mikaelbrun Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 (endret) Jeg er utrolig forvirra nå. Det har seg slik at jeg sitter med et hovedkort som tydeligvis ikke vil samarbeide med windows xp. hardware er: Abit KV8 pro hk amd 64 3000+ (hvis jeg husker rett ) 2x512mb kingston hyperx ram PowerColour radeon 9800 pro 1 ide harddisk og 1 sata harddisk og 1 dvdbrenner sånn ca dette oppsettet. Det som er så rart er at jeg ikke får starta opp win XP. Jeg får installert det, men når jeg skal starte det opp så kommer jeg ikke lenger enn det første oppstartsbildet. Når jeg starter opp i Safe Mode, så får jeg masse vertikale striper over hele skjermen(noe som gjør det veldig vanskelig å lese hva som står, men med litt arbeid og flytting av vinduer fram og tilbake får jeg det til) Dette er noe jeg har sliti med før, men jeg ga opp den gang. i forbindelse med en feilsøkingsprosess (da skjermkort tok kvelden), satte jeg inn dette hk og cpu. Så tenkte jeg da å prøve på nytt, men med win 2000 pro denne gangen. Og gjett hva!! Det virket. Eneste problemet der er at produsenter begynner å gi beng i alt som er eldre enn win XP, så jeg tenkte... jaja, prøve med win XP 64. Og da kom altså dette gamle problemet opp igjen. Noen som har vært borti dette problemet før? Er en postcode (4.8) på hk, men jeg finner ikke denne i brukermanualen Tenkte å låne media center av en kammerat for å prøve dette, men jeg er ikke særlig opptimistisk. Skjønner altså ingenting her Endret 22. april 2006 av mikaelbrun Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Hei! Kanskje du kan prøve å legge inn Windows på den andre disken? Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
mikaelbrun Skrevet 22. april 2006 Forfatter Del Skrevet 22. april 2006 Hei! Kanskje du kan prøve å legge inn Windows på den andre disken? Hilsen, efikkan. 5969176[/snapback] Skjønner ikke at det skal ha noe å si da jeg har brukt samme disk på et annet hk mellom forsøkene. Så disken skal funke. Den funka hvertfall til win 2000 tidligere i dag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå