Gå til innhold

Hitman: Blood Money - Slik fikser du FPS feilen.

Anbefalte innlegg

Heisann.

Hadde selv problemer med å få Hitman til og fungere, både demoen og orginal plata. Problemet som jeg er veldig sikker på at flere har støtt på er sinnsyk lav fps, 2-3 max. Søkte litt på Google, og heldigvis kom jeg over en midlertidig løsning.

Merk at dette gjelder Ati X800-kort -Skal også i teorien virke på alle ATI-kort, men har ikke testet dette selv.

Alt du trenger og gjøre er å skru på fast write. Dette gjøres først i BIOS om du har skrudd det av der, dermed fra "Smartgart" funksjonen som ligger i Catalyst Control center. Dette kommer nok sannsynligvis en fiks til dette i løpet av uka, om du ikke vil skru på fast write. Fiksen er orginalt ment til demoen, men fungerte like fint på full versjonen, "ekte orginal".

Orginal artikkel: http://www.hitmanforum.com/forum/index.php...pic=30845&st=20

Og så, et lite spørsmål på siden: Noen som har funnet ut hvilke taster/knapper man skal trykke på for å bruke noen som skjold, fikk det ikke til og hoppet over det i treningsoppdraget, men nå avhenger oppdraget mitt på å få det til.

Endret av Stikk-kont@kten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fastwrite funker på mange skjermkort, men helst ati.

Selv har jeg ikke fastwrite i biosen (asus a8n-sli deluxe), så får ikke prøvd her.

Og det med å bruke noen som skjold, hold en pistol i handa, gå bak en mann, og trykk E når det står det oppe i venstre hjørnet.

Endret av Stealth-
Lenke til kommentar

Spillet oppførte seg merklig hos meg. har jeg spillet på medium details(1024x768) går det i 13fps (store uteområder) og setter jeg det på max details(1024x768) med 16xAF og 4xAA går det i 21fps på samme sted :p

klager ikke, da det ser bedre ut og flyter bedre, men veldig merklig.

Kortet er et 6800nu(åpnet og klokket)

Endret av mushi
Lenke til kommentar

Det har ingenting å si om du kjører på 1024x768 med alt på lavt eller 1280x1024 med alt på fullt.

Har heller ingenting å si om du kjører gamle eller nye drivere.

fps'en ligger på under 20 uansett.

Det er en bug som mange har, og kan du ikke skru på fast write, så må du enkelt å greit vente på en patch.

Lenke til kommentar
kan noen fortelle meg hva fast write er for noe? er det noe jeg må laste ned? og hva er BIOS?? noe jeg må laste ned? :hmm: har desverre ikke peiling på noe av dette, så hadde vært fint med litt hjelp :)

6175835[/snapback]

Bios er vel noe sånt som programmvaren som ligger på hovedkortet. Du kan komme inn i bios i oppstarten, sannsynligvis ved å trykke på "delete-knappen" (står nok en anvisning på skjermen).

Regner med at fast write er noe man kan skru på/av inne i biosen. Men vær litt forsiktig med hva du endrer på. Det kan lett skje noe galt hvis ikke du vet hva du gjør ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hos meg, hadde det ikke noe med FastWrite å gjøre i det hele tatt. Med en gang jeg prøvde spillet, gikk det jo utrolig seigt og treigt, også i menyssystemet, så jeg forstod egentlig med engang at det måtte være en software-feil.

Jeg update'a spillet til v1.1 med patch'en som nylig kom ut. Og voila, plutselig gikk alt raskt, og med høy fps på mitt gamle 9800Pro@XT!

(For å få tak i 1.1 update'en, bare google: "Hitman Blood Money Update v1.1", så finner dere den.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...