Goliath Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Kjøpte meg Steel Sound 5H etter å ha gått lei den dårlige headsettet m/mic jeg hadde. Jeg plugget i headsettet og testet ut lyden med WinAmp og mikrofonen. Dette funket utmerket. Så skulle jeg teste det i BF2, som jeg primært spiller, og sjekket/justerte mikrofonegenskapene under Sound. Da var VOIP aktivert. Så begynte jeg å spille mens samtidig deaktiverte VOIP-funksjonen etter en stund. Mikrofonen var ennå påslått og hele greier. For å aktivere VOIP-funksjonen igjen, måtte jeg koble meg fra serveren, aktivere, og koble meg inn igjen. VOIP-funksjonen kobler seg hele tiden ut. Dette problemet hadde jeg ikke med det andre headsettet men det brukte USB-inngangen mens denne bruker de ordinære analoge. Hvorfor skjer dette og hva er evnt. løsningen? Lenke til kommentar
anders! Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Kjøpte meg Steel Sound 5H etter å ha gått lei den dårlige headsettet m/mic jeg hadde. Jeg plugget i headsettet og testet ut lyden med WinAmp og mikrofonen. Dette funket utmerket. Så skulle jeg teste det i BF2, som jeg primært spiller, og sjekket/justerte mikrofonegenskapene under Sound. Da var VOIP aktivert. Så begynte jeg å spille mens samtidig deaktiverte VOIP-funksjonen etter en stund. Mikrofonen var ennå påslått og hele greier. For å aktivere VOIP-funksjonen igjen, måtte jeg koble meg fra serveren, aktivere, og koble meg inn igjen. VOIP-funksjonen kobler seg hele tiden ut. Dette problemet hadde jeg ikke med det andre headsettet men det brukte USB-inngangen mens denne bruker de ordinære analoge. Hvorfor skjer dette og hva er evnt. løsningen? 6069303[/snapback] Halla! Kan desverre ikke svare på probøemet ditt, men kan si at jeg hadde det samme problemet med et annet headsett fra Logitech! jeg reinnstallerte BF2 to ganger før det funket. Anders Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 10. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2006 fant ut at det har noe med onboard lydkortet til hovedkortet. Jeg har nforce2 og Realtek Audio AC'97. Denne skaper visst konflikter med BF2 og mic-funksjon. En måte å fikse dette var å å i dxdiag , lydfanen og sette Hardware Acceleration til Basic. Er det noe som vet om jeg får dårligere lyd hvis jeg gjør dette? Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 (endret) fant ut at det har noe med onboard lydkortet til hovedkortet. Jeg har nforce2 og Realtek Audio AC'97. Denne skaper visst konflikter med BF2 og mic-funksjon. En måte å fikse dette var å å i dxdiag , lydfanen og sette Hardware Acceleration til Basic. Er det noe som vet om jeg får dårligere lyd hvis jeg gjør dette? 6074751[/snapback] Det stemmer som du sier. Vet ikke helt hvorfor det er slik men selv må jeg sjekke DXdiag før jeg starter spillet pga instillingen stilles ofte tilbake når jeg starter PCen på nytt. Har merket en liten lydforskjell men kan ikke si om det er noe dårligere. "Start -> run -> Type "dxdiag" -> Sound -> dra slidern fra "Full accelration" til "Basic accelration". Endret 10. mai 2006 av PantZman Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 10. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2006 vet noen om full hardware acceleration for Realtek AC´97 får støtte i den nye patchen? Lenke til kommentar
iDude Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 OT, men har du vurdert å investere i et skikkelig lydkort Lydkvalitet er en stor del av gleden med spilling, og AC97 har jeg bare dårlige erfaringer med Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 10. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2006 det er jo et onboard lydkort da så nei, den har ikke mye å rytte med. Det som er, er at jeg bruker kun headset til PCen (har en stuemaskin koblet til hifi) så AC`97 yter mer enn nok til headset-bruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå