Karl-Peder Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 (endret) Ja, jeg ser modifikasjoner av kofferter er litt i vinden akkurat nå, og så fikk jeg litt inspirasjon selv.. Så jeg tenkte jeg kanskje skulle bygge en koffert av aluminium.. Og her er den foreløpige planen, som trenger en del kritikk.. Si fra om dere vil ha det fra andre vinkler.. Store bilder: Stengt lokk Åpent lokk Uten lokk Endret 23. april 2006 av karlpeder Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Ser fint ut det, gode SketchUp-skills ser jeg. Hva med litt mer info, f.eks. om spesifikasjoner på HW og funksjoner du har tenkt på? Prøv å gjør noe "nytt" og unikt med kofferten, slik at den skiller seg litt ut. Ellers, stå på! Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 21. april 2006 Forfatter Del Skrevet 21. april 2006 (endret) Ser fint ut det, gode SketchUp-skills ser jeg. Hva med litt mer info, f.eks. om spesifikasjoner på HW og funksjoner du har tenkt på?Prøv å gjør noe "nytt" og unikt med kofferten, slik at den skiller seg litt ut. Ellers, stå på! 5960289[/snapback] Hardware ja.. Sjekk signaturen min.. Og så tenkte jeg på dette LCD-displayet, og 2 stk slike UV-katoder, samt UV-reaktive kabelstrømper.. Og så tenkte jeg å få noen som er litt kunstnerisk av seg, til å tegne med uv-reaktiv tusj på lokk-vinduet.. Hvor mye koster forresten aluminiumsplater, og hvor tykt bør det være? EDIT: Sjekk heller profilen min.. Der står maskinvaren min.. Endret 21. april 2006 av karlpeder Lenke til kommentar
aGal Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Ser ut som det kan bli bra, STÅ PÅ ! Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Kunne du lagt ut link til noe større bilder..? Ellers, sånn jeg ser det nå, ser det ganske bra ut. Etter som jeg har skønt skal du lage hele kofferten, ikke kjøpe..? Så jeg tenkte jeg kanskje skulle bygge en koffert av aluminium Kan bli spennende! Så tviler jeg på om du trenger floppy som syns, kanskje bare ha den inni kassa? Så du kan ta den ut og bruke den om nødvendig. Det er få ting du bruker en floppy til i dag vil jeg si. Og PCI sporene, bruker du alle sporene? For det vil være liten vits å lage flere hull en du bruker. Da kan du heller lage flere ved en senere anledning Og til slutt, som Glisevask sier, gjør noe unikt med modden, noe osm ingen andre har! Ser også ut som om du har plass til vannkjøling(Singel rad.)? Lykke til! Øyvind Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 23. april 2006 Forfatter Del Skrevet 23. april 2006 Jepp.. Store bilder skal bli: Stengt lokk Åpent lokk Uten lokk Skal lage hele kofferten ja, for det finnes jo ikke kofferter som ser ut som de jeg vil ha.. Men så fant jeg ut at aluminium er svindyrt.. Derfor blir det kanskje stål, som jeg forhåpentligvis får ganske billig fra fabrikken der min mor jobber.. (Får høre pris i morgen, tror jeg) Og så må jeg takke for floppy-tipset.. Det hadde jeg faktisk ikke tenkt på, at det er en koffert, med lokk som kan åpnes.. Vannkjøling har jeg faktisk tenkt på... Men sånt kan jeg ingenting om, så anbefalinger mottas med takk, når den tid kommer... Og jeg har funnet en "kunstner" som kan tegne på vinduet.. Så det blir vel sikkert noe ornament eller noe sånt der.. Hvis ingen her har forslag til noe kult å tegne der, da.. Er det forresten noe spesielt jeg må tenke på i forbindelse med det å få jordet komponentene, osv? Hvor tykt bør stålet være for at det skal holde? Takker for svarene jeg har fått så langt, og alle fremtidige svar.. Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Stål kan bli tungt da, har stålplater selv i kassa snart, de veier 3Kg i seg selv [Bilde], angrer litt på at jeg ikke tok alu ja Det er nok verdt det, å velge alu, men det kan bli litt skjørt, 1.5-2.0mm Stål burde nok holde tenker jeg Vil anbefale å se litt rundt i Vannkjølingsforumet, eller evnt. spørre Snekker'n om tips, han kan en god del vel og merke! Glad for å kunne hjelpe Øyvind Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 23. april 2006 Forfatter Del Skrevet 23. april 2006 Mhm.. Det var det jeg mistenkte ja.. At stål er fryktelig tungt.. (I og for seg, så visste jeg det jo også..) Dersom det ikke er en ekstrem prisforskjell, så blir det kanskje jeg bruker aluminium likevel.. Men aluminium er vel vanskelig å lakkere? Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 alu. er veldig svakt da... jeg har en plate på 1,5mm kan nesten klemme den sammen med to fingre... har lyst til å ha den på brødskiva... angrer på at jeg ikke kjøpre stål Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Det har jeg ikke hørt om, men bruker du aluminium burde du ha noe til å stive opp med. Noen stålbjelker (firkantrør av stål o.l.) ellerno! Aluminium blir jo mye penere å se på, spesielt børstet stål men det skal merkes at dette er betyydelig dyrere? Øyvind Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 24. april 2006 Forfatter Del Skrevet 24. april 2006 (endret) Stålet ble gratis, så da er det egentlig ikke noe spørsmål om hva det blir jeg bruker.. Edit: Men jeg er helt enig i at børstet aluminium er najs, DJ Ovin.. =) Endret 24. april 2006 av karlpeder Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 26. april 2006 Forfatter Del Skrevet 26. april 2006 Hvor mye plass bør jeg beregne til vannkjølinga da? Hvor mye plass tar sånt? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-gjmTLx Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 (endret) Må nesten legge inn en (bump)post siden du går i klassen min Kalle. Jeg vil heller ha gått for moderat -> bra med luftkjøling istedet for vannkjøling...for da slipper jeg å hjepe deg med den biten, hehe. Endret 5. mai 2006 av Slettet-gjmTLx Lenke til kommentar
reds Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Enda en koffertmod, ja. Håper du gjør noe spesiellt ut av den, ikke den standard med vindu osv... Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 5. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2006 (endret) Ja, okei da, Roger... Så slipper jeg å styre med vannkjøling denne gangen.. =) Og Marius E: Skal prøve å får gjort noe spesielt ut av den, ja.. Derfor jeg ikke har begynt enda.. Men er ikke helt sikker på hva jeg skal finne på.. Noen tips?? Endret 5. mai 2006 av karlpeder Lenke til kommentar
aGal Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Ja, okei da, Roger... Så slipper jeg å styre med vannkjøling denne gangen.. =) Og Marius E: Skal prøve å får gjort noe spesielt ut av den, ja.. Derfor jeg ikke har begynt enda.. Men er ikke helt sikker på hva jeg skal finne på.. Noen tips?? 6048562[/snapback] UV plexiglass ?? er dyrt men pent å se på LCD display i selve plexiglasset ! Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 5. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2006 (endret) UV plexiglass ?? er dyrt men pent å se på LCD display i selve plexiglasset ! 6048692[/snapback] Eeh... UV-plexi blir det nok ikke... Men LCD-displayet skal jeg tenke over, ja.. Og den UV-tusjen som skal brukes på plexiglasset da, selvsagt.. For det funker vel å tegne kule og forholdsvis detaljerte "sorthvitt"-tegninger med den? Man får skarpe kanter på det man tegner, og ikke bare uklare streker? Endret 5. mai 2006 av karlpeder Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Den tusjen vil ikke funke noe serlig på plexi (har erfart) eneste som funker er å gravere, og enventuelt tegne på graveringa med en fluoriserende penn Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 6. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2006 Hm... Ok.. Får se hva det blir til, da.. Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 10. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2006 Finnes det UV-reaktiv folie, så man kan lage egne etches? Hvis det finnes, omtrent hvor mye koster sånt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå