Gå til innhold

TES: Hvilke nye features vil du ha i Elder Scrolls 5?


Anbefalte innlegg

Fant ingen lignende tråder om dette, så jeg starter en selv. Selv om det er uhyre lenge til den første infoen om dette spillet dukker opp, og enda lenger til vi finner spillet i butikkhyllene, synes jeg likevel en diskusjon rundt temaet kan være på sin plass. Så da spør jeg...

 

Hvor bør handlingen av spillet foregå?

Hva bør forbedres fra Oblivion?

Hvilke nye features vil du se?

Hvor stor bør spillverdenen være?

Er det noen nye raser, klasser, skills, spells, etc. du vil ha med?

Kom på flere spørsmål og svar selv...

Endret av DP Rusher
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var vel litt tidlig for en slik tråd, og jeg håper vel først og fremst på expansions til Oblivion før jeg trenger et helt nytt spill.

 

En ting de godt kan endre på er level systemet, og gjerne hente inn litt flere stemmer til neste runde.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Jeg håper de kan få mange fler unique våpen, er i level 27 nå og har ingen motivasjon for å spille videre. Ingen bedre våpen å hente, ingen steder jeg ikke kan komme til, ingen finder man ikke kan drepe, ingen bedre armor og hente...triste saker! Samme med levelsystemet, føler at det ikke er noe vits i å spille lenger, når det ikke går ann å bli bedre (fiendene blir bedre når du blir bedre) og ingen våpen eller armor jeg som kan gi meg bedre overtak! Har liksom mistet litt av poenget...

Endret av Fennris
Lenke til kommentar

Levelsystemet er også litt kjedelig lagt opp.. Er morsomt og "eie" fiendene dine i høyt level, og fremdeles ha noen som er vanskelige igjen på litt mere utilgjengelige steder.. Ta f.eks Diablo II, enkle fiender først, og vanskelige etterhvert, men man kan fremdeles gå til de enkle fienden og slå løs og maltraktere hver eneste man møter, da føler man at man har bygd opp figuren bra, og så er litt morsomt og være totalt overlegen av og til.. Og så er det mange fiender man må passe seg veldig for.. Savner også sånne ekstra sterke fiender, helte beistene man av og til fant i Diablo II

 

I Oblivion har man omtrent mistet dette, i lvl 1 kan man drepe alle fiender omtrent like lett, alle dungeons, forts og ruiner kan enkelt "erobres" i level 1.. Jeg synes disse burde være for high level characters.. Og øde deler av skogen burde også være litt vanskelig..

Lenke til kommentar

MER STEMMER! Totalt nye, og langt flere stemmer. Ordentlig stemmejobb så beggars ikke bytter stemmer mellom setningene. Ordentlige dialoger så man ikke hører en samtale ala "Hello! Goodbye! Hello! Goodbye! Hello! Goodbye! Hello! Goodbye!", og så går de fra hverandre igjen.

 

Ellers et totalt anderledes levelsystem selfølgelig :)

Lenke til kommentar

hvis det skal være noe nytt sted og ny handling la det bli i Skyrim, masse Nords.det vil få oss nordmenn til og føle mer hjemme :) men også mer stemmer helt enig Blib.

også ørken det må vi ha, med sandstorm som i første zelda spillet til n64

Endret av Campin carl
Lenke til kommentar

Når det gjelder hvor handlingen skal foregå er det vanskelig egentlig å toppe Cyrodiil ettersom det er den største provinsen i Tamriel. Dessuten grenser det også til nesten alle de andre provinsene slik at det inkluderer mange forskjellige klimaer. Hvis handlingen blir lagt til Skyrim må jo mesteparten være isbelagte fjellformasjoner og det vil jo gå utover spillgleden igjen. Kanskje spillet rett og slett skulle blitt lagt utenfor Tamriel slik at man slipper dette problemet? Ellers kunne kanskje Summerset Island vært artig, ettersom det ville minnet om Morrowind på en måte, og dermed slipper de dumme beskjedene om at du må snu når du kommer til en grense. Det andre som blir teit er jo at Imperial City skal være den største byen i Tamriel, dermed vil det jo være rart om en by i en annen provins plutselig er større.

Lenke til kommentar

- (Mye) mer info om mobs, våpen, utstyr osv.

 

- Flere forskjellige stemmer. Eller ihvertfall én unik stemme til hver sentrale NPC.

 

- Levelsystemet. Enkle mobs i startområdet, og så vanskeligere utover rundt omkring.

 

- Ikke laget for konsoll og tilpasset PC etterpå.. Både med tanke på UI og annet.

 

- Ikke "loading screen" i hytt og gevær.

 

- Mindre underjordiske huler, mer variasjon på dungeons.

 

..

Lenke til kommentar

two handed combat. også vil jeg sloss mens jeg sitter på hesteryggen.

 

Jeg vil ha levelsystemet fra morrowind. Også vil jeg ha åpne byer, så man slipper å loade hver gang du skal inn og ut fra byen. Jeg vil ha det sånn som det var i morrowind.

 

Jeg vil ha et vanskeligere spill. Snakker ikke om slossing, den er vanskelig nok. Men jeg vil ha et spill som man må tenke litt mer i. I oblivion kan du jo fasttravle og bare følge kompassnåla.. lite utfordrene. Jeg vil ha et spill som i man faktisk MÅ lese/høre hva folk sier. Jeg vil også ha en større mainquest.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...