small_pc Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Jeg fikk akkurat opp min linje fra Dataguard i Oslo. Starter på 20.000 - har linjelengde på ca 1400m - 2 m kabel fra inntak til splitter, 1m etter splitter til modem. Har testet i fire dager nå, har et snitt på 5kbit/s download - tester med HW.no og TPTEST 5.0 - modemet kommer fra Paradyne. Jeg er mildt sagt skuffet over hastigheten - har noen andre erfaringer med Dataguard i Oslo - dårlige sådann, som kanskje har blitt løst? Før jeg ble kunde fikk jeg svar innen en time på mail, fikk tilogmed svar en fredag klokka 00:30 -- nå har jeg sendt tre mail på fire dager og ikke hørt et pip fra hverken selger eller support. Jeg har ringt support tlf og de sier at min Dataguard sin side av linja står på max hastighet. Hva i all verden skal jeg gjøre?? Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 jeg ville prøvd med et annet modem først, for å utelukke det. Lenke til kommentar
small_pc Skrevet 30. april 2006 Forfatter Del Skrevet 30. april 2006 (endret) JEg har logget med inn på Paradyne modemet; og dette er status for tilkoplingen: Attainable Rate (Kbps): 13364 1056 Rate (Kbps): 13361 977 Hvorfor i all verden ligger jeg på så lave virkelige hastigheter når tilkoplingen er så høy? Endret 1. mai 2006 av deoman Lenke til kommentar
(ODIN) Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 har samme linjen og samme modemet som du har fra dataguard.veldig mye problemer med hastighet å ustabil linje.virker ikke som det lar seg gjøre å fixe.ligger 1200 meter fra sentralen å får 10 mb ned og 0,5 mb opp.har allerede vurdert å skifte leverandør.orker ikke betale full pris for halvparten av hastigheten Lenke til kommentar
impultz Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 (endret) har samme linjen og samme modemet som du har fra dataguard.veldig mye problemer med hastighet å ustabil linje.virker ikke som det lar seg gjøre å fixe.ligger 1200 meter fra sentralen å får 10 mb ned og 0,5 mb opp.har allerede vurdert å skifte leverandør.orker ikke betale full pris for halvparten av hastigheten 6021059[/snapback] Du er 1200 meter unna sentralen og syter over 10mb?? Herregud, vil du heller ha f.eks 16mb og ha en bedriten ustabil møkkalinje fra NGT? DG er flinke og de har sikkert satt linjen din ned slik at du skal ha en stabil og fin oppkobling...... Endret 1. mai 2006 av impultz Lenke til kommentar
(ODIN) Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 har samme linjen og samme modemet som du har fra dataguard.veldig mye problemer med hastighet å ustabil linje.virker ikke som det lar seg gjøre å fixe.ligger 1200 meter fra sentralen å får 10 mb ned og 0,5 mb opp.har allerede vurdert å skifte leverandør.orker ikke betale full pris for halvparten av hastigheten 6021059[/snapback] Du er 1200 meter unna sentralen og syter over 10mb?? Herregud, vil du heller ha f.eks 16mb og ha en bedriten ustabil møkkalinje fra NGT? DG er flinke og de har sikkert satt linjen din ned slik at du skal ha en stabil og fin oppkobling...... 6021357[/snapback] skal love deg at linjen min fra dataguard ikke er mindre ustabil enn en linje fra ngt,den har koblet seg av i hytt å pine,ja jeg syns 10 mb på 1200 meter er dårlig,særlig når man reklamerer med det dobbelte.sier ikke at dataguard er dårlige men de lovte meg mye mer i hastighet samtidig som de mente at linjene dems passet for gaming.ingenting av dette er tilfelle Lenke til kommentar
roffan Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 vel vel.....linja jeg har fra NGT er så og si aldri nede! Kanskje jeg er heldig, hehe Jeg bor 2,4 km unna sentralen.....har abb. på 6 mbit akkurat nå, får en astighet på 5,7 mbit/s, ekke værst det nei.. I forhold til Telenor som jeg hadde før, er jeg veeeldig fornøyd med den nye leverandøren Lenke til kommentar
Milzit Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Jeg har også ca. 1400 meter til sentralen og har dårlig hastighet også(ADSL2+). Beskjeden var at "jeg ikke burde forvente mer enn 15 mbit/sec" ved bestilling. Jeg ligger på 6-7 mbit ned og 700 kbit ut. Har purret på teknisk support i dag, det eneste svaret jeg fikk var om jeg hadde oppgradert firmwaren på modemet noe jeg har gjort. Men i mailen ifra support stod det at "de har testet hastigheten og funnet ut an den er Adaptive: 704 Kbps Up, 17216 Kbps Dn" På deres egen "test" på kundesidene på dg.no ligger på jeg på 12 mbit/sec. ftp.uio.no er også max 9 mbit, samme som itavisen og andre hastighetstester. Det jeg begynner å lure på om Dataguard i det hele tatt har linjer ut som duger? Vurderer nesten NGT igjen, men har ikke så lyst til det. Fast IP og modem som er i Dataguard sitt oppsett passer meg også veldig bra. Lenke til kommentar
capt_dsl Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Hvis modemet sier at du har sync på 13000/900 så bør du få mer enn 5kbps. Har du ruter stående mellom pc og modem? Kan være lurt å fjene den og teste med bare pc. Lenke til kommentar
deleder Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 (endret) Er ikke noe poeng å klage på hastighet. Er masse møkkakobber i Norge. Og selvom man bor 1400m fra sentralen så kan man LANGT i fra forvente 20mbit. Odin, hva syncer modemet ditt på? Om den synker på 10mbit, så kan du nok glemme raskere linje. Eneste som kan være galt er koblingen da, men fra 1400m er det ikke sikkert du får mer enn 10mbit. Lengde har ikke alltid så mye å si, men kobberet, sentralen osv :-) Endret 2. mai 2006 av deleder Lenke til kommentar
small_pc Skrevet 2. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2006 (endret) For å teste har jeg har koplet modem rett til veggutak uten splitter, dette for å minimalisere kabler som blir brukt - så rett i laptopen etter modem - det er denne gangen jeg kunne sjekke at modemet kopler opp på 13364/ 1056 --- virkelig hastighet ligger på ca 5000 -- dette er faktisk tregere enn hva jeg hadde med Bluecom vanlig ADSL. Det mest slitsomme er at jeg ikke får noe svar eller tilbakemelding fra kundeservice Endret 2. mai 2006 av deoman Lenke til kommentar
(ODIN) Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 ja skjønner at det er en del møkkakobber her i norge,men syns ikke at det er riktig av dem å villede kunden så mye som i mitt tilfelle,de kunne ha vært litt mer ærlige å sagt at det er en mulighet for at det ikke går raskere enn dette. Lenke til kommentar
uberboss Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Alle linjelengder over 1000m skaper problemer for adsl og adsl2+..dette pga kobberet til Telenor er for dårlig(spesielt i byer,da det er større tetthet av samband her)så den hastigheten du får er nok maks..kan nok ikke regne med 20Mbit når linja er over 1km Lenke til kommentar
(ODIN) Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Alle linjelengder over 1000m skaper problemer for adsl og adsl2+..dette pga kobberet til Telenor er for dårlig(spesielt i byer,da det er større tetthet av samband her)så den hastigheten du får er nok maks..kan nok ikke regne med 20Mbit når linja er over 1km 6032566[/snapback] ok skjønner det,men da ser jeg ikke poenget med at en isp skal kunne påberope seg at det skal gå å komme opp i hastigheter på 16 til 17 mb stabilt på min lengde,vært mye bedre om de sa hør her,det er mulig vi ikke kan levere mer enn 8 til 10 mb. skal ikke slenger dritt,dataguard har gode folk på support,men kan ikke føle meg annet enn litt grinete når jeg ble forespeilet mye høyere hastighet å like god responstid som de andre store ispene leverer.dette ble ikke tilfelle. Lenke til kommentar
capt_dsl Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Tror du skal ringe Dataguard og evt få dem til å sette ned hastigheten på linja 1-2 mb under det den max klarer. Hvis problemet er linja burde det hjelpe. Hvis du fortsatt får 5 mb tror jeg du må prøve en annen pc. Du brukte vel tptest?? capt_dsl Lenke til kommentar
t0ffemannen Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Hvorfor hakke ned på NGT ? NGT leverer hvertfall den hastigheten de skal Er 1500 meter ifra sentralen får 16/1.3 mbit jeg. Stor fornøyd. Vis du skal bytte anbefaler jeg NGT til deg Har du noe imellom pcen din og routeren fra Dataguard ? Lenke til kommentar
capt_dsl Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Jeg bor 1700 m fra sentralen og får 17,7 mb. Bluecom Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Bor 20 meter fra sentralen Sier bare en ting: Fiberoptikk... Linjen min har virket helt siden jeg fikk den (nesten 1 år nå) Leverandør: Lyse Lenke til kommentar
small_pc Skrevet 7. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2006 Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har sendt tre mailer på 10 dager til support / selger hos Dataguard - det er totalt dødt fra den siden, absolutt ingen tilbakemlelding eller feilsøking. Forslag mottas med stor takk hvordan jeg skal gå frem. Hastigheten vi har i dag på linja er tregere enn hva vi hadde med Bluecom før, det som er meget negativt nå er jo at jeg har en 12-mnds kontrakt jeg må forholde meg til. Lenke til kommentar
capt_dsl Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Du sier du sender mailer til selger/support. Prøv å ring dem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå