Gå til innhold

Er det moderne eller umoderne å tenke på miljø?

Er det moderne eller umoderne å tenke på miljø?<br />  

100 stemmer

1. 1. Er det moderne eller umoderne å tenke på miljø?<br />

• Moderne, det blir bare mer og mer miljøfokus
      26
    • Miljø har ikke noe å gjøre med mote - Dermed er det meningsløst å stemple det moderne/umoderne
      54
    • Umoderne, miljø er bare så 80- og 90-talls
      6
    • Vet ikke, har ikke tenkt over det. Eller hverken moderne eller umoderne, altså motemessig nøytralt.
      13

Anbefalte innlegg

Jeg hørte på radioen for en stund siden at noen mente det var "utrendy" å tenke på miljø. Jeg begynnte å lure på om det var noe som har gått meg hus forbi eller om det hadde rablet for vedkommende så jeg starter denne tråden for å høre deres mening.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

JBlack: Nr. 2 og 4 er vel mest nøytralt.

Nr. 2 er nøytral fordi man ikke vil sette mote i sammenheng med miljø.

Nr. 4 setter sammenheng mellom mote og miljø men mener er nøytral og mener at det hverken er moderne eller umoderne.

Hmm.. Jeg føyer på "hverken moderne eller umoderne" på siste alternativ.

Lenke til kommentar

Alle begreper, ord, navn etc er populære enkelte steder i historien, men mindre populær andre steder. F.eks er det veldig populært(på moten) å kalle barnet sitt kristian for tiden.

Det er veldig inn å bruke mobil tlf f.eks.

Miljø er og har vært lenge nå på moten, spesielt blandt ungdommer.

Og hvis verden blir mer industrialisert med kina og hele pakken + atomkraftverk og økt forurensing så vil bare miljøfokuset intensiveres. Anthony Giddens skriver at miljøtankegangen er ett av kjennetegnene på ett post-modernistisk samfunn. Industrialiseringen er ett av kjennetegnene på det moderne samfunn

Endret av magicus
Lenke til kommentar

Mener miljø har vært litt mote, blandt annet økologiske matvarer blandt trendsettere.

Så kan man spørre seg om Spanske gulrøtter ER økologiske når de har blitt fraktet fra Spania til Norge og via frakten økt forurensningen til lufta.

Lenke til kommentar
Alle begreper, ord, navn etc er populære enkelte steder i historien, men mindre populær andre steder. F.eks er det veldig populært(på moten) å kalle barnet sitt kristian for tiden.

Det er veldig inn å bruke mobil tlf f.eks.

Miljø er og har vært lenge nå på moten, spesielt blandt ungdommer.

Og hvis verden blir mer industrialisert med kina og hele pakken + atomkraftverk og økt forurensing så vil bare miljøfokuset intensiveres. Anthony Giddens skriver at miljøtankegangen er ett av kjennetegnene på ett post-modernistisk samfunn. Industrialiseringen er ett av kjennetegnene på det moderne samfunn

6095380[/snapback]

Atomkraftverk nevnte du. Ikke perfekt, men alternativene er kansje værre?

Lenke til kommentar

Jeg tror det har blitt litt mer utrendig.

FRP går jo oppover på barometerne og jeg syns det virker som fler og fler driter i miljøet og syns det er mye greier å kjøre bil enn å ta bussen eller sykle til jobben.

Dessvere er det også alt for mange som ikke gidder å kaste ting i søppelkassene noe jeg har fått merke sterkt på skolen vår. Rektor sender hele tiden ut klage meldigner om at vi er så krisete.

EDIT: Det er vansklig å si om det har blitt værre nå en det var før. Men jeg tror det var litt mer på moten på 80 og 90 tallet. Men jeg var jo kun en bitte liten gutt på den tiden så dette er kun et intrykk jeg har etter det jeg har lest/sett på nyhetene.

Endret av JonT
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg mener det er moderne i den forstand at det er dagens tema, det blir bare mer og mer viktig vi vet vi kan ikke unngå det så vi må gjøre noe med det, noe annet ville vært å flykte fra virkeligheten

6108923[/snapback]

Virkelighetsflukt er lett så lenge du ikke har så lenge igjen, eller bor langt unna der konsekvensene intreffer. Ref. posten ovenfor...

EDIT: JonT sin post, altså.

Endret av kyrsjo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...