Gå til innhold

Diskusjon rundt Internett Explorer 7

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Glad jeg ikke bruker Windows i det hele tatt.

Firefox er og blir uansett bedre enn IE.

Verden skal liksom være tilpasset IE, mener Microsoft. Dessverre er det slik at du skal tilpasse deg verden, ikke verden som skal tilpasse seg deg :)

Lenke til kommentar

Verden skal liksom være tilpasset IE, mener Microsoft. Dessverre er det slik at du skal tilpasse deg verden, ikke verden som skal tilpasse seg deg :)

6052390[/snapback]

Argumentet om at du ikke bruker Windows underbygger bare teorien om at de som slenger unødvendig dritt, ikke innehar kunnskap.

Firefox er per dags dato, bedre enn IE 6. IE7 er ute i en betaversjon, og kommer mest sannsynlig til Vista når det lanseres. IE kokurrerte ut Netscape i sin tid, og kommer til å prøve å utkonkurrere konkurrentene igjen. Om de lykkes, vet ingen, men det er ikke en umulighet.

Endret av HenHau
Lenke til kommentar

6052390[/snapback]

Det er flott at du som bruker har funnet noe annet enn Windows. Men, FF er ikke bedre enn IE7. Jeg har f.eks mye problemer med Flash-filer. Samtidig stjeler FF masse CPU og klikker med gjevne mellomrom. IE7 er generelt raskere på alle områder i forhold til FF. IE7+, på Vista, kjører enda glattere.

Og nei, verden er ikke tilpasset IE, men MS som ALLE andre nettlesere har enda til gode å støtte alle webstandarder som finnes. MS holder i stor grad på med å støtte disse standardene, og hvis noen drar fram den Acid2-testen som eneste grunnlag på hvorfor Opera 9 er så mye bedre enn alle andre, klikker det for meg.

IE sine målsetninger er at de skal være et ledd mellom yter og bruker forbundet med en brukeropplevelse som det gjeldende instrument. Ajax-standardene er et eksempel på nettopp det.

IE7 har alt FF har i tillegg til Quick Tabs, bedre RSS-muligheter, bedre design, bedre brukeropplevelse og sikrere utveksling av viktig informasjon og passord mellom bruker og tilbyder.

Lenke til kommentar
IE kokurrerte ut Netscape i sin tid, og kommer til å prøve å utkonkurrere konkurrentene igjen. Om de lykkes, vet ingen, men det er ikke en umulighet.

6054330[/snapback]

*kremt*, og hvorfor skjedde dette? Jo fordi brukere er late, og gidder ikke installere programmer, når tilsvarende følger med i operativsystemet deres. IE utkonkurrerte netscape fordi den blei inkludert med Windows (tar jeg ikke helt feil, var det i NT4?).

Lenke til kommentar
*kremt*, og hvorfor skjedde dette? Jo fordi brukere er late, og gidder ikke installere programmer, når tilsvarende følger med i operativsystemet deres. IE utkonkurrerte netscape fordi den blei inkludert med Windows (tar jeg ikke helt feil, var det i NT4?).

6054561[/snapback]

Eller fordi IE var en mye raskere internettleser enn Netscape?

Lenke til kommentar
Eller fordi IE var en mye raskere internettleser enn Netscape?

6054574[/snapback]

Da må du gjerne definere for meg hva du mener med raskere. Både gecko og presto er kjappere (og ikke minst tolker standardene bedre) enn trident. Eller er det UIet du snakker om?

Kan virkelig ikke si meg enig i det heletatt, IE er og var dårligere.

Endret av dabear
Lenke til kommentar
FF er ikke bedre enn IE7. Jeg har f.eks mye problemer med Flash-filer. Samtidig stjeler FF masse CPU og klikker med gjevne mellomrom. IE7 er generelt raskere på alle områder i forhold til FF. IE7+, på Vista, kjører enda glattere.
Bare fordi du har noen få enkelt-problemer betyr ikke det at Firefox er en dårlig browser.
Og nei, verden er ikke tilpasset IE.
nei vel? Jeg er ingen web-guru, men såvidt jeg forstår er det ofte en side som følger alla standarder ~100% må hackes/justeres for å bli vist ordentlig. Dette som et resultat av at Ola Norman tror at IE=internett.

IE sine målsetninger er at de skal være et ledd mellom yter og bruker forbundet med en brukeropplevelse som det gjeldende instrument. Ajax-standardene er et eksempel på nettopp det.

IE7 har alt FF har i tillegg til Quick Tabs, bedre RSS-muligheter, bedre design, bedre brukeropplevelse og sikrere utveksling av viktig informasjon og passord mellom bruker og tilbyder.

Har noen fått seg jobb hos M$ i det siste?
Lenke til kommentar

Er ikke IE raskere bare fordi IE lastes inn ved oppstart av operativsystemet? Hvor mye maskinkraft allokeres IE bak kullissene?

MS må bli bedre til å støtte internasjonalt annerkjente standarder (og da mener jeg World Wide Web consortium sine standarder) å si at MS mener at folk skal kode nettsidene til deres browsere blir helt feil.

Selv kodet jeg en webside i xhtml trans. som må sies å være en ekstremt løs standard (og ja, de som VIRKELGI kan HTML/XHTML vil sikkert slakte koden min, men men). Og IE6 klarer iallefall ikke å vise den korrekt. firefox og opera gjør det. Nå har jeg ikke for vane å installere BETA software fra microsoft, så jeg kan ikke si om IE7 har blitt bedre (men jeg har mine tvil).

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Da må du gjerne definere for meg hva du mener med raskere. Både gecko og presto er kjappere (og ikke minst tolker standardene bedre) enn trident. Eller er det UIet du snakker om?

Kan virkelig ikke si meg enig i det heletatt, IE er og var dårligere.

6054594[/snapback]

Sidene laster generelt mye raskere i IE7. Nei, Internet Explorer og Explorer er to forskjellige prosesser.

Har noen fått seg jobb hos M$ i det siste?

6054677[/snapback]

Nei. Hvis du hadde giddet å lese det jeg skriver, så hadde du fått med deg hvor IE har tenkt å utvikle seg mot. Jeg drit oppi om du synes at CSS 2.1 standarden er det eneste en browser skal rette seg mot.

Generelt:

Jeg snakker om mine brukererfaringer med begge produktene. FF er overlegen IE6 på VELDIG mange områder. IE7 er derimot, på min maskin, mer stabil og raskere enn det FF er på min maskin. Jeg opplever blant annet at en enkel flash-fil "klikker" på en måte som ikke skjer hverken i Opera eller IE.

Som sagt: Når IE blir oppdatert til syveren har dere full mulighet til å utdele en dom om denne nettleseren er god nok. IE6 derimot er 5 år gammel, og det er på høy tid at den får en etterfølger. Dette vet alle, men det er synd dere boikotter MS kun pga. at det er MS.

Lenke til kommentar

Når har såpass lite respekt for kundene sine at de ikke gir ut en softwareoppdatering på 5 år, er det ikke merkelig at folk ser seg om etter bedre erstatninger.

Når de prøver å ta over internett ved å prøve å få folk til å bruke DERES standarder, istedet for dem som er til for alle er det ikke merkelig at folk blir forbanna.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Synes versjon 7 er strålende, noe treg kanskje angående "tabene" - men ellers er den super :D

Det eneste problemet jeg ser er at folk som har f.eks. norton et-eller-annet har ofte en sånn linje/ikon som skal gi deg valg i exploreren -> dette er det ikke gjort mulighet for(uten å måtte instille)

Ellers er den flott!

Lenke til kommentar

6054375[/snapback]

mye å ta i her:

1. du sammenlikner IE7 med FF1.5, hvorfor ikke med FF2 (eller FF3, avhenger av når IE7 kommer)?

2. design, brukeropplevelse er subjektivt. forresten, kan du omorganisere alle toolbars slik som du vil i IE7?

3. sikrerere, hvordan? i forhold til FF2 som kommer før IE7?

4. IE7 har ikke alt FF har av den enkle grunn at FF har et system for extensions og themes i tillegg til at veldig mye av firefox er konfigurerbart til den minste detalj via about:config, userchrome.css, usercontent.css osv.

5. Firefox er opensource og multiplatform programvare, for noen er dette et viktig element

6. Mozilla har en skare av aktive brukere som også kan kode løsninger på ting mange etterspør, dette er en mye mer dynamisk prosess enn utgivelsene til MS, feedback kan bli raskt omgjort til handling og endring

Endret av modellmakt
Lenke til kommentar

Når jeg bruker IE7 så vises diskusjon.no helt til høyre på skjermen, mens i Firefox vises siden midt i exploreren. Noen som har det samme problemet med siden og vet hvordan man fikser det ?. Er i hverfall utrolig irriterende at IE7 ikke klarer å vise siden slik den skal vises.

problemmedie7copy7pk.jpg

Lenke til kommentar
Når jeg bruker IE7 så vises diskusjon.no helt til høyre på skjermen, mens i Firefox vises siden midt i exploreren. Noen som har det samme problemet med siden og vet hvordan man fikser det ?. Er i hverfall utrolig irriterende at IE7 ikke klarer å vise siden slik den skal vises.

6130697[/snapback]

Jeg har samme problemet, svært irriterende. Er ikke noen ekspert, men har sikkert noe med frames eller noe å gjøre! :no:

Dette gjør at jeg bruker FF til å lese diskusjon.no --> kun derfor

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...