Xpi Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 (endret) Har et stort problem med min litt eldre stasjonære pc. Den låser seg i tide og utide. Det har ikke noe sammenheng med hva jeg gjør på maskinen eller hvor mye den jobber. Uten forvarsel låser masinen seg helt, ikke mulighet til å gjøre noe som helst. Bildet på skjermen blir "fryst". Men det vises helt klart. Har programmer som viser temperatur og alt ser bra ut. Skiftet skjermkort, men problemet er der fremdeles. Har også feilsøket minnebrikkene og kommet frem til at ikke problemet ligger her. Spør egentlig om noen har opplevd det samme og vet hvor problemet ligger. Har ikke en ekstra harddisk som kan prøves. Kan det være det? Eller kan det være hoverdkortet? Etter en "lås" av maskinen er det eneste som fungerer power knappen. Så får slått den av. Slår jeg den på igjen fungerer den normalt igjen, helt til den låser seg plutselig. Det er helt random når den låser seg. Noen ganger flere timer, andre ganger noen minutter. Det er en AMD Athlon XP prosessor og et MSI KT3 Ultra2 hovedkort. Har oppgradet BIOS uten at dette hjalp. Har også formatert hele harddisken uten resultater. Ingen spyware eller virus er funnet så må være noe hardware relatert. Forslag? Endret 11. mai 2006 av Xpi Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Hei! Du kan forsøke en annen harddisk. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Xpi Skrevet 11. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2006 Ja det har jeg tenkt på, men har ingen ekstra liggende. Så du mener feilen ligger der? Vært borti problemet før? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå