Gå til innhold

Silent Hill - beste spill-til-film ever?

embark

Anbefalte innlegg

Silent Hill (2006) - IMDb

Først og fremst, har noen av dere sett den? I så fall, hva synes dere?

Jeg har ikke sett den, men jeg gleder meg helt sinnsykt. Spilte Silent Hill for første gang i 1999, da var jeg 11 år, og det skremte livskiten av meg. :dribble: Det er noe med stemningen og musikken/lydene i de spillene som gjør de helt fantastiske. Tror jeg har runda 1'ern 3 eller 4 ganger. Spill nummer 2 er nesten like fantastisk som det første, men jeg synes 3'ern tapte seg litt, desverre. 4'en, titlet "The Room", har jeg bare så vidt prøvd, så det kan jeg ikke uttale meg om.

Så over til filmen. Regissøren, Christophe Gans, er forhåldsvis ukjent for meg. Han er fransk, ifølge IMDb. Og den eneste av skuespillerene som er noenlunde kjente (i alle fall for meg), er Sean Bean (Boromir fra LotR). Men jeg er sikker på at dette blir knusebra!

Diskutér! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kul film som delvis ødelegges av CGI-helvete. Anbefales for de som likte spillene, men den er ikke noe man husker og tenker tilbake på sånn i ettertid.

6106057[/snapback]

Har de klart å få stemningen fra spillene over til filmen?

Lenke til kommentar
Kul film som delvis ødelegges av CGI-helvete. Anbefales for de som likte spillene, men den er ikke noe man husker og tenker tilbake på sånn i ettertid.

6106057[/snapback]

Har de klart å få stemningen fra spillene over til filmen?

6106063[/snapback]

Absolutt. Flere av lydeffektene er der, og ikke minst stemningen. Må si det er den beste spill-til-film-filmen jeg har sett i hvert fall.

Spilte jo spillene selv, både 1, 2 og delvis 3. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...