Gringol Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Prøver å få til opera mini på nokia 6280 men får det ikke til er det noen som har ett oppsett på dette , går ut i fra at jeg må bytte innstillinger når jeg nå bruker telenor wap ,eller? Lenke til kommentar
TB9 Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 opera bruker telefonen sine instillinger tilkoblingen din blir fremdeles telenor wap. hvis alt har fungert tidligere med wap/gprs så skal det fungere nå også. det er ikke tilkoblingen som er problemet i såfall når minien vil koble til må du forresten godkjenne dette Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Prøver å få til opera mini på nokia 6280 men får det ikke til er det noen som har ett oppsett på dette , går ut i fra at jeg må bytte innstillinger når jeg nå bruker telenor wap ,eller? 6033597[/snapback] Det funker ikke hvis du har kjøpt 6280 uten abbonement. Så da må du nesten få tak i en firmware oppgradering eller lignende og det står at Opera Mini ikke er støttet når du prøver å laste ned via telefonen. Lenke til kommentar
Gringol Skrevet 3. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2006 okay, så det må lastes ned en firmware, for det er slik at jeg kjøpte mobilen uten abbonemang Lenke til kommentar
Gringol Skrevet 3. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2006 syntes jo at opera var veldig brukervendlig da, så hvis noen har en løsning til å få brukt opera for meg så hadde det vært fint å få tips Lenke til kommentar
hannibal99 Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Har funnet en løsning som fungerer for meg(f.v. 3.60 og chess). Har delvis brukt et oppsett fra opera.com innstillinger->konfigurering->brukerdef.konfig.innst.->legg til ny-> tilgangspunkt La ikke inn noe i Innst.for databærer. Aktiver Etter dette var alt i sin skjønneste orden. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Har funnet en løsning som fungerer for meg(f.v. 3.60 og chess). Har delvis brukt et oppsett fra opera.com innstillinger->konfigurering->brukerdef.konfig.innst.->legg til ny-> tilgangspunkt La ikke inn noe i Innst.for databærer. Aktiver Etter dette var alt i sin skjønneste orden. 6038194[/snapback] Funket for meg også dette her, takk for tipset . For tele2-kunder må man legge inn innstillinger for databærer og de er som følger: Pakkedatatilgangspunkt: internet.tele2.no Nettverkstype: IPv4 Godkjenningstype: Normal Brukernavn: wap Passord: wap Lenke til kommentar
Gringol Skrevet 6. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2006 jøsss funka for meg med telenorabb. takk for tipppset Lenke til kommentar
jeanthemean Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 (endret) Har funnet en løsning som fungerer for meg(f.v. 3.60 og chess). Har delvis brukt et oppsett fra opera.com innstillinger->konfigurering->brukerdef.konfig.innst.->legg til ny-> tilgangspunkt La ikke inn noe i Innst.for databærer. Aktiver Etter dette var alt i sin skjønneste orden. 6038194[/snapback] Pakkedata ikke tilgjengelig får jeg når jeg prøvde de innstillingene der. Har forresten også Chess.. Hva er det som kan være problemet da ? Endret 9. mai 2006 av jeanthemean Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Det funker ikke hvis du har kjøpt 6280 uten abbonement. Så da må du nesten få tak i en firmware oppgradering eller lignende og det står at Opera Mini ikke er støttet når du prøver å laste ned via telefonen. 6035329[/snapback] Har 6280 uten abo, og det funker fett det. Bruker NetCom. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Har 6280 uten abo, og det funker fett det. Bruker NetCom. 6077147[/snapback] Vet det, var bare det jeg hadde lest på andre fora til noen kom med denne løsningen her Lenke til kommentar
hemo Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Eg sleit med dette på min Nokia 6233 med NetCom abonnement. Kva som til slutt blei løysinga veit eg ikkje. Det er såfall ingen innstillingar i samband med Opera Mini som skal endrast. Eg fingla berre med ting under Innstillinger -> Konfigurering. Dvs. før eg starta å tulla, lasta eg ned Nokia sitt NetCom-oppsett for Nokia 6233: https://nokiags.wdsglobal.com/standard?siteLanguageId=118 Eg enda opp med å sletta ein del uønska konfigureringsoppsett under "Std. konfigureringsinnst.", samt setja "NetCom" som standard. Under detaljar for dette, står det lista opp Internett, Multimediameldinger og Direkteavspilling (streaming). Under "Foretrukket tilgangspkt." satte eg NetCom GPRS. Under dette finn egg konfigureringsinnstillinger: Netcom Databærer: Pakkedata Pakkedatatilgangspunkt: wap.netcom.no Underleg at desse tinga ikkje blei satt automatisk av Nokia sine konfigureringsoppsett (som eg lagrar og som gjev tilgang til Wap, MMS, etc.). Eg syns også det er litt ulogisk at dei ulike tinga skal heita det eine eller det andre, og at om noko til dømes heiter "mitt tilgangspunkt", så kan det vare nok til at ting ikkje fungerer. Logikken er i tynnaste laget, og verken Opera Mini eller mobiltelefonoperatørane har god informasjon om korleis ting eigentleg skal vera... Men, pytt... no fungerer såfall ting på min mobil.. Lenke til kommentar
Toten69 Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 jøsss funka for meg med telenorabb. takk for tipppset 6053390[/snapback] Nå har det gått ett år siden denne problemstillingen lå ute på forumet. Nå har jeg samme problem igjen. Kommer ikke ut på internett med Opera Mini (3.1). Jeg åpner programmet, tillater nettverkstilgang og får beskjed om at programmet ikke klarte å kople til internett.Jeg benytter Telenor (Ventelo/Bluecom) og har programvare v 06.10 på min 6280. Problemet oppsto da telefonen hadde vært inne for service og sw-oppgradering. Før har jeg brukt Opera Mini uten problemer. Måtte laste ned Opera på nytt samt wap-innstilling fra Nokia. Noen som har tips? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå