Gå til innhold

Kulturo: Forum-deltakelse av skribentene


LarsP

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er litt trist at Kulturo-skribentene ikke deltar mer aktivt på forumet, ikke bare i de trådene som omhandler egne anmeldelser, men også de andre film/musikk-relaterte trådene.

 

Det er viktig å huske at Kulturo på mange måter har sitt utspring i nettopp forumet og ikke omvendt. Hvis skribentene hadde deltatt mer aktivt i diskusjonene så ville dette styrket Kulturos posisjon i HW-nettverket.

 

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg synes det er litt trist at Kulturo-skribentene ikke deltar mer aktivt på forumet, ikke bare i de trådene som omhandler egne anmeldelser, men også de andre film/musikk-relaterte trådene.

 

Det er viktig å huske at Kulturo på mange måter har sitt utspring i nettopp forumet og ikke omvendt. Hvis skribentene hadde deltatt mer aktivt i diskusjonene så ville dette styrket Kulturos posisjon i HW-nettverket.

 

:)

6138761[/snapback]

 

Helt enig, men alt vi kan gjøre her er å oppfordre skribentene til dette.

Kulturo har sånn helt egentlig sitt utspring i HW internt, og en god del av skribentene hadde ikke engang bruker på forum når de begynte å skrive for oss. Jeg tror og håper at de på sikt blir litt avhengige av forumet og benytter det aktivt selv. Det vil helt klart være til fordel for alle.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 4 måneder senere...

Jeg hadde tenkt å lage en tråd om akkurat det samme nå, men så var det jo en slik en fra før. Det har sikkert kommet nye skribenter siden denne tråden ble opprettet, og da kan det være greit å informere de om at vi vil se mer til de i det "ordentlige" forumet. Jeg syns det er greit å vite litt om skribenten, slik at det ikke bare er en anmeldelse skrevet av en totalt ukjent person.

Lenke til kommentar
Jeg hadde tenkt å lage en tråd om akkurat det samme nå, men så var det jo en slik en fra før. Det har sikkert kommet nye skribenter siden denne tråden ble opprettet, og da kan det være greit å informere de om at vi vil se mer til de i det "ordentlige" forumet. Jeg syns det er greit å vite litt om skribenten, slik at det ikke bare er en anmeldelse skrevet av en totalt ukjent person.

7314349[/snapback]

 

Har du prøvd å lese profilsidene til skribentene? Klikk på navnet i artikkelen så får du vite litt mer om skribenten.

 

PS: Det er ikke alle som har fått skrevet profilsiden sin enda.

Lenke til kommentar

Jeg tenker ikke på å vite om skribenten på den måten. Jeg tenker i forhold til å vite litt om filmsmaken til personen. Litt vanskelig å forklare, men jeg kan prøve med et eksempel:

 

En skribent liker ikke Tarantino-filmer, og får i oppgave å anmelde "Grind House". Han gir filmen 4/10. Hvis jeg på forhånd vet at denne personen ikke liker Tarantino-filmer, vil jeg kanskje ikke bry meg noe om denne anmeldelsen.

 

Dessuten er det alltid bra å få folk med god faglig kunnskap til å delta i diskusjonene. :)

Lenke til kommentar
Jeg tenker ikke på å vite om skribenten på den måten. Jeg tenker i forhold til å vite litt om filmsmaken til personen. Litt vanskelig å forklare, men jeg kan prøve med et eksempel:

 

En skribent liker ikke Tarantino-filmer, og får i oppgave å anmelde "Grind House". Han gir filmen 4/10. Hvis jeg på forhånd vet at denne personen ikke liker Tarantino-filmer, vil jeg kanskje ikke bry meg noe om denne anmeldelsen.

 

Dessuten er det alltid bra å få folk med god faglig kunnskap til å delta i diskusjonene. :)

7314465[/snapback]

 

Vi prøver å få skriebtenen våre til å engasjere seg på forumet, og mange av de gjør også det. Problemet er bare det at mange av våre skribenter tross alt har ganske mange baller i luften med studier og andre jobber, og dermed kan det være vanskelig for dem å sette av mye tid til forumet.

 

Ellers må det også sies at vi neppe ville satt noen som var uttalt antifan av tarantino eller rodriguez til å skrive grindhouse. :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Jeg hadde tenkt å lage en tråd om akkurat det samme nå, men så var det jo en slik en fra før. Det har sikkert kommet nye skribenter siden denne tråden ble opprettet, og da kan det være greit å informere de om at vi vil se mer til de i det "ordentlige" forumet. Jeg syns det er greit å vite litt om skribenten, slik at det ikke bare er en anmeldelse skrevet av en totalt ukjent person.

7314349[/snapback]

Veldig viktig poeng synes jeg. Ingenting er som å kjenne anmelderen i person når man leser anmeldelser. Dette kan gjøres mye raskere gjennom forumdeltagelse av anmelderen enn at vi må lese titalls anmeldelser for å se hvordan denne personen skriver.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...