hojohansen Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Har en amd 4200+ prosessor, når jeg spiller spill kryper den seg opp til nærmere 60grader, er dette for mye?? Hva kan jeg gjøre for å få ned varmen hvis det er for mye?? Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Har du kjølepasta? 4200+ har en max temp på 75 grader, så det er nok litt i overkant. Levetiden senkes på 60 skulle jeg tro. Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 sjekk vifter for støv og lignende.. allle ribber brude rengjøres for det.. trykkluft på boks er fint egnet til dette sjekk også luftflyt i kab ditt, deretter kan du evnetuelt legge på ny pasta dersom ovennevnte ikek hjelper AS5 er min favoritt. Mvh Sweet og lykketil. Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 28. april 2006 Forfatter Del Skrevet 28. april 2006 sjekk vifter for støv og lignende.. allle ribber brude rengjøres for det.. trykkluft på boks er fint egnet til dette sjekk også luftflyt i kab ditt, deretter kan du evnetuelt legge på ny pasta dersom ovennevnte ikek hjelper AS5 er min favoritt. Mvh Sweet og lykketil. 6002664[/snapback] Pc'n er 1mnd gammel så jeg tror ikke det er så mye støv.. Det satt kjølepasta på prosessoren når jeg kjøpte den, burde jeg ha mer kjølepasta?? Er det mye jobb å ta ut prosessoren igjen får å legge mer pasta der? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Den skal ikke ligge mer en cirka 45 grader ved original klokkefrekvens. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 28. april 2006 Forfatter Del Skrevet 28. april 2006 Den skal ikke ligge mer en cirka 45 grader ved original klokkefrekvens. Hilsen, efikkan. 6007216[/snapback] Hva gjør jeg da..?? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Den skal ikke ligge mer en cirka 45 grader ved original klokkefrekvens. Hilsen, efikkan. 6007216[/snapback] Hva gjør jeg da..?? 6007248[/snapback] Enten er vifteinnstillingen feil, viften er defekt eller cpuen er det. Bruker du boxed-kjøler? Er den riktig tilkoblet? Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 28. april 2006 Forfatter Del Skrevet 28. april 2006 (endret) dette kan jeg ingen ting om... men hvis jeg stiller på core center på cpufan? så hører jeg at viften går når jeg stiller den på maks.. Endret 28. april 2006 av hojohansen Lenke til kommentar
kremt Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Har du viften på maks når den blir 60 grader? Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 29. april 2006 Forfatter Del Skrevet 29. april 2006 Har du viften på maks når den blir 60 grader? 6008127[/snapback] nei, da står den på cool'n'quiet... Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 30. april 2006 Forfatter Del Skrevet 30. april 2006 Har du viften på maks når den blir 60 grader? 6008127[/snapback] nei, da står den på cool'n'quiet... 6008147[/snapback] Hva er cool'n'quiet? er det noe problem hvis jeg ikke har det på denne instillingen?? Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Det er ei teknologi som gjer at prosessoren går nedi klokkefrekvens når maskinen ikkje er i bruk for å spare straum og for at viftene skal gå saktare... Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 30. april 2006 Forfatter Del Skrevet 30. april 2006 Det er ei teknologi som gjer at prosessoren går nedi klokkefrekvens når maskinen ikkje er i bruk for å spare straum og for at viftene skal gå saktare... 6017924[/snapback] kan det være derfor at temp. på prosessoren min er så varm 55-60 grader?? lønner det seg å ha viften på maks speed? Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Dersom prosessor hastigheten går ned vil då også varme utviklingen på prosessoren gå ned også, det er liksom vitsen Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 30. april 2006 Forfatter Del Skrevet 30. april 2006 Dersom prosessor hastigheten går ned vil då også varme utviklingen på prosessoren gå ned også, det er liksom vitsen 6017957[/snapback] men denne c'n'c skrur ikke på viften selv når den blir varm, ikke min hvertfall Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 (endret) Det er ei teknologi som gjer at prosessoren går nedi klokkefrekvens når maskinen ikkje er i bruk for å spare straum og for at viftene skal gå saktare... 6017924[/snapback] kan det være derfor at temp. på prosessoren min er så varm 55-60 grader?? lønner det seg å ha viften på maks speed? 6017943[/snapback] Qool n´Quiet deaktiveres automatisk når du spiller, eller rett og slett "gjør ting" med maskinen. Q n´Q fungerer slik at maskinen bruker mindre strøm, og eventuelt blir stillere når du ikke bruker den. (Som forklart av dere andre altså) Har du en kabinettvifte fra før? Hvis ikke, kan det hjelpe på temperaturen på prosessoren din. En foran, og en bak i kabinettet. Da drar prosessorvifta inn mer kjølig luft, enn sin egen nesten stillestående. Ved montering av kjøleren er det viktig å ikke bruke for mye, eller for lite kjølepasta. Ved "boxed" kjølere, er det allerede påført pasta. Dette har holdt for min prosessor. Edit: Angående viftehastighet, kan denne justeres i Bios. Med mitt Abit hovedkort, fulgte det med et program som lar meg justere hastigheten der og. Man stiller da inn maks og min temperatur. Endret 30. april 2006 av gauters Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 30. april 2006 Forfatter Del Skrevet 30. april 2006 (endret) Har ikke så mye peil, men det er en vifte helt oppe øverst på kabinettet, samt et over prosessoren Endret 30. april 2006 av hojohansen Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Er det strømforsyning med to vifter du mener kanskje? Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 30. april 2006 Forfatter Del Skrevet 30. april 2006 Er det strømforsyning med to vifter du mener kanskje? 6018163[/snapback] Hmm? vet ikke helt hva du snakker om, men det er en vifte i en "boks" i kabinettet samt en vifte over prosessoren Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Den boksen er nok strømforsyningen din ja. Under den, bak på kabinetten, kan det være en plass beregnet for en kabinettvifte. Det samme foran, bare mer skjult. Mener du at det er en vifte til over prosessoren, eller en vifte på prosessoren? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå