reidar76 Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 (endret) Et lite og pent Media PC kabinett er utrolig vanskelig å finne. De fleste stilfulle kabinettene har en monsterdybde på mellom 40 cm og 50 cm som gjør at de vanskelig får plass i standard stuemøbler, stereo- og TV-benk. Noen cm tar også alle kablene på baksiden, og i tillegg har man kanskje noen usb-digser som stikker ut en del cm. Til meg selv leter jeg etter et pent media PC kabinett med en dybde på maks 30 cm til 33 cm. Må passe inn i stereobenken. Kabinettet må ta m-atx hovedkort, da jeg allerede har sett meg ut et slikt. Jeg har lett rundt i allverdens nettbutikker uten å finne et kabinett, som oppfyller disse kriteriene. Noen som kan hjelpe? Det finnes mange pene mini-ITX kabinetter, men de fleste av oss ønsker nok å basere en Media PC på kraftige komponenter. Post gjerne lenker til Media PC kabinetter som følger kriteriene ovenfor, så kan jeg samle dem i en liste på denne posten. Hyper Media Center, m-atx, 43 cm (B) x 5,3 cm (H) x 27 cm (B) Lagring: 1 x slimline optisk enhet, 1 x 3,5 intern HD Utvidelsesspor: x 1 (for skjermkort, kun første posisjon) Strømforsyning inkludert: 200 w Silverstone LC19, m-atx, 39 cm (B) x 6,8 cm (H) x 34,8 cm (D) Lagring: 1 x slimline optisk enhet, 1 x 3,5 intern HD, 1 x 2,5 intern HD Utvidelsesspor: x 1 (kan benyttes i posisjon 1, 2 eller 3 på hovedkortet) Strømforsyning inkludert: 120w ekstern (som til bærbare) Kommentar: Helt nytt kabinett. De store ventilasjonshullene øverst og med ekstern strømforsyning, burde dette kabinettet være en god kandidat for en støysvak Media PC. Silverstone LC02, m-atx, 38 cm (B) x 10 cm (H) x 29,5 (D) Lagring: 1 x slimline optisk enhet, 1 x 3,5 intern HD Utvidelsesspor: x 2 (kan benyttes i posisjon 1 og 2. NB! Kun AGP og PCI riser) Strømforsyning inkludert: 220 w (ikke standard størrelse) Kommentar: Nok et stilfullt kabinett fra Silverstone. Dette kabinettet er over 2 år gammelt, og har fått noen dårlige bemerkninger for svake innvendige designløsninger. Noen som vet om flere kabinetter som passer inn på denne listen? Endret 13. juni 2006 av reidar76 Lenke til kommentar
krbalto Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Jeg leter etter et pent media PC kabinett med en dybde på maks 30 cm til 33 cm. Må passe inn i stereobenken. Kabinettet må ta m-atx hovedkort. Jeg har lett rundt i allverdens nettbutikker uten å finne et slikt kabinett. Noen som kan hjelpe? 6165910[/snapback] Du sier ingenting om høyde og bredde? max? Lenke til kommentar
krbalto Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Jeg leter etter et pent media PC kabinett med en dybde på maks 30 cm til 33 cm. Må passe inn i stereobenken. Kabinettet må ta m-atx hovedkort. Jeg har lett rundt i allverdens nettbutikker uten å finne et slikt kabinett. Noen som kan hjelpe? 6165910[/snapback] Pris? max? Lenke til kommentar
krbalto Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 (endret) http://www.databutikken.com/no/default.php?artId=HIPMCMATX https://prisguiden.no/product.php?productId=30830 http://www.databutikken.com/no/default.php?artId=HIPMCMATXBL Jeg leter etter et pent media PC kabinett med en dybde på maks 30 cm til 33 cm. Må passe inn i stereobenken. Kabinettet må ta m-atx hovedkort. Jeg har lett rundt i allverdens nettbutikker uten å finne et slikt kabinett. Noen som kan hjelpe? 6165910[/snapback] Hadde også vært kjekt å vite hvilke andre komponenter du vil ha i den? Du hadde lite info.. bare at det skal være m-atx.. Jeg leter etter et pent media PC kabinett med en dybde på maks 30 cm til 33 cm. Må passe inn i stereobenken. Kabinettet må ta m-atx hovedkort. Jeg har lett rundt i allverdens nettbutikker uten å finne et slikt kabinett. Noen som kan hjelpe? 6165910[/snapback] MÅÅ det ta m-atx? Jeg leter etter et pent media PC kabinett med en dybde på maks 30 cm til 33 cm. Må passe inn i stereobenken. Kabinettet må ta m-atx hovedkort. Jeg har lett rundt i allverdens nettbutikker uten å finne et slikt kabinett. Noen som kan hjelpe? 6165910[/snapback] Og hvorfor akkurat maks 30-33 cm, er masse fine media pc kabinett som er 39-40cm Endret 24. mai 2006 av krbalto Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Når han spør om en spesifikk ting, så vil han ha en spesifikk ting. Du er vel fult klar over at alle stereobenker ikke er like, og han trenger derfor en som passer dyben på benken hans, og ikke noe som stikker 7-10cm utenfor? Lenke til kommentar
krbalto Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Når han spør om en spesifikk ting, så vil han ha en spesifikk ting.Du er vel fult klar over at alle stereobenker ikke er like, og han trenger derfor en som passer dyben på benken hans, og ikke noe som stikker 7-10cm utenfor? 6175007[/snapback] Helt enig!! Satt egentlig og tenkte på nøyaktig det samme da jeg spurte om alt det der... Bruker selv å bli litt frustrert noen ganger når man spør om noe spesifikk, også får man maaaaasse andre anbefalinger og råd... mvh Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Håper nå han finner det han ser etter Beklager litt sur toneleie, hadde ikke fått kaffe og røyk enda Lenke til kommentar
reidar76 Skrevet 26. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2006 (endret) Takk for mange svar. Her kommer noen tilleggsopplysninger. Jeg har en flott stereo- og TV-benk som jeg ikke har lyst å bytte ut. Den er den 34,5 cm dyp, så kabinettet bør maks være 30 cm til 33 cm (for å få plass til kabler på baksiden). Dette må da være et problem for flere? De aller fleste stereo- og TV-møbler beregnet på flatskjerm-TV, er ganske så smale. Jeg ønsker i hvert fall å ha Media PCen så nært TV som mulig. Da er det jo ikke pent å måtte kjøpe en ny benk som stikker 1/2 meter ut i rommet, når LCD-TV står så fint nært inntil veggen. Bredde er ikke noe særlig viktig i denne sammenhengen, og kan forsovet være opptil 50 cm for min del. (Rackstandarden er 43 cm i bredde.) Høyde er heller ikke særlig viktig, og kan gjerne være opptil 30 cm for min del uten at det ødelegger estetikken. Det er mao. dybden som er problemet. I tillegg så må kabinettet ser pent ut. Jeg har sett meg ut et m-atx hovedkort og core duo prosessor. Kabinettet må som minimum ha 1 utvidelsesplass, som skal brukes til TV-kortet. Resten er integrert i hovedkortet, selv om det hadde vært fint å kunne putte inn et PCIe grafikk-kort på et senere tidspunkt. I følge min smak er et slikt kabinett bare helt fantastisk flott: http://www.silverstonetek.com/products-lc09.htm (men det tar kun mini-ITX kort, *sukk*) Nå denne uken har Silverstone lansert et nytt kabinett som ser lovende ut. Det er derimot noe dypt dette også. http://www.silverstonetek.com/products-lc19.htm Anbefalinger til lekre kabinetter som er maks 33 cm dyp? (et ATX hovedkort er jo bare 24,5 cm dypt, så det burde jo egentlig ikke være noe problem.) Endret 27. mai 2006 av reidar76 Lenke til kommentar
Mato Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 40-50cm er da vell ikke så stort , en god forsterker ( som passer i en stereo rack ) er da gjerne dypere en som så . Lenke til kommentar
Espadre Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Heisann, du er ute etter akkurat det samme som meg jo! Jeg ville uten å nøle valgt kabinettet som er linket til ovenfor fra Hiper. http://www.databutikken.com/no/default.php?artId=HIPMCMATX Hvis bildet er riktig så er dette den nye modellen fra Hiper og ikke det som er testet av hardware.no tidligere. Sikkert noen forbedringer med andre ord! Og også enda lekrere syns jeg. Bare husk at Hiper samarbeider med AMD når det gjelder dette kabinettet så ikke sats på et intel system hvis du velger dette. Slik var det hvertfall med forrige modell. Mener det følger med et low profile riser kort for PCI slotten. Der kan du ha tv-kortet som da blir liggende på tvers i kabinettet. Dette er hvertfall min plan Lykke til! Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 (endret) Vurdert Mac Mini (fungerer med MediaPortal) Eller: XC Cube i mini-format + flere fra Aopen https://prisguiden.no/vis_kategori....25&submit=S%F8k Endret 12. juni 2006 av Okay Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 (endret) Mer silverstone: http://www.silverstonetek.com/products-lc02.htm og her: med plass til ATX! Endret 12. juni 2006 av Okay Lenke til kommentar
reidar76 Skrevet 13. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2006 Mer silverstone: http://www.silverstonetek.com/products-lc02.htm og her: med plass til ATX! 6295991[/snapback] Sliverstone LC02 lagt til på listen øverst. Lenke til kommentar
soul Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Har du tittet gjennom sticky-treaden på toppen, er jo ganske mange kabinetter der. Det ultimate Stue-PC kabinettet er jo faktisk etter dine ønskemål dag A-Tech A-tech 6000 er 11,5" dypt, noe som er rett i underkant av 30cm hvis ikke jeg har regna helt feil Kommer med forskjellige fronplater, bl.a med eller utskjæring for skjerm. Koster skjorta og en halv arm da.... Lenke til kommentar
wiak Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 jeg har også tenkt å å bygge htpc her er det jeg har kommert fram til CPU: AMD Athlon 64 X2 5000+ eller høyere Motherboard: MSI K9AGM2-FIH (got hdmi out!) (AMD690G + ATI SB600) RAM: OCZ DDR2 1024MB Gold Edition PC2-7200 1024MB 900MHz. (5.5.5.15) TV: Sapphire thatrix 550 pro for analog ^^ Case: Hiper Media Center BLACK mATX DVD-RW Slim: hvilken som helst HD-DVD drive:: xbox 360 hd-dvd addon Lenke til kommentar
reidar76 Skrevet 13. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2007 jeg har også tenkt å å bygge htpc her er det jeg har kommert fram til CPU: AMD Athlon 64 X2 5000+ eller høyere Motherboard: MSI K9AGM2-FIH (got hdmi out!) (AMD690G + ATI SB600) RAM: OCZ DDR2 1024MB Gold Edition PC2-7200 1024MB 900MHz. (5.5.5.15) TV: Sapphire thatrix 550 pro for analog ^^ Case: Hiper Media Center BLACK mATX DVD-RW Slim: hvilken som helst HD-DVD drive:: xbox 360 hd-dvd addon 8135029[/snapback] Hvilket Hiper Media Center kabinett er det du tenker på? 1.) Det som har vært på markedet noen år? 2.) Det som ble lansert for ca. 6 måneder siden? (Men som jeg enda ikke har funnet i noen norsk nettbutikk.) Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Det letteste er å kjøpe kabinett først og tv benk/vegg seksjon etter på. Lenke til kommentar
Digitalis Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 http://www.microplex.no/product.aspx?pid=PCC35A&mcat=c434 Dette kabinettet er perfekt for deg. Tar m-ATX kort og standard harddisk og prosessorkjøler. Må ha et m-ATX kort med VGA og optisk ut. Er nemlig ikke mulig å installere pci kort. Alt ekstra må gå via USB. Lenke til kommentar
reidar76 Skrevet 17. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2007 http://www.microplex.no/product.aspx?pid=PCC35A&mcat=c434 Dette kabinettet er perfekt for deg. Tar m-ATX kort og standard harddisk og prosessorkjøler. Må ha et m-ATX kort med VGA og optisk ut. Er nemlig ikke mulig å installere pci kort. Alt ekstra må gå via USB. 8169569[/snapback] Takk for tipset. Nå er det lenge siden jeg startet denne tråden. Resultatet ble at jeg ikke fant et kabinett som ikke var alt for dypt, og som samtidig var pent nok til å ha i stuen. I mellomtiden har jeg overlevd med en Dell Latitude D600 (bærbar PC) som min HTPC. Funker greit det. Den er dessuten meget støysvak. Men jeg er alltid på jakt etter en mer permanent løsning. I dag kom jeg over noe som bare må være verdens mest sexy HTPC kabinett. Plass til 2 stk. stillegående 2,5" harddisker og slot-in DVD, passivt avkjølt Core 2 Duo og bare 24 cm bred, 8,1 cm høy og 22,5 cm dyp. Finnes også i sort. Ellers er jo Nexus Psile (http://www.psile.com/index.php?ID=2) også bare helt skjønn. ;-)) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå