Fromage Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Jeg vet jeg ikke har godt av det, men kunne allikevel ikke la være å se dagens utgave av Tabloid med Willoch, Stoltenberg, Ørnhøi og Bondevik i panelet. Sånn mot slutten måtte verandadøra opp på vidt gap for å kjøle ned en temmelig himmelfallen undertegnede, men det viktigste er at min kostbare Panasonic overlevde også dette møtet med den ultimate idioti. Willoch er jo blitt så rød som en postkasse på sine eldre dager, nesten så jeg må trøste meg med at Helge Øgrim sammenliknet sin utmeldelse av AKP m/l som en utmeldelse av et nazi-parti. Når Herren lukker en dør, så åpner Han samtidig et vindu, sies det. Mine venner, det måtte et lengre opphold i frisk, kjølig luft til før jeg kunne sette meg ned foran tastaturet og kommentere det jeg var vitne til på TV2 nu i aften. At Ørnhøi durer i vei om internasjonal folkerett med samme gangsyn som en snøblind flaggermus er én ting, men at Willoch og dels også Bondevik og Stoltenberg synger annen, tredje og fjerde stemmen til dette absurde verset kan jeg ikke forstå. Folkeretten regulerer samkvem mellom legitime, anerkjente stater, hvilket eksluderer dette utopiske «Palestina» fullstendig. Vi må vekke langt eldre resolusjoner og få anerkjennelse for disse før palestina-araberne kan gjemme seg bak internasjonal folkerett. Når Ørnhøi blåser seg opp og ber Gahr Støre sette seg bedre inn i Midtøstens historie, så ber han egentlig om trøbbel. Dess mer kunnskap utenriksministeren erverver seg, dess større sjanser er det for at han faller ned på den riktige siden av det gjerdet som skiller terrorister fra siviliserte mennesker. Jeg nærer ingen illusjoner om at utenriksministeren leser noe av det vi skriver her, men jeg håper og ber om at han oppsøker kilder som ser denne historien gjennom litt mer enn marxistenes glassaktige blikk. Jeg føler at vi står overfor et ganske viktig valg nå, der vi under ingen omstendighet må trå feil. Jeg ville anse det som tragisk hvis vi skal slippe til krefter som bidrar til å konsolidere jødenes oppfatning av Norge som landet som fostret Quisling. Det betyr kanskje ikke noe for Ørnhøi, men det betyr noe for meg - og deg! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Tror ikke Willoch er noe rødere nå enn før,men jeg synest det var på tide at det endelig var en fra Høyresiden som turde sette Bondevik på plass i spørsmålet om annerkjenning av grenser,det er vel en forutsetning for forhandlinger om fred at BEGGE parter annerkjenner dette, noe Bondevik helt har glemt. Her er to parter i en konflikt og begge må moderere seg. PS: jeg tar ikke parti for noen av partene her. Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Willochs standpunkt i Midtøstenkonflikten bygger åpenbart på marxistisk idégrunnlag. Jeg vet ikke om han var marxist også da han var leder i Høyre, men det er beklageligvis ikke utenkelig når man tar i betraktning det faktum at partiet stiller helt uten ryggrad i dag. Willoch-situasjonen er bare nok et eksempel på det. Hadde Høyre stått opp for de prinsipper de hevder å representere, ville de ha tatt avstand fra Willochs antisemittiske og marxistiske argumentasjon for lenge siden. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 HAHA, hvordan i alle dager kan du underbygge at Willoch er marxist? La meg gjette: Det finnes intet palestinsk folk, palestinerne er bare barbarer som angriper Israel, Israel har rett til å beskytte sin eiendom i henhold til eiendomsretten, siden Willoch til tider forsvarer palestinernes rett til land (som jo selvsagt er Israels) så krenker han eiendomsretten, følgelig er han marxist. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Norges rolle i palestina/Israel konflikten er overdrevet.. Det er USA som bestemmer skjebnen i den regionen. Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 HAHA, hvordan i alle dager kan du underbygge at Willoch er marxist?5958465[/snapback] Jeg kjenner lusen på gangen. Argumentasjonen hans er helt på linje med andre marxisters argumentasjon. I korte trekk går den ut på at den svakeste part alltid har rett, uansett om den går inn for å slakte ned uskyldige småbarn og fullføre det Hitler ikke klarte. Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Folkeretten regulerer samkvem mellom legitime, anerkjente stater, hvilket eksluderer dette utopiske «Palestina» fullstendig. Vi må vekke langt eldre resolusjoner og få anerkjennelse for disse før palestina-araberne kan gjemme seg bak internasjonal folkerett. 5958120[/snapback] Du vet med andre ord ingenting om moderne folkerett. Godt. Så vet vi i det minste det. Lenke til kommentar
McFly Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Argumentasjonen hans er helt på linje med andre marxisters argumentasjon. I korte trekk går den ut på at den svakeste part alltid har rett, uansett om den går inn for å slakte ned uskyldige småbarn og fullføre det Hitler ikke klarte. 5958551[/snapback] Jada, det er greit å bruke stråmenn. Marx skrev jo i bunn og grunn svært lite om de svake. Kommunismen i alle sine sekulære former var egentlig middelmådighetenes, ikke de svake sin ideologi. Tar man marxismen helt bokstavelig så er det f.eks. galt med trygder til de som ikke jobber i et sant kommunistisk samfunn, da det i likhet med kapitalinntekter er en form for omfordeling fra de som arbeider til de som ikke arbeider. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 HAHA, hvordan i alle dager kan du underbygge at Willoch er marxist?5958465[/snapback] Jeg kjenner lusen på gangen. Argumentasjonen hans er helt på linje med andre marxisters argumentasjon. I korte trekk går den ut på at den svakeste part alltid har rett, uansett om den går inn for å slakte ned uskyldige småbarn og fullføre det Hitler ikke klarte. 5958551[/snapback] Sterke påstander Hvem har egentlig drept flest barn i denne konflikten? Lenke til kommentar
Fromage Skrevet 20. april 2006 Forfatter Del Skrevet 20. april 2006 Sterke påstander Hvem har egentlig drept flest barn i denne konflikten? 5958908[/snapback] Tja, si det? Et bilde sier mer enn tusen ord: Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Vi må vekke langt eldre resolusjoner og få anerkjennelse for disse før palestina-araberne kan gjemme seg bak internasjonal folkerett.5958120[/snapback] Da må vi kjappe oss, marxistiske røster innad i Israel hevder at de bedriver statsterrorisme. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Marx skrev jo i bunn og grunn svært lite om de svake. Kommunismen i alle sine sekulære former var egentlig middelmådighetenes, ikke de svake sin ideologi. Men sosialistene i dag støtter vel utelukkende den svakeste part... Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Sterke påstander Hvem har egentlig drept flest barn i denne konflikten? 5958908[/snapback] Tja, si det? Et bilde sier mer enn tusen ord: 5958976[/snapback] Gjør det det?? Vel mulig ,men det viser også kunn en side av saken og kan da også forvrenge mere enn ti tusen ord,alt etter hva en er ute etter. Palestinsk 9-åring drept på Vestbredden 15-åring skutt og drept i Jenin Åtteårig palestinsk jente drept Israelske soldater drepte 16-åring Fire palestinere drept i de okkuperte områdene To palestinere skutt og drept Tre israelske soldater drept Tre palestinere drept på Vestbredden Steinkaster drept To palestinere drept Fireåring drept på Gazastripen Beviste at fotograf ble drept av israelere Seks palestinere drept To palestinere drept Libanons hær omringer palestinsk flyktningleir 50 palestinere såret i Nablus Åtte palestinere drept i Gaza Sigøyner drept av bombe Seks drept i israelsk offensiv Lenke til kommentar
McFly Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Men sosialistene i dag støtter vel utelukkende den svakeste part... 5959449[/snapback] Men når konflikten startet var ikke hvem som var den sterkeste og hvem som var den svakeste part like klart. Det har nok mer med å gjøre at østblokken støttet araberne i sin tid. Man kan jo også snu på det, og si at liberalistene helt konsekvent støtter den sterkeste part. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Marx skrev jo i bunn og grunn svært lite om de svake. Kommunismen i alle sine sekulære former var egentlig middelmådighetenes, ikke de svake sin ideologi. Men sosialistene i dag støtter vel utelukkende den svakeste part... 5959449[/snapback] Det morsomme er at Halvorsen faktisk sa dette rett ut en gang. "Jeg tar alltid parti med den svakeste part." Skulle virkelig ønske jeg hadde det svart på hvitt et sted. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Marx skrev jo i bunn og grunn svært lite om de svake. Kommunismen i alle sine sekulære former var egentlig middelmådighetenes, ikke de svake sin ideologi. Men sosialistene i dag støtter vel utelukkende den svakeste part... 5959449[/snapback] Det morsomme er at Halvorsen faktisk sa dette rett ut en gang. "Jeg tar alltid parti med den svakeste part." Skulle virkelig ønske jeg hadde det svart på hvitt et sted. 5959492[/snapback] Nå har det seg vel slik at det er den svakeste part som har behov for støtte, noe flere burde merke seg uansett om de er politikere eller ei. For om begge parter var likeverdige var det vel enklere å finne løsninger på konflikter. Slik det er i dag er det jo den sterkeste part som dikterer betingelsene og slik skaper bare større avstander og konflikter. Hvem har gitt deg eller meg retten til å diktere andre?? Lenke til kommentar
g5r Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Og når Palestinerne sprenger i luften en eller annen bosetting, og jøder blir drept, vil jge gjerne spørre hvorfor de blir klassifissert som uskyldige da i mellomtiden ikke bare er deres opphold der brudd på Genevakonvensjonen men de er ofte bevænet og er medlemmer av paramilitante grupper som patruljerer sine nabolag. Lenke til kommentar
Bliiip Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Nynazister står veldig svakt i vårt samfunn, så de fortjener vår støtte? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå