Gå til innhold

sende kriminelle innvandrere hjem igjen?


Anbefalte innlegg

Jeg vil tro at de fleste innvandrere kommer til Norge for å leve et normalt liv. Innvandrere som gjør det, har jeg ingenting imot. Jeg kjenner mange innvandrere som oppfører seg normalt, og det er sånne folk jeg gjerne vil ha her. Men: Er det normalt å utøve blind vold, selge dop og voldta? Tviler... Derfor ser jeg ingen grunn til å ikke sende personer som gjør dette hjem igjen.

 

Så her er det jeg lurer på: Kom med et BRA argument for å ikke sende kriminelle innvandrere hjem igjen. Da tenker jeg ikke på å få fartsbot, knuse en flaske på gaten eller andre småting. Ikke kom med "de kan bli torturert" og "de har det så fælt der nede" for det burde de vel tenkt på før de gjorde noe de ikke har lov til som enhver annen person.

 

Nå kommer det vel 4-5 naive hippier og kaller meg rasist, men det får de bare gjøre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blitz er ihvertfall uenig!

 

"Blitzerne på stedet oppgir at de demonstrerer mot det de kaller dobbeltstraff for utenlandske fanger. De er imot at fanger skal sendes til utlandet for å sone straff. Ifølge Blitz er dette et forslag som er kommet for å få ned soningskøene i Norge. De mener dette reduserer rettssikkerheten kraftig." (sitat fra linken)

Lenke til kommentar
Blitz er ihvertfall uenig!

 

"Blitzerne på stedet oppgir at de demonstrerer mot det de kaller dobbeltstraff for utenlandske fanger. De er imot at fanger skal sendes til utlandet for å sone straff. Ifølge Blitz er dette et forslag som er kommet for å få ned soningskøene i Norge. De mener dette reduserer rettssikkerheten kraftig." (sitat fra linken)

6025415[/snapback]

 

de blir gitt en mulighet, den ødelegger de, det burde de ha tenkt på før... ;)

Lenke til kommentar
De bør sendes hjem vist de ikke har fått opphold og begår en krimminalitet, men forholdene og farene i landet bør undersøkes.

6029963[/snapback]

 

"ikke har fått opphold og begår en krimminalitet,"

jeg håper for ditt vedkommende at du mener:

"ikke har fått opphold eller begår en krimminalitet,"

eller mener du at det er bare innvandrere uten oppholdstilatelse som begår kriminelle handlinger som skal sendes hjem?

 

 

"men forholdene og farene i landet bør undersøkes."

 

da ender det vell opp med at alle får komme inn.

 

for hver innvandrer som kommer her med brentefingre og skal ha advokat hjelp for å bevise hvor forferdelig de har det kunne noen landsbyer i afrika blitt reddet. jeg syns det hadde vært bedre bruk av pengene.

Lenke til kommentar

Selv om jeg selv er utlending så syns jeg det er dårlig gjort at andre utlendinger skal drive kødd og gjøre ordet utlending til noe negativt blant nordmenn. Spesielt med tanke på at jeg vil gjerne få meg jobb etter utdanninga mi og da er jeg ikke særlig blid hvis "utlendinger" blir ikke like høyt prioritert pga noen fåtall har ødelagt for oss andre fordi "utlending" har fått dårlig klang.

Lenke til kommentar

Så her er det jeg lurer på: Kom med et BRA argument for å ikke sende kriminelle innvandrere hjem igjen.

6025397[/snapback]

  • Innvandrere som har fått norsk statsborgerskap skal da ha samme rettigheter som alle andre nordmenn. Noe annet vil være diskriminerende
  • Å sende en tilbake til et land man har flyktet fra og risikerer å bli drept er som å gi en mann dødsdom. Igjen, tilbake på diskriminering.
  • Å sende noen ut av landet fordi de har begått noe kriminelt, og potensielt til en farlig situasjon er jeg temmelig sikker på strider med en del internasjonale lover som omhandler flyktninger.
  • Blir dumt om to barn skal oppleve at faren blir sendt ut av landet fordi han begår noe kriminelt.
  • Rettsvesenet vår bygger på likeverd og ikke diskriminerende praksis
  • Om noen skal bli sendt hjem fordi rettsvesenet anser dem som mindreverdige så er ikke det bare diskriminerende det undergraver hele rettsvesenet.
  • Norge vil sende signal at det er værre om Abdul slår ned Ola enn at Per slår ned Ola.
  • Norge har ikke dødsdom, noe det helt klart vil bli om man sender enkelte tilbake til hjemlandet
  • Om en kvinne blir voldtatt så sender man ikke overgriperen tilbake til hjemlandet hvor han potensielt kan vandre fritt rundt

Jeg vil også påpeke at innvandrere i hovedgrad er svensker, dansker, tyskere og andre fra vestlige land(dog er Pakistanere såvidt på toppen). Snakker du om alle innvandrere her, eller kun en spesiell gruppe?

Lenke til kommentar

(Devil's Advocate)

 

Innvandrere som har fått norsk statsborgerskap skal da ha samme rettigheter som alle andre nordmenn. Noe annet vil være diskriminerende

Ikke alle kriminelle innvandrere har statsborgerskap, og det er ikke nødvendigvis diskriminerende å stille visse vilkår for å innvilge borgerskap, som f.eks. grunnleggende norskkunnskaper og at de godtar at de potensielt kan miste statsborgerskapet ved visse typer grov kriminalitet. Det er ikke diskriminerende all den tid forutsetningene blir stilt før innvilgelsen av statsborgerskapet; andregenerasjonsinnvandrere født i Norge skal selvfølgelig ha de samme rettighetene som andre Nordmenn.

 

Å sende en tilbake til et land man har flyktet fra og risikerer å bli drept er som å gi

en mann dødsdom. Igjen, tilbake på diskriminering.

Det skulle han kanskje ha tenkt på før han begikk den kriminelle handlingen, all den tid man på forhånd gjør det klart at utsending kan være en potensiell konsekvens av visse alvorlige kriminelle handlinger.

 

Å sende noen ut av landet fordi de har begått noe kriminelt, og potensielt til en farlig situasjon er jeg temmelig sikker på strider med en del internasjonale lover som omhandler flyktninger.

Sett innvandreren på grensen og la han avgjøre selv hvor han skal gjøre av seg.

 

Blir dumt om to barn skal oppleve at faren blir sendt ut av landet fordi han begår noe kriminelt.

Er kanskje ikke verdens beste ide at barn skal leve med en potensielt voldelig far heller. Norge har et system for å ta seg av foreldreløse barn, og kanskje kan trusselen om utsending få barneforeldre til å tenke seg om en ekstra gang før de begår alvorlig kriminalitet?

 

Rettsvesenet vår bygger på likeverd og ikke diskriminerende praksis

Irrelevant.

 

Om noen skal bli sendt hjem fordi rettsvesenet anser dem som mindreverdige så er ikke det bare diskriminerende det undergraver hele rettsvesenet.

Irrelevant.

 

Norge vil sende signal at det er værre om Abdul slår ned Ola enn at Per slår ned Ola.

Ikke så lenge forutsetningene for statsborgerskap og potensiell utsendelse er gjort klare.

 

Norge har ikke dødsdom, noe det helt klart vil bli om man sender enkelte tilbake til hjemlandet

Igjen, sett de på grensen.

 

Om en kvinne blir voldtatt så sender man ikke overgriperen tilbake til hjemlandet hvor han potensielt kan vandre fritt rundt[/b]

Skaff avtale med hjemlandet om avstraffelse der.

 

Jeg vil også påpeke at innvandrere i hovedgrad er svensker, dansker, tyskere og andre fra vestlige land(dog er Pakistanere såvidt på toppen). Snakker du om alle innvandrere her, eller kun en spesiell gruppe?

6034915[/snapback]

Borgere fra medlemsland som deltar i Schengen har andre rettigheter enn folk fra f.eks. Pakistan.

 

Edit: Grov leif..

Endret av Winged Monkey
Lenke til kommentar
"Blitzerne på stedet oppgir at de demonstrerer mot det de kaller dobbeltstraff for utenlandske fanger. De er imot at fanger skal sendes til utlandet for å sone straff. Ifølge Blitz er dette et forslag som er kommet for å få ned soningskøene i Norge. De mener dette reduserer rettssikkerheten kraftig." (sitat fra linken)

6025415[/snapback]

Virker som Blitz har misforstått her. Dobbelt straff er et velkjent begrep. Men slik jeg har hørt det er snakk om en utlending som først soner sin straff og deretter blir utvist.

 

Den praksisen er jeg imot. Hvis en utlending soner samme straff som en nordmenn ser jeg ikke poenget i å tillegge vedkommende en ekstrastraff kun fordi han er utlending. Om det viser seg at utvisning er et godt alternativ bør det være straffen, og ikke noe mer.

Lenke til kommentar
Jeg vil også påpeke at innvandrere i hovedgrad er svensker, dansker, tyskere og andre fra vestlige land(dog er Pakistanere såvidt på toppen). Snakker du om alle innvandrere her, eller kun en spesiell gruppe?

 

En innvandrer er en innvandrer uansett hvilket land han/hun er fra... Har jeg sagt noe annet?

 

Innvandrere som har fått norsk statsborgerskap skal da ha samme rettigheter som alle andre nordmenn. Noe annet vil være diskriminerende

 

Når man tar lappen til bil får man en rettighet. Hvis man bryter loven, så kan man miste den. Hvis noen virkelig har behov for å bo i dette landet, så får de vel ta å oppføre seg da!

Lenke til kommentar
(Devil's Advocate)

 

Innvandrere som har fått norsk statsborgerskap skal da ha samme rettigheter som alle andre nordmenn. Noe annet vil være diskriminerende

Ikke alle kriminelle innvandrere har statsborgerskap, og det er ikke nødvendigvis diskriminerende å stille visse vilkår for å innvilge borgerskap, som f.eks. grunnleggende norskkunnskaper og at de godtar at de potensielt kan miste statsborgerskapet ved visse typer grov kriminalitet. Det er ikke diskriminerende all den tid forutsetningene blir stilt før innvilgelsen av statsborgerskapet; andregenerasjonsinnvandrere født i Norge skal selvfølgelig ha de samme rettighetene som andre Nordmenn.

[

6035315[/snapback]

 

Jo, faktisk, her setter du andre vilkår mot en gruppe som tilsynelatende skal være helt like som oss etnisk-norske med statsborgerskap, jeg snakker her om innvandrere som har motatt statsborgerskap. Med mindre du ønsker at alle nordmenn, både etniske og ikke-etniske, skal skrive under på en traktat som sier også de kan miste statsborgerskapet ved grove overtramp av norske lover, så er det per min definisjon diskriminering. Da en nordmann er en nordmann uansett hvor lenge han har bodd her, det eneste som skal ha noe å si er om han har statsborgerskap eller ei...

Endret av warpig
Lenke til kommentar
send de hjem for egen regning. Mulla Krekar kan de også hive ut av lande med en eneste gang.

6029544[/snapback]

 

Mullaen kan jeg være enig med deg i, men sånn generellt sett: Hva hvis de faktisk ikke har råd?

 

Generellt sett: Har du statsborgerskap, så er du Norsk. Punktum. Dersom personen ikke har statsborgerskap, så er saken en annen.

Lenke til kommentar
Jo, faktisk, her setter du andre vilkår mot en gruppe som tilsynelatende skal være helt like som oss etnisk-norske med statsborgerskap, jeg snakker her om innvandrere som har motatt statsborgerskap. Med mindre du ønsker at alle nordmenn, både etniske og ikke-etniske, skal skrive under på en traktat som sier de også kan miste statsborgerskapet ved grove overtramp av norske lover, så er det per min definisjon diskriminering. Da en nordmann er en nordmann uansett hvor lenge han har bodd her, det eneste som skal ha noe å si er om han har statsborgerskap eller ei...

6036028[/snapback]

 

det blir ikke vanskeligere enn å si at man ikke får innvilget et "fullverdig statsborgerskap" før etter f.eks. 15 år.

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
Når man tar lappen til bil får man en rettighet. Hvis man bryter loven, så kan man miste den. Hvis noen virkelig har behov for å bo i dette landet, så får de vel ta å oppføre seg da!

6035987[/snapback]

 

Regner med du er helt for en avtale med et land hvor vi kan hive alle som er grove kriminelle til. Både etniske norske og innvandrere.

 

For det er vil kriminaliteten du vil til livs, enten det er Per som voldtar eller Abdul.

 

Ikke alle kriminelle innvandrere har statsborgerskap, og det er ikke nødvendigvis diskriminerende å stille visse vilkår for å innvilge borgerskap, som f.eks. grunnleggende norskkunnskaper og at de godtar at de potensielt kan miste statsborgerskapet ved visse typer grov kriminalitet. Det er ikke diskriminerende all den tid forutsetningene blir stilt før innvilgelsen av statsborgerskapet; andregenerasjonsinnvandrere født i Norge skal selvfølgelig ha de samme rettighetene som andre Nordmenn.

 

Du må da se den logiske bristen?

 

Norge verdsetter en borger mer enn en annen pga etnisk opprinnelse.

 

Minner sterkt om behandlingen av samer og tatere (romanifolket).

Lenke til kommentar
Du må da se den logiske bristen?

 

Norge verdsetter en borger mer enn en annen pga etnisk opprinnelse.

 

Minner sterkt om behandlingen av samer og tatere (romanifolket).

6036871[/snapback]

Nja, er det så urimelig å stille visse krav til innvandrere som har fått privilegiet å oppholde seg i Norge? Jeg snakker på ingen måte om å innføre tilbakevirkende regler for innvandrere som allerede har statsborgerskap, men å innføre en "prøveperiode" på f.eks. 10-15 år som Connubialis nevnte før fullverdig statsborgerskap utdeles er vel ikke diskriminerende? Kan gjerne stille samme kravet til svensker for min sin del..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...