det skal dreie seg om mellom 50 og 80. Og et ukjent, men stort antall barn.

Lurer på hvor mange av konene sine han husker navnet på :p

 

Etter sektens regler må alle menn ha minst tre koner for å bli frelst. En manns status avgjøres av hvor mange koner han har. Kvinnens oppgave er å adlyde mannen på alle vis. En kvinne får ikke snakke med en mann utenom den nærmeste familien. Prevensjon er ikke tillatt.

Da burde det ikke være så vanskelig å ta menge i sekten, hvis de skal ha flere koner...

 

Og det at han har kontroll over 10 000 mennesker er sjukt, at en ettersøkt man har kontroll over så mye skjønner jeg ikke.

6174352[/snapback]

 

Genial måte å utøke sekten på. Fød dem! :p

 

Lurer på hvordan han skaffer penger til mat etc. til alle disse konene...

Lenke til kommentar
Lurer på hvordan han skaffer penger til mat etc. til alle disse konene...

6175337[/snapback]

 

Med tanke på at han faktisk er leder for den fundamentalistiske sekten, ville jeg tippe han har innført en form for avgift slik at man skal betale et "jeg tror på Gud og underkaster meg din vilje"-gebyr av inntektene sine.

Lenke til kommentar
Genial måte å utøke sekten på. Fød dem! :p

6175337[/snapback]

må isåfall være masse innavel :p

med 80 komer, og alle får unger, blir jo alle halvsøsken. sikkert rundt 150-200 unger han har, og noen må da gifte seg med hverandre :p

6177235[/snapback]

 

Bare bedre! Da blir dem mindre lure, og mer sannsynlig at han kan gifte bort noen til vennene i menigheten.

Lenke til kommentar
Ler godt når eg leser sånt. Var ikke det en sekt i storbritania og der lederen gikk rundt med en av konene sine i ett hundebånd? :D

 

Religion er noe dritt. Men kanskje det er siste utvei for desperate menn som ikke kan få seg noe på den vanlige måten.

6174418[/snapback]

Personlig religion er ikke noe dritt, men religion er noe dritt når det påvirker uskyldige, og store religiøse ledere gjemmer seg bak "Guds vilje". Men tror ikke at han har problemer med å få seg noe siden han har greid å skaffe seg så mange koner, med mindre han har kidnappet dem :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...