Blacki Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 (endret) Skal ha meg en rimlig allaround lapp... Thundra får hederlig omtale der jeg har lest og til pen pris. Sitter og vurderer om jeg skal klikke på "bestill" oss psdata og gå for den... link http://psdata.no/ps.asp?it=128676 Så innspill og oppsumeringer om hva som er bra/negativt med denne settes pris på. Den vil bli mest brukt til internett og litt enlere jobb relaterte oppgaver. Men at den kan kjører spill sånn generelt greit nok er et pluss (spiller dog ikke så ofte...) Skjerm er viktig for meg. dvs. at den funker greit med litt dagslys etc. Og at den har et godt keybord til skriving (sikkert litt smakssak dette da men..). Så, skal jeg gå for denne til drøye 9 store lapper?? Edit: (*trøtt!, fixe litt...) Edit pris: prisen er nå ned juster til 8495,- oss psdata for denne. Er vel kun for å få en markeds veiledene pris. dataverden er jo kjapp når det kommer til pris... Endret 29. juli 2006 av Blacki Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Du finner ikke bedre maskin til denne prisen om dagen, så her det bare å handle... Lenke til kommentar
BMP Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Jada, det er en kjempemaskin til den prisen! Men husk at det er uten OS så det bør du kjøpe sammen med. Kjøp en OEMversjon. Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Du får mye for pengene på det kjøpet. God CPU, rask og stor HD, 1GB RAM, 15,4" Widescreen og GF GO6600 (128mb). Løp og kjøp Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 du får gi feedback når du har fått den Lenke til kommentar
JuB Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Har også sett litt på denne nå, har akkurat solgt mac så nå vil jeg ha en bærbar som jeg kan spille litt på Bor rett ved psdata så tror jeg kommer til å "hente" meg en slik når jeg får pengene for mac'n Hvordan kan denne sammenlignes med en stasjonær pc med xp2400, 512ram og radeon 9700 non-pro kort? Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 vil tru bærbaren blir bedre. den har jo 1GB ram, meir moderne prosessor. og ditt 9700 non-pro er ikkje akkuratt eit sterkt kort. Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 18. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2006 Tror jeg går for denne jeg da. Bestiller senere i kveld. Skjermkort er ok på denne etter hva jeg har forstått? Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Vet noen om denne maskinen braaker mye? Sitter pa en Turion baerbar med X700 idag, og har ikke lyst paa en ny braakete maskin. Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 18. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2006 (endret) Prøver å finne en produsent til tundra laptopene, men finner ikke! Noen som vet? Tenkte jeg skulle finne hjemmesiden til fabrikanten og se om de hadde manuler som kan lastes ned og detalje info på maskinen... Edit: lurte bla. på om det er 2x512 eller en 1 GB brikke (i tilfelle 1gb brikkke så lurer jeg på om det da er et til minne spor/sokkel...?) Endret 18. mai 2006 av Blacki Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 (endret) Jeg får vel bekrefte de andre her. Den pcen er veldig bra til prisen. Den har forholdsvis bra cpu, skjermkort og bra med minne. Endret 18. mai 2006 av efikkan Lenke til kommentar
fose Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Prøver å finne en produsent til tundra laptopene, men finner ikke! Noen som vet? 6129121[/snapback] Gå på PC`byggern lenger ned på siden til PSdata, så finner du ut at makina er bygd av Hettelco på en MSI 1032B Barebook. Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 18. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2006 Tror det må være dette her: http://www.msi.com.tw/program/products/not...ail.php?UID=611 Lenke til kommentar
DataFMT Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 (endret) Den støyer bittelitt mer enn min gamle Aopen 1557 GLS, men det er ikke slitsomt, men bare glem å ha denne oppå dyna. Da smelter den siden den har luftinntak under. Enterknappen og Fn-knappen er heeeeelt feil på dette tastaturet. Sikkert en vanesak, men entertasten er like liten som backspace. Fn-knappen MÅ være mellom Ctrl og windows-tasten. Den er plutselig der Ctrl skal være. Driverene til laptop-skjermkort er noe herk. Med denne er det ikke noe unntak. Faktisk er driverne til laptoper med ati-skjermkort bedre siden man kan bruke omega-driverne, men de er jo et år gamle for nVidia. Håper fyren som står bak omega-driverne lager en ny driverpakke snart for nVidia. Skjermen har kanskje litt liten oppløsning. Batteriet virker av laber kvalitet, men så bruker jeg beta-programvare for å lese av batteridata også da! Gjevnt over er dette litt mer enn det man betaler for. Dog litt pussig at den bygger på sonoma, men bruker DDR-333. Skulle tro den støtta DDR-2. Løp å kjøp hvis dere overlevde kritikken min! Det er et bra kjøp. Må legge til at brenneren brenner ikke raskere enn 2x på DVD-RW. Jeg holdt på å dø av aggresjon. Må finne en oppdatering sånn at jeg i allefall får 4x! Endret 19. mai 2006 av DataFMT Lenke til kommentar
DataFMT Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Det er to ganger 512 MB SODIMM DDR 333 minne som følger med av merket Apacher. Lenke til kommentar
troutmaster Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Er det noen som vet om en link til en side med oppdaterte drivere, bios osv? Det at den er levert med en giga med ram, er jo vel og bra, men ikke når den kommer med 2x512 og ikke med en giga brikke. Gjør det dyrt å oppgradere til to giga med ram. Men det er vel litt derfor den kan selges så billig. Ser jo at hvis man skal bygge/komponere med komponentene selv, med 2Ghz prosessor og ram, kommer man fort opp i 14000 tusen. Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 19. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2006 tror jag skal selge ramen og kjøpe 2 stk på 1gb. Men må først få sakene i hus da! Joda er klar ober at alt ikke bare er superduper til en 9000 laptop. Men virker som noe av det bedre i den prisklasse. Tiden vil vise for min del. Har hatt samme laptop i 7 år nå (P450mhz 128mb ram osv..) så blir nok uannsett som himmel for min del.. Lenke til kommentar
Ikke det? Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Fikk denne i går og må si den lever opp til forventningene! Det eneste om jeg synes er negativt er at høytalerutgangen er foran, ledningen kommer litt i veien. Men dette er jo bare hvis du skal ha ekstra høytalere! Lenke til kommentar
qwert Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Tror det må være dette her: Nesten. Som fose over deg sa er det en MSI 1032 (men det en nesten samme maskinen som M645, bare solgt som whitebook). http://www.msicomputer.com/NB/product_spec.asp?model=MS-1032 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå