Nurse Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Hei første posten min her på forumet . Pcen min har nettop klikket helt. (specs) HK: MSI Dimond k8n CPU: Amd Athlon +3200 Hdd WD 200gb (ide) Skjermkort: MSI 6800 Mem: Geil 512mb pc3200 x2 Når jeg skrur på pcen kommer det ingen bilde på skjermen, alle viftene og dioder på HK lyser, men det kommer heller ingen pip fra høytaleren. Har restet bios, fjernet støv på HK og skjermkort. har ikke peiling på hva jeg skal gjøre nå. er litt kipt å bestille nytt skjermkort hvis det gamle funker. Noen forslag? -Nurse Lenke til kommentar
Nurse Skrevet 10. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2006 sorry double post:( kan noen mod slette denne pls? Lenke til kommentar
LYStGASS Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Siden du ikke hører noe fra BIOS ville jeg prøvd med et annnet skjermkort først. Lenke til kommentar
Nurse Skrevet 10. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2006 (endret) Tok nettop ut strøm kabelen til HK men når jeg satte den inn igjen starta pcen opp med en gang. Skal det skje i det hele tatt? Har ikke greid å få tak i skjermkort enda så blir vel nøtt til å kjøpe nytt Har sett på Radeon X850Pro er det noe å satse på? Er litt bekymra når det gjelder den psu'en, har aldri vert bort i en som starter bare en setter HK kabeln inn... Edit: foresten har vel ikke noe å si hvis en stapper ATI skjermkort i et sli HK? Edit2: Psuen det er snakk om er en Misc 500W -Nurse Endret 10. mai 2006 av Nurse Lenke til kommentar
roffan Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 (endret) Før du driver å fikler med kabler inne i kabinettet så MÅ du dra ut stikkontakten som sitter i veggen Endret 10. mai 2006 av roffan Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Før du driver å fikler med kabler inne i kabinettet så MÅ du dra ut stikkontakten som sitter i veggen 6077637[/snapback] Det trengs ikke men det anbefales Lenke til kommentar
Nurse Skrevet 10. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2006 Skal huske på det:) Men pcen skrur seg vist også på hvis jeg setter i strømkabelen til pcen og skrur på med brytern bak. -Nurse Lenke til kommentar
Nurse Skrevet 10. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2006 Hehe har nok ikke det du maskinen har stått på i snart et år nå... men skal gå over kablene til kabinettet når jeg kommer hjem anyways -nurse Lenke til kommentar
Nurse Skrevet 10. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2006 Sånn ar gått over alle kablene nå alt ser ut til å være i orden. Av//på knappen er også i orden:) -Nurse Lenke til kommentar
Nurse Skrevet 11. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2006 Kjøpte nytt skjermkort tidligere i dag (6600gt). Samme som tidligere, viftene går på men ingen bilde på skjermen Prøvde også med en annen skjerm Lenke til kommentar
LYStGASS Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 (endret) Kjøpte nytt skjermkort tidligere i dag (6600gt). Samme som tidligere, viftene går på men ingen bilde på skjermen Prøvde også med en annen skjerm 6082797[/snapback] Hvis du har forsikret deg om at du ikke har utelatt noe, ville jeg sjekket CMOS batteriet. Endret 12. mai 2006 av LYStGASS Lenke til kommentar
Nurse Skrevet 12. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2006 (endret) Målte nettop CMOS batteriet til 3.05V ser ut som det er ok:) Testet også rammen og PSU på en annen maskin, begge funket Deler OK: PSU Ram Skjermkort BIOS Batteri Skjerm Kabinett kabler Knapper på kabinett HDD DVD-rom Trådløst nettverks /bluetoth kort Er vel bare cpu og HK igjen nå da... Er virkelig kipt å sitte på en gammel pc. Har til og med problemer med å åpne tunge internett sider:( Btw, hva er min maks Volt på cmos batterier? Anyways Hva tror dere har røket cpu eller HK, eller begge deler? -Nurse Edit: Fjernet noen skriveleif Endret 12. mai 2006 av Nurse Lenke til kommentar
Blaster2k Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Kan dette være det samme problemet som jeg har? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=574319 Lenke til kommentar
Nurse Skrevet 12. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2006 Kan være noe lignenes men problemet mitt kom når jeg skrudde på pcen etter den hadde stått av en go stund. Har ikke greid å få bilde et eneste bilde opp på pcen etter problemet kom:( Of topic: Min lile rare teori om pcen din. Bios "henger seg opp" som regel når du prøver å boote (forklarer vel hvorfor cd rommen ikke vil ejecte når pcen ikke starter opp) Så at du skal flash Bios fra hdd, må kansje prøve å boote et par ganger for å få lastet den opp Har ikke så veldig mye peiling på problemet ditt, er bare min sprø teori. Lykke til -Nurse Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 (endret) Før du driver å fikler med kabler inne i kabinettet så MÅ du dra ut stikkontakten som sitter i veggen 6077637[/snapback] Det trengs ikke men det anbefales 6077680[/snapback] 2 ganger har jeg fått strøm i meg pga dette, nesten 3. av og ta ut ledningen, dvs jeg tok ut ledningen, tok bort i psu strøm, skulle ta ledningen inn i psu, strøm. tok på psu, strøm. Endret 13. mai 2006 av pizzafordi Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 Jeg har jobbet som pc tekniker og behandlet bokstavelig talt xxxx antall pc'r og aldri fått strøm i meg som du pizzafordi sier. Du gjør noe feil? Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 Jeg har jobbet som pc tekniker og behandlet bokstavelig talt xxxx antall pc'r og aldri fått strøm i meg som du pizzafordi sier. Du gjør noe feil? 6092360[/snapback] haha, kom med den logiske vinklingen Lenke til kommentar
Nurse Skrevet 13. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2006 Ingen forslag?? Holder å gå på veggen her av kjedsomhet Lenke til kommentar
Blaster2k Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 (endret) Jeg testet nettop å ta ut prosessoren på min pc, titte på den, rense den og sette den inn med ny kjølepaste. Selfølgelig funket det ikke. Meeenmeeen. Vi er vel 10 stykker med samme problem inne på forumet her :\ Endret 13. mai 2006 av Blaster2k Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå