Gå til innhold

Mexico gjør som Nederland, ja til narkotika


Anbefalte innlegg

http://www.latimes.com/news/nationworld/wo...-home-headlines

 

 

Mexico to Allow Use of Drugs

Fox will sign the bill, one of the world's most permissive policies, in a bid to curb trafficking. U.S. officials say it will lead to more addiction.

By Sam Enriquez, Times Staff Writer

May 3, 2006

 

MEXICO CITY — Mexican President Vicente Fox will sign a bill that would legalize the use of nearly every drug and narcotic sold by the same Mexican cartels he's vowed to fight during his five years in office, a spokesman said Tuesday.

 

The list of illegal drugs approved for personal consumption by Mexico's Congress last week is enough to make one dizzy — or worse.

 

 

 

 

Mao, Nederland har vært inne på noe hele tida?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mao, Nederland har vært inne på noe hele tida?

6036417[/snapback]

Dette kan bli meget interessant å følge fremover!

6036691[/snapback]

 

Ja, lurer på hvordan det kommer til å funke.... her er det jo snakk om mer en cannabis...

Endret av KRAFortune
Lenke til kommentar
Mexican President Vicente Fox will sign a bill that would legalize the use of nearly every drug and narcotic sold by the same Mexican cartels he's vowed to fight during his five years in office, a spokesman said Tuesday.

 

Mao, Nederland har vært inne på noe hele tida?

6036417[/snapback]

 

Eller kanskje han (presidenten) er kjøpt og betalt av enkelte narkokonger.

 

Narkotika overlever pga den 3.verden. Få bukt med den og mer kontroll, så vil forholdene bedre seg pga tilgjengelighet.

 

Men det kan nok ta noen hundre år. Men jeg ser ikke helt hvorfor man skal gi opp kampen mot narkotika.

 

Det er nå slik at økt tilgjengelighet fører til økt forbruk.

 

Den kriminaliteten man får bukt med vil bli erstattet av annen. De som driver med smugling vil finne andre måter å tjene penger på gjennom kriminalitet.

Lenke til kommentar
Nederland har kun tillat salg av litt hasj på bestemte kaffebarer. Det har jo ikke betydd noe spesielt. Bare gitt nederland et enda mer frynsete rykte.

 

...Men hva de gjør i mexico bryr meg fint lite. Tar ikke de seriøst uansett.

6037223[/snapback]

 

 

Jo det har betydd mye, positivt sådan. De har fjernet det kriminelle miljøet rundt hasj, og tallet på overdoser av sterkere stoffer per innbygger er lavere i Nederland enn i Norge.

Lenke til kommentar

Folkens.. Hasj var gårsdagen.. Fremtiden er resept belagte piller.

Gå til legen og si du stresser og klarer ikke slappe av eller roe deg ned, og at du stresser når du jobber. Og når du ikke jobber stresser du fordi du synest at du burde jobbe.

Bare finn på masse tøv og så vil han gi deg noen fine beroligende tabeletter. Istedet for å ta den dosen han foreskriver dobler du denne og prøver deg frem med riktig mengde til du oppnår ønsket resultat.

Altså, narko er lovlig i Norge du må bare gå til pusheren(legen).

Er egentlig utrolig kor hjelpsom staten er når du faker sykdom. De gir deg narko, dimmer deg fra forsvaret,gir trygd etc. Er deilig :mrgreen:

Lenke til kommentar
Bare tapere som dimmer forsvaret med å fake syk, spille mentalt utilregnelig, tissing i senga, tar dop etc.

 

Orntlige folk går gjennom militæret og smiler av det etterpå.

 

men det var litt off ... vi kan sikkert starte egen tråd på det hehe.

6038802[/snapback]

Ja er litt off-topic, men taperne er de som lar seg tvinge inn i forsvaret mot sin vilje, men som ikke gjør noe med det. De som passivt blir "bitchen" til forsvaret. Eg tar mine egne valg her i livet. Men eg ønsker deg lykke til videre for det :wee:

Lenke til kommentar
Bare tapere som dimmer forsvaret med å fake syk, spille mentalt utilregnelig, tissing i senga, tar dop etc.

 

Orntlige folk går gjennom militæret og smiler av det etterpå.

 

men det var litt off ... vi kan sikkert starte egen tråd på det hehe.

6038802[/snapback]

Ærlig talt så er vel den der litt over kanten. Det er da folk som har gått igjennom millitæret og har vært edru igjennom hele tjenesten så det skal du ikke si i det hele tatt. Ærlige folk som jeg verdsetter utrolig mye. Nei, det er ikke meg, men en person svært nært meg...

Og millitæret har vært en av de beste plassene jeg har vært på..rett og slett. Å se Band Of Brothers får en ny betydning..

Lenke til kommentar
Bare (1)tapere som dimmer forsvaret med å fake syk, spille mentalt utilregnelig, tissing i senga, tar dop etc.

 

(2)Orntlige folk går gjennom militæret og smiler av det etterpå.

 

men det var litt off ... vi kan sikkert starte egen tråd på det hehe.

6038802[/snapback]

 

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Beklager. Kunne ikke la være. :innocent:
Lenke til kommentar

Syns her er enkelte som har liten tro på sine medmennesker.

 

Narkotika er noe dritt og selv hasj/cannabis gir folk problemer senere i livet.

 

At en ikke har mere tillitt til leger får så være, men de fleste steder kjenner legen sine pasienter etter en tid, muligens ikke i større byer.

 

At en pasient tar tabletter uten og ha behov for dem kan vel til tider forekomme,

at pasienter som har behov for medisin dvs diverse tabletter som kan gi rus og i tillegg er trygdet/uføretrygd blir så til de grader rakket ned på her er en skam.

 

Hva slike mennesker med en slik holdning angående trygdede kan tilføre vårt samfunn vet jeg ikke.

 

Derimot vet jeg om og kjenner uføretrygdede som bruker medisiner, overhodet ingen form for sosialt liv og dertil for syk til og få ordne seg slike (velferdsgoder) som egenandelskort, for syk til og kunne rette opp en selvangivelse osv.

 

Jeg kjenner uføretrygdede som aldri har hatt frikort selv om de har brukt flere 10.000 pr år i reiser og medisiner.

 

At personer her på forumet har en slik liten respekt for andre mennesker får en håpe slår tilbake ved en gylden anledning.

 

Det er ikke annet enn en skam!

Lenke til kommentar

Vist du får problemer med hasj senere i livet er du sansynligvis allerede psykisk ustabil, da det er bevist at hasj ikke gjør noen langvarig skade på hjernen på normale friske mennesker.

 

ingen bevis er funnet for langtids reduksjon i minne eller oppmerksomhet i cannabisbrukere en uke etter siste inntak. Det er heller ikke funnet funksjonelle forskjeller i hjernen funksjoner som håndterer dette mellom regelmessige cannabisbrukere og ikke brukere.[4] Det er også konstatert at de ikke finner noen endring i intelligens hos cannabisbrukere. Sjekk

 

Nye forskinger viser også at det ikke er noen sammheng mellom depresjoner og hasj som mange har trodd før. Så da kan kanskje du fortelle meg hva som gjør hasj til noe dritt.

 

Edit: Selv om langvarig bruk kanskje kan være dårlig for mange, står jeg som alltid fast på at hasj er mye mindre skadelig enn alkohol.

Endret av Goz
Lenke til kommentar

Om man bruker det med måte, er marihuana ufarlig. Som regel resulterer det i sløvhet, samt at alt plutselig blir morsomt. Når man blir nøktern igjen, kan man blikvalm, og får hodepine. Overdriver man bruken blir man deliriøs. Det er allikevel en grunn til at det regnes som narkotikum. Flere av de som bruker det er også de "kule" wiggerene. Min personlige mening er at marihuana bør bli lovlig, forutsatt at de selges til folk over 18 år.

 

Hasj er mer enn 20 ganger sterkere enn marihuana, og kan endre hjernestrukturen. I verste fall kan brukeren bli permanent psykotisk.

 

Edit: Man finner sopp i vanlig, norsk skog som gir en sterkere (og mer farlig) rus enn marihuana.

Endret av superseven
Lenke til kommentar
Bullshit Superseven. Det er ca 3 ganger så mye THC i hasj som i Marihuana, og hasj skader ikke noe særlig mer enn marihuana uten om det at rusen sitter lenger i kroppen.

6041396[/snapback]

 

Har flere ganger lest (+ lært på skolen) at hasj er mer enn 20 ganger så sterkt som marihuana. Med andre ord er det like stor forskjell i styrke på det som øl og rein sprit, øl er også mer eller mindre ufarlig.

 

Har hørt fra en som tidligere har brukt det at det også kan endre hjernestrukturen. Har hørt flere som tidligere har brukt hasj som sterkt fraråder folk å bruke det.

Lenke til kommentar
Bullshit Superseven. Det er ca 3 ganger så mye THC i hasj som i Marihuana, og hasj skader ikke noe særlig mer enn marihuana uten om det at rusen sitter lenger i kroppen.

6041396[/snapback]

 

Har flere ganger lest (+ lært på skolen) at hasj er mer enn 20 ganger så sterkt som marihuana. Med andre ord er det like stor forskjell i styrke på det som øl og rein sprit, øl er også mer eller mindre ufarlig.

 

Har hørt fra en som tidligere har brukt det at det også kan endre hjernestrukturen. Har hørt flere som tidligere har brukt hasj som sterkt fraråder folk å bruke det.

6041509[/snapback]

 

 

Plantene som hasjen lages av er alle i cannabis-familien, og omtales ofte som marihuana eller pot. For å utvinne et gram hasj går det med ca. 3-5 gram marihuana.

 

Altså 3-5 ganger sterkere, og siden begge stoffene kommer fra samme plante er ikke skadene så veldig forskjellig, bortsett fra at rusen er sterkere og varer lengre ved hasj, siden hasj inneholder mer THC.

Lenke til kommentar
Bullshit Superseven. Det er ca 3 ganger så mye THC i hasj som i Marihuana, og hasj skader ikke noe særlig mer enn marihuana uten om det at rusen sitter lenger i kroppen.

6041396[/snapback]

 

Har flere ganger lest (+ lært på skolen) at hasj er mer enn 20 ganger så sterkt som marihuana. Med andre ord er det like stor forskjell i styrke på det som øl og rein sprit, øl er også mer eller mindre ufarlig.

 

Har hørt fra en som tidligere har brukt det at det også kan endre hjernestrukturen. Har hørt flere som tidligere har brukt hasj som sterkt fraråder folk å bruke det.

6041509[/snapback]

 

 

Plantene som hasjen lages av er alle i cannabis-familien, og omtales ofte som marihuana eller pot. For å utvinne et gram hasj går det med ca. 3-5 gram marihuana.

 

Altså 3-5 ganger sterkere, og siden begge stoffene kommer fra samme plante er ikke skadene så veldig forskjellig, bortsett fra at rusen er sterkere og varer lengre ved hasj, siden hasj inneholder mer THC.

6041617[/snapback]

 

Marihuana er bladene, hasj er stilken. Det er også mulig å dø av å spise kulefisk, hvis ikke enkelte deler av denne fisken er fjernet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...