abene Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Opera 9 beta er klar Opera Software har sluppet den første betaversjonen av nettleseren Opera 9. Den støtter blant annet Widgets-programmer og fildeling. Les artikkelen her Lenke til kommentar
kvase Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 foreløbig bare på engelsk i beta verson Lenke til kommentar
Ponduss Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 (endret) Denne betaen består forøvrig Acid 2-testen og vil forøvrig fungere mye bedre med ulike WYSIWYG-editorer på nett -- bare så det er nevnt Endret 21. april 2006 av Ponduss Lenke til kommentar
ttt Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Må vel teste den ut i løpet av helga. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Har brukt den i hele går! Funker om gull denne. Har ikke opplavd noen spesielle problemer ennå, synes at "block content" virker mye bedre med beta utgaven enn i tidligere utgaver... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Mye spennde funksjoner, innebygd bittorrent-støtte er jo kult, men skjønner ikke helt koblingen med widgets, er litt utenfor hva en browser/nettapplikasjonsting som opera skal gjøre synes jeg, men på den annen side, så er det vel neppe noe du merker noe til om du ikke bruker det. Hadde håpt de hadde endret litt på mailklienten, kunne godt tenkt meg blant annet fargekoding basert på filtertreff. AtW Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Jeg for min del følte at den var mye, mye raskere enn de forrige versjonene. Dette likte jeg, masse bra! Lenke til kommentar
dabear Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Torrentfunksjonen var ikke mye å skryte av. Satte opera til å laste ned fedora-dvden over natta, den hadde bare lasta ned 35% når jeg nå kom hjem. Seeders var det dessuten nok av. I tillegg dro opera 350mb med minne og noe ekstremt mye cpu-tid. Resten av browseren var grei nok, men alt i alt ikke så alt for mye fornøyd. Dårlige greier Lenke til kommentar
genser Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Kanskje på tide å oppgradere fra Opera 7,54 som funker fint for meg i dag. Ser at det er en del forbedringer som kan gjøre surfeopplevelsen enklere og bedre Lenke til kommentar
deleder Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Det geniale er at man kan høyreklikke på en "ad" og velge "block", da ser du aldri mer til den Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Hadde det ikke vært for Firefox sine extenions hadde Opera vært overlegne i forhold til konkurentene. Det eneste som virkelig mangler er "jeg prøver lykken"-søk i adresselinja. Eller har de fått på plass det nå? Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 (endret) Sorry de sidene jeg sa at ikke virka, virka ikke fordi jeg hadde gjort noe feil. Etter at jeg har lagt til en post på diskusjon.no, går det ikke ann å trykke tilbake. Jeg må trykke på tilbake listen og velge to sider tilbake. Er det fler som har merket det? Jeg er veldig fornøyd med Opera 9. Flere av de sidene som ikke virket i Opera 8 fordi de er skrevet feil virker i Opera 9 og det er masse nye bra funksjoner. Endret 21. april 2006 av trygveaa Lenke til kommentar
deleder Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Kommer det bare en blank side på db.no? funker fett her Lenke til kommentar
jojo123 Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 likte den widgets funksjonen litt, selv om jeg ikke helt skjønner poenget... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 likte den widgets funksjonen litt, selv om jeg ikke helt skjønner poenget... 5961335[/snapback] Det er mange ting slike "widgets" kan brukes til. Jeg bruker feks samurize hele tiden. AtW Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Ja denne høres spennende ut. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Sidepreferanser - du kan på en enkel måte blokkere bestemte informasjonskapsler (cookies) fra et bestemt nettsted, eller blokkere alle popupvinduer fra samme nettstedet. Her får du full kontroll. Interresant, men jeg kunne heller tenkt meg en funksjon der jeg kunne markere en del av en nettside og velge "always block this part of the page". Da kunne man kanskje fjernet åpne felter der det har vært fjernet reklamer fra, og ellers unyttige deler av sider man bruker ofte. Det geniale er at man kan høyreklikke på en "ad" og velge "block", da ser du aldri mer til den 5961038[/snapback] Har ikke Opera adblocker? Dette er jo gammelt nytt for oss med Firefox. Adblocker kom vel med versjon 0,90 eller noe sånt for ca 1,5 år siden. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Denne versjonen høyrest lovande ut, blir nok å laste den ned når den ferdige versjonen er ute. Har ikke Opera adblocker? Dette er jo gammelt nytt for oss med Firefox. Adblocker kom vel med versjon 0,90 eller noe sånt for ca 1,5 år siden. Nei, ikkje så vidt eg har fått med meg, har lurt på kvifor dei ikkje har hatt dette. Lenke til kommentar
ttt Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Det geniale er at man kan høyreklikke på en "ad" og velge "block", da ser du aldri mer til den 5961038[/snapback] Har ikke Opera adblocker? Dette er jo gammelt nytt for oss med Firefox. Adblocker kom vel med versjon 0,90 eller noe sånt for ca 1,5 år siden. 5962251[/snapback] Har Firefox adblocker? Det har eg aldri tenkt over. Eg pleier å laste ned ein extension for dette formålet, men det er visst ikkje nødvendig det da. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 (endret) Sidepreferanser - du kan på en enkel måte blokkere bestemte informasjonskapsler (cookies) fra et bestemt nettsted, eller blokkere alle popupvinduer fra samme nettstedet. Her får du full kontroll. Interresant, men jeg kunne heller tenkt meg en funksjon der jeg kunne markere en del av en nettside og velge "always block this part of the page". Da kunne man kanskje fjernet åpne felter der det har vært fjernet reklamer fra, og ellers unyttige deler av sider man bruker ofte. Det geniale er at man kan høyreklikke på en "ad" og velge "block", da ser du aldri mer til den 5961038[/snapback] Har ikke Opera adblocker? Dette er jo gammelt nytt for oss med Firefox. Adblocker kom vel med versjon 0,90 eller noe sånt for ca 1,5 år siden. 5962251[/snapback] I likhet med FF så har ikke opera adblocker innebygd nei EDIT: ttt kom meg litt i forkjøpet der ja. AtW Endret 21. april 2006 av ATWindsor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå