Gå til innhold

Erfaringer med Hiper HPU-4S525 silent 525W? Støy?

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å bygge meg ny PC, og nærmer meg ferdig konfigurasjon, men stusser fremdeles en del på hovedkort og PSU. Jeg ble anbefalt denne PSU-en av en som virker å vite hva han snakker om, men min bror hevder på sin side at den vil bråke (med sine tre vifter). Skal noe til å overgå det jeg har fra før, men vil jo ikke ha noe som bråker mer en jeg trenger.

Så langt har jeg denne konfigurasjonen (i tilfelle det skulle være nødvendig å vite noe om):

Thermaltake Soprano Sølv m/vindu (Uten Strømforsyning)

Hiper HPU-4S525, Silent 525W, 3 Vifter, 2xSATA, ATX, SLI, 20/24pin

Asus P5PL2, I945PL, Socket-775, ATX, GbLAN, SATAII, Sound, DDR2, PCI-Ex16

Intel Pentium D 805 2,66GHz Socket LGA775, 2MB, BOXED m/vifte

Corsair TWIN2X 5400 DDR2, 1024MB PC5400 Kit w/two matched CM2X512-5400C4 Dimm's

Asus GeForce 7300GS 256MB DDRII, HDTV, PCI-Express, Tv-Out/DVI-I, Retail

Samsung SpinPoint P120S 250GB SATA2 8MB 7200RPM

Men spørsmålet er altså hovedsaklig om denne PSU-en er noe å satse på! :)

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor ikke gå for den supre Hiper type-R 580W?

Den ER stille og leverer mer enn nok watt.

6069066[/snapback]

Tjaaa... Den er dyrere?

Problemet mitt er at jeg ikke har noen anelse om hvor godt man hører 4S525-en. Min bror baserer seg på "tre vifter" og noen uttalelser på nettet om at den bråker litt for mye. Men "litt for mye" for en kan bety "ganske lite" for andre. :hmm: Jeg er ikke så kravstor sånn sett. :)

Kan ellers nevne at den vil stå fritt på gulvet. (Har ikke skrivebord.) På soverommet. Jeg har da klart å sove med den PC-en jeg har nå på, selv om den bråker godt! Jeg kan bare ikke tenke meg at noe kan bråke i nærheten av det den gjør. Av det som er nytt mener jeg! Den kalles jo tross alt "silent"... :ermm: Dessverre har jeg ingen specs på den som kunne gitt dere et hint..

Lenke til kommentar
Du finner også en Hiper 580 M til samme pris (798 kroner) hos komplett og rett over 700 hos PCutstyr. Skal være samme som R versjonen, men uten avtagbare kabler!

6069233[/snapback]

Trenger egentlig ikke _sterkere_ strømforsyning. Kan godt gå ned mot 400W sånn sett. Er jo ingen vits i å investere i en strømforsyning som jeg aldri utnytter i nærheten av fullt heller. :)

Takker uansett for tipset!

Lenke til kommentar
Du finner også en Hiper 580 M til samme pris (798 kroner) hos komplett og rett over 700 hos PCutstyr. Skal være samme som R versjonen, men uten avtagbare kabler!

6069233[/snapback]

Trenger egentlig ikke _sterkere_ strømforsyning. Kan godt gå ned mot 400W sånn sett. Er jo ingen vits i å investere i en strømforsyning som jeg aldri utnytter i nærheten av fullt heller. :)

Takker uansett for tipset!

6069290[/snapback]

Poenget er vel som mossing sier og ikke minst at jeg vil tro dette er en bedre PSU og mer støysvak enn den du satt opp til samme pris og som en bonus får du mer effekt.

Har en Hiper 480 M og den er meget stille. Synes da den er litt overpriset hos komplett koster det samme som 580 M som jeg lenket til.

Lenke til kommentar
Hiper type-R 580 Er ikke veldig stille akkurat, men mist 500w derimot er en kjempe psu !

6069553[/snapback]

MIST 500W var med i det opprinnelige opplegget mitt, men han som anbefalte meg Hiper sin syntes dette var overpriset dritt. Og man blir jo påvirket av det man hører. På den andre side så har jeg hørt mye godord om denne (mist 500) PSU-en.

Er dette jeg er mest stuck på nå egentlig...

Harddisk, CPU, kabinett, minne og skjermkort er greit.

Hovedkortet har jeg nesten bestemt meg for.

Men PSU-en er en stor gåte.

*klø seg i hodet*

Noen tips til hvor jeg kan gå her på forumet for å finne ut mer?

Endret av Mirawen
Lenke til kommentar
Vil anbefale deg å kjøpe Mist sin 500 W PSU . Mere stabil å stille PSU tror jeg ikke du finner . HW.no hadde en test for noen dager siden hvor de konkluderte med å anbefale Mist 500W  :thumbup:

6069213[/snapback]

Jeg kan ikke anbefale en annen PSU enn denne selv, den er utrolig stille, og gode spenninger. Samt, den nye versjonen er forbedret, og har strømper helt ut, noe som er veldig stilig! :)

At den er overpriset, det kan være noen synes det som ikke har prøvd den, men har du prøvd den syns du nesten den er underpriset!

Finfint kabinett, grei Cpu, hakke mye peiling på Intel, skal du bare bruke den til det du skal, som jeg fikk inntrykk av i den andre tråden, så trenger du ikke større med mindre du vil være litt sikkert (Hvis du forandrer deg i fremtiden :p ).

Hovedkortet aner jeg ikkenoe om.

Bra minne, greit skjermkort.

Du trenger vel egentlig ikke 500W på dette oppsettet, maks 3-400. Men kan være greit med 480 tenker jeg :)

Lykke til med kjøp!

Øyvind

Lenke til kommentar
Vil anbefale deg å kjøpe Mist sin 500 W PSU . Mere stabil å stille PSU tror jeg ikke du finner . HW.no hadde en test for noen dager siden hvor de konkluderte med å anbefale Mist 500W  :thumbup:

6069213[/snapback]

Jeg kan ikke anbefale en annen PSU enn denne selv, den er utrolig stille, og gode spenninger. Samt, den nye versjonen er forbedret, og har strømper helt ut, noe som er veldig stilig! :)

At den er overpriset, det kan være noen synes det som ikke har prøvd den, men har du prøvd den syns du nesten den er underpriset!

Finfint kabinett, grei Cpu, hakke mye peiling på Intel, skal du bare bruke den til det du skal, som jeg fikk inntrykk av i den andre tråden, så trenger du ikke større med mindre du vil være litt sikkert (Hvis du forandrer deg i fremtiden :p ).

Hovedkortet aner jeg ikkenoe om.

Bra minne, greit skjermkort.

Du trenger vel egentlig ikke 500W på dette oppsettet, maks 3-400. Men kan være greit med 480 tenker jeg :)

Lykke til med kjøp!

Øyvind

6069822[/snapback]

Takk for svar! :) Min bror (som må svare på spørsmål heeele tiden) hadde regnet ut at jeg fint kunne klare meg med 400W, men men. Skader vel ikke.

Jeg lurer forøvrig på en sak! (Burde kanskje lage en egen tråd, men jeg føler jeg maser sånn!)

Hva er forskjellen på disse to pakkene?:

XP til 2150kr

XP til 845kr

Endret av Mirawen
Lenke til kommentar
Hiper type-R 580 Er ikke veldig stille akkurat, men mist 500w derimot er en kjempe psu !

6069553[/snapback]

MIST 500W var med i det opprinnelige opplegget mitt, men han som anbefalte meg Hiper sin syntes dette var overpriset dritt. Og man blir jo påvirket av det man hører. På den andre side så har jeg hørt mye godord om denne (mist 500) PSU-en.

Er dette jeg er mest stuck på nå egentlig...

Harddisk, CPU, kabinett, minne og skjermkort er greit.

Hovedkortet har jeg nesten bestemt meg for.

Men PSU-en er en stor gåte.

*klø seg i hodet*

Noen tips til hvor jeg kan gå her på forumet for å finne ut mer?

6069640[/snapback]

Jeg kan IKKE anbefale hiper 580w, altfor mye bråk. Hence why jeg bytta til mist 500w :roll:

EDIT: Noen sier de har en stille hiper, men man utsetter de jo for forskjellig load også

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
EDIT: Noen sier de har en stille hiper, men man utsetter de jo for forskjellig load også

6069891[/snapback]

Akkurat DER er det mange som bommer. De "regner" ut støyen de vil få med andre sine oppsett. Derfor mange har stille Hiper og mange støyete Hiper PSU'er ^^

OEM og fullversjon, sier seg egentlig selv, uten at jeg har greie på det : p

OEM har du vel med det viktigste, strippa på en måte. Aner ikke jeg. Fujjversjon får du vertfall med alt.

Vær så snill, rett på meg : )

Lenke til kommentar
Seasonic 430W kan også anbefales. Den gir nok strøm, og er utrolig stillegående. Min vannpumpe overdøver den totalt. Stabil er den også. koster en del, da.

6070173[/snapback]

698kr (på komplett) er jo ikke såå mye. Ikke i forhold til resten jeg har sett på i alle fall. :) Men finner ingen anmeldelser, og det kunne jo vært en fordel. Jo mer informasjon, jo bedre.

Som alternativ:

Tagan 480W 2force TG480-U22 har fått noen bra anmeldelser. Kanskje det kunne være en ide??

Endret av Mirawen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...