Gå til innhold

Spanjoler i Spania må lære seg norsk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å kreve at innvandrere i Norge lærer seg norsk - absolutt.

Å kreve at Spanjoler bosatt i Spania lærer seg norsk - ved første øyensyn helt på jordet, men etter å ha tenkt seg om litt skjønner man at det jo ikke er noe galt med det heller. Det dreier seg jo bare om at eldresentrene som etableres har dyktighet i norsk som ansettelseskrav, jeg kan ikke skjønne når det ble feil å stille krav til arbeidssøkere?

Blir det samme som at du må kunne snakke engelsk for å få jobb på den amerikanske ambassaden...

Typisk Dagbladet å profilere dette som en skandaløs uttalelse. :no:

Lenke til kommentar

Jeg syns slettes ikke dette er så grusomt. Det er langt fra snakk om den gjennomsnittlig spanjol her, men folk som har fastjobber på eldrehjem eller hoteller og butikker der det stort sett kun er gamle nordmenn som ikke er stødige i engelsk. Litt trist for folk som bor på gamlehjem der når de som steller dem eller serverer lunsjen ikke går an å snakke med overhodet.

Lenke til kommentar

Fint å se at 3 av 5 forumbrukere til nå ikke sluker agnet til Dagbladet rått. De har selvfølgelig tatt disse sitatene ut av en sammenheng, og blåst det hele opp til de grader. Hadde de sitert HELE talen til Hagen, eller enda bedre, vist opptak av den, DA kunne man kritisert.

Pikie: Jeg ser du har moderert posten din kraftig etter første uttalelsen din. Eid. :tease:

Lenke til kommentar

Hvis noen vil drive et sykehjem i Spania så står de fritt til å kreve de kvalifikasjoner de ønsker. Hvis det er et sykehjem primært for nordmenn så kan selvsagt drifterne av sykehjemmet stille som kvalifikasjon at arbeidssøkerne kan norsk. Nok en ikke-sak fra Blabladet. Gjesp.

Lenke til kommentar
Og Carl i Hagen vant igjen, han fikk oppmerksomhet  :roll:

5970259[/snapback]

Jeg har en ny hobby, jeg prøver å telle hvor mange nye stemmer FrP får ved neste meningsmåling ved å telle antall slike saker. Tipper FrP tjener rundt 100 stemmer på denne gitt.

Lenke til kommentar

Skulle vel bare mangle att Spanjoler lærer seg Norsk, er jo en naturlig konsekvens av att han krever att utleninger i Norge lærer seg Norsk.

Syns han sier det bra selv i ovennevnte VG artikkel: "Muslimer kan ikke forvente at det offentlige bruker skattepenger på å omforme eldreomsorgen bare fordi de selv nekter å la seg integrere og tilpasse seg det norske levesettet"

Lenke til kommentar
Samtidig sier han dette: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=287372

5969571[/snapback]

Veldig enig i dette.. Jeg er også fullstendig enig i at innvandrere i norge skal lære seg norsk. Jeg mener også at de ikke bare skal følge norske lover, men norske normer, akseptere norsk kultur og ikke skape sine egne ghettoer der de kan praktisere sine egne regler. Alt dette er helt ok.

Likevel.. å sette slike krav til innbyggere i et annet land bør man jo kanskje være forsiktig med?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...