Stickyicky Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Det var masse malware eller noe som virusprogrammet oppdaget, og plutselig kom det mer og mer... Trojanere og jeg vet ikke hva. Etterhvert ble det lagt inn programmer som la seg på skrivebordet, der bla. programmene Spyware Quake, Security Troubleshooting og Online Security Guide la seg automatisk inn og la seg som ikoner på skrivebordet!! Hva er dette??! Har aldri vært borti dette tidligere. Jeg scannet med både AdAware og Spybot, men de tok bare deler av det, og programmene ligger der fortsatt. Noen som har vært borti dette før? Er det alvorlig? Det virker slik, fordi det blinker "Virus Alert!". Nede i systemfeltet Noe som jeg ikke får fjernet. Er skikkelig frustrerrt nå, siden det halverer oppstartshastigheten på pc. Også er det noe som blir kalt for "Adware.purityscan" som anti-virus programmet finner og fjerner, men det er tilbake like fort. Håper på seriøse svar! Lenke til kommentar
berxter Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 OK, kjør igjennom hele lista her: http://www.wilderssecurity.com/showthread.php?t=50662 Den er på flereogtjue punkter, men ta hele greia. Istedet for pkt 13 kan du bruke ccleaner (google). Legg så ut en HijackThislogg her (link hos wilders). Bernt K Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Gitt hyppigheten av problemer relatert til Spyaxe/-quake/-sheriff sant hvor vrient det er å bli kvitt - kunne man vurdert en sticky med linken til Wilders... det hadde i alle fall spart berxtern for en del dobbel-trippel-etc-poster... Lenke til kommentar
berxter Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 (endret) Well, er det bare spysheriff/quake og andre SmitFraudting er kanskje hele regla til Wilders litt overkill, bleepingcomputers hjelp til selvhjelp tar vel dem som oftest ganske greit, men jeg synes den er kjempefin når vi får slike vage problemer som her, forresten er det jo, som du har sagt før, sjelden at det er bare ett tilfelle av svineri på en infisert maskin, og en skikkelig renselsesfest en gang iblant har vi alle godt av. (Du store, var alt det bare en setning?!) Bernt K Endret 22. april 2006 av berxter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå