Gå til innhold

Diskusjon om likestilling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her er min mening om likestilling: (kopiert innlegg og quotes fra SO4-tråden, der diskusjonen begynte...)

 

==================================================

Og hva med at alle gutter må inn i militæret, mens jentene bare kan si nei jeg vil ikke? Er det liksom likestilling?

 

Ikke misforstå, jeg er helt for likestilling. Skal vi ha likestilling bør begge kjønn få alt både på godt og vondt.

5962020[/snapback]

Betyr det vi burde få mensen?

5962044[/snapback]

hehe :p

 

----------

 

Man bør ikke "tvinge" menn og kvinner til å bli like, noe det virker som likestillingsdebatten til tider prøver på! :no: Kvinner og menn er og blir forskjellige, de er forskjellige fysisk og ikke minst har man som regel forskjellige interesser. Men det er viktig at alle har de samme mulighetene til å gjøre det de vil!

LIKEVERD er et bedre begrep, ikke likestilling! :)

5962110[/snapback]

==================================================

 

phax, de mener at å blø litt hver måned er like 'ille' som militæret. :)

 

Jeg synes likestilling er oppskrytt, slutt å syte.

5962167[/snapback]

 

hæhæhæ..! :!:

 

det mensen argumentet der er altså så latterlig.. greit nok, skal ikke på noen måte late som det ikke er kjipt for mange og ha mensen, men man skal da ikke drive og særbehandle jentene som f.eks og la de slippe militæret av den grunn. det er jo det stikk motsatte av likestilling.

5962199[/snapback]

De må gjerne slippe militæret for min del, men da kan de godt slutte å klage på alt annet! (Vet at ikke alle klager, men enkelte ting begynner å bli litt irriterende...)

 

:)

5962266[/snapback]

==================================================

 

Likestilling?

Syns egentlig man man bare gi blaffen i å kalle noe som helst for likestilling.

Ikke tenke over det en gang.

Jeg mener...  jeg veit ikke hva jeg mener.

Bare se på hva en person er kvalifisert som, og ikke om det er gutt eller jente.

5962408[/snapback]

Enig i den...

Tenk at man for eksempel har 50 menn og 5 kvinner som søker på en stilling. Det er flest menn fordi det er langt flere menn som har akkurat den utdannelsen, pga. interesser. Hvis da ingen av kvinnene er på langt nær så gode alternativer som den beste av mennene, er det jo bare tull å ansette en kvinne bare for å få likestilling! For det er ihvertfall diskriminerende! :no:

5962486[/snapback]

==================================================

Endret av I.A.G.
Lenke til kommentar
[...]

 

Nei til likestilling - Nei til kjønnsdiskriminering - Ja til likebehandling

5962536[/snapback]

 

Det er det som er det rette.

 

Synes det er litt drøyt av disse feministene at vi skal bruke 100 millioner på å skifte ut skilt fordi det er en mann i gå-vei, og ta en alienlignende vesen istedet (som skal være en blanding av mann og kvinne).

Lenke til kommentar
Likestilling, kvinner inn i styrene

Likestilling=Liker resultater?

Likestilling eller likebehandling?

Likestilling har tatt av i gal retning

Kvinner og likestilling

 

Gud så fristet jeg er til å stenge denne her :p

 

 

Mitt bidrag til diskusjonen er min evige remse;

 

Nei til likestilling - Nei til kjønnsdiskriminering - Ja til likebehandling

5962536[/snapback]

 

Morsomt. En moderator oppretter en tråd, og to poster senere truer en annen med å stenge pga "redurant" :p

 

Hva som ikke foregår her på PRS

Lenke til kommentar

Likestilling er ok, men synes det blir litt for mye fokus på å rakke ned på menn. Skal det være likestilling så skal det være LIKEstilling. Og så er jeg veldig imot kvotering da jeg synes dette er motpolen til likestilling. Brukes kun som et middel mot noe som tar tid. En kan vel ikke forvente at full likthet vil skje over natten, og ihvertfall ikke at det skal være likhet overalt. Kvinner og menn er forskjellige, og det vil vi alltid være, men det er tydeligvis noen som ikke skjønner det. Akk ja....særlig Dagbaldet er veldig anti-mann, eller er det bare jeg som har fått den oppfattninga?

 

Bare noen tanker :)

Lenke til kommentar

Blir litt dumt å diskutere når dere tror at det hele dreier seg om at vi er pissed off fordi vi har mensen :roll:

 

Hele militæropplegget er dumt lagt opp i Norge. Burde heller vært slik som i USA. Da hadde vi sluppet hele den diskusjonen og fått en skikkelig hær.

 

Jeg er ikke for kvotering og det tror jeg faktisk ikke at så veldig mange egentlig er. Kvinner burde da i år 2006 være istand til å greie seg selv. Syns heller at man kan bli flinkere til å se på styrer, bedrifter o.l hvor kvinner blir bevisst ekskludert i egenskap av sitt kjønn. Ellers burde folk bli ansatt etter hvilke kvalifikasjoner de innhar og ikke hvilket kjønn.

 

Og kvotering går begge veier. I Norge har det ikke kommet så veldig langt enda, men man får da f.eks. ekstra poeng for å være mann om man vil inn på veterinærstudie. I USA blir mange menn kvotert inn på college fordi jentene er flinkere og fordelingen av kjønnene blir derfor skjev. Her er det altså kvinnene som kommer ufordelaktig ut.

 

Edit: og hva er egentlig så gale med å si at man er feminist? forbinder alle det nødvendigvis med OTTAR og lesbiske elns? :hmm:

Endret av Seether
Lenke til kommentar
Er det ingen hardbarka feminister her, så vi kan få en skikkelig diskusjon??  :roll:

5964403[/snapback]

 

Menn er kvinner underlegne fordi menn kriger og sånt og så... uh... har dem ikke bryster slik at dem kan ikke gi næring til barn og... erm... så lukter dem vondt.

 

Nei faen, troller jeg noen gang som feminist er det på tide å skyte meg selv.

Lenke til kommentar

Feminsme handler om makt. Makt i styrer, makt i samfunnet etc. Jeg er ikke kvinne og jeg har ingenting å tjene på at kvinner får mer makt. Ergo.. nei til feminisme. Ja til maskulinisme.

Likestilling handler ikke om å gjøre kvinnene mer lik menn med like rettigheter og byrder. Likestilling handler om å bedre vilkårene bare for kvinner. Dette pga at likestillingens forkjempere er kvinner og de har definert hva likestilling skal handle om.

Det er masse ting menn er bedre til enn kvinner.. det er bare fakta..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...