Gå til innhold

Israels brudd på "folkeretten"?


Anbefalte innlegg

Jeg er møkk lei av å høre på folk i media og diverse forumer mase om "israels brudd på folkeretten". Hva med retten til å eksistere? Retten til å beskytte seg mot angrep utenfra? Jeg er temmelig sikker på at de også er nedfestet i folkeretten.

 

Israel har rett til å okkupere palestinsk land. Landene er i krig og under konstant angrep utenfra. Israel har også rett til å okkupere land som tidligere tilhørte landene rundt og som er blitt erobret i flere forsvarskriger.

 

Palestinerne lider hører vi. Personlig driter jeg i om voldsmenn lider. La dem sitte innmurt i fengselet sitt. Det er slik man håndterer kriminelle utskudd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva med retten til å eksistere?

Hva med at den ikke skal gå på bekostning av andre?

Retten til å beskytte seg mot angrep utenfra?

Like mye som en tyv som har brutt seg inni et hus har lov å beskytte seg mot Politi. Dette er demosntrert gang etter gang da jøder bosetter seg på gazastripen, får mur og gjerde bygd rundt seg, og skyter alle som prøver å komme seg inn.

Jeg er temmelig sikker på at de også er nedfestet i folkeretten.

Men jeg er HELT sikker at dette er nedfestet i det zionistene tror på.

Israel har rett til å okkupere palestinsk land.

Hvem er det som har gitt de en "rettighet" som bryter mange punkter av genevakonvensjonen?

Landene er i krig og under konstant angrep utenfra.

Så det du mener at på grunn av at Palestina er okkupert av jødene, har de retten til å forsvare seg mot de som angriper israel på grunn av den okkupasjonen?

Israel har også rett til å okkupere land som tidligere tilhørte landene rundt og som er blitt erobret i flere forsvarskriger.

Zionistene sier det, ja, men ikke FN. Er du en zionist?

Palestinerne lider hører vi. Personlig driter jeg i om voldsmenn lider. La dem sitte innmurt i fengselet sitt. Det er slik man håndterer kriminelle utskudd.

Det er slike uttalelser (hvis sagt av politikere eller militære og satt i askjon) som eventuelt fører til brudd an Genevakonvensjonen, FN`s menneskerettigheter og krigsforbryterdomstol.

Lenke til kommentar

Retten til å forsvare seg innebærer ikke retten til å kolonisere okkupert jord, menneskerettighetsbrudd, soleklare brudd på internasjonal humanitær lov til å innføre to lovsystemer for palestinere og israelere på samme territorium, til å ulovlig forsøke snikanneksere territorium ved å bygge mur og barrierer inne på okkupert territorium osv. Listen kan bli ganske så lang.

 

At du sidestiller palestinere med voldsmenn og utskudd for stå for din egen regning, jeg lurer på hva du hadde sagt om palestinerer hadde vært byttet ut med jøder, og "fengselet sitt" med "ghettoen sin".

 

Men det er vel greit å pisse litt så lenge det skjer i medvind, eller hva?

Lenke til kommentar
Hva med retten til å eksistere?

Hva med at den ikke skal gå på bekostning av andre?

 

Det er bare logisk at enhver tar vare på seg selv om sine. Israel har ingen interesse av å la palestina være hvis det er på bekostning av seg selv. Overlevelsesinstinktet er sterkt, og det du ser i filmer om at folk ofrer seg selv og de som står seg nær for å redde noen ukjente skjer ikke i virkligheten.

 

Retten til å beskytte seg mot angrep utenfra?

Like mye som en tyv som har brutt seg inni et hus har lov å beskytte seg mot Politi. Dette er demosntrert gang etter gang da jøder bosetter seg på gazastripen, får mur og gjerde bygd rundt seg, og skyter alle som prøver å komme seg inn.

 

Å sammenligne palestinerne med politi er litt søkt synes jeg. Hadde du sagt "huseier" kunne jeg kanskje latt det gå, men politi? aldri i livet. Det er selvfølgelig dumskap å bosette seg på gazastripen nå uansett side. Jeg sier ikke at jødene har krav på gazastripen, men jeg sier heller ikke at palestinerne har det.

 

Landene er i krig og under konstant angrep utenfra.

Så det du mener at på grunn av at Palestina er okkupert av jødene, har de retten til å forsvare seg mot de som angriper israel på grunn av den okkupasjonen?

 

De angriper ikke Israel, de angriper Jøder. Stor forskjell.

 

Palestinerne lider hører vi. Personlig driter jeg i om voldsmenn lider. La dem sitte innmurt i fengselet sitt. Det er slik man håndterer kriminelle utskudd.

Det er slike uttalelser (hvis sagt av politikere eller militære og satt i askjon) som eventuelt fører til brudd an Genevakonvensjonen, FN`s menneskerettigheter og krigsforbryterdomstol.

5956736[/snapback]

 

Jeg tror du bør sette deg inn i hva disse tingene går ut på.

Endret av invictus
Lenke til kommentar
Det er bare logisk at enhver tar vare på seg selv om sine. Israel har ingen interesse av å la palestina være hvis det er på bekostning av seg selv. Overlevelsesinstinktet er sterkt, og det du ser i filmer om at folk ofrer seg selv og de som står seg nær for å redde noen ukjente skjer ikke i virkligheten.

Det går selvfølgelig an å filosofere om dette, men det er snakk om brudd på menneskerettigeter og da sier loven hvodan ting skal være, og er ikke opp til hver enkel å rettferdiggjøre det man står for eller gjør.

Å sammenligne palestinerne med politi er litt søkt synes jeg. Hadde du sagt "huseier" kunne jeg kanskje latt det gå, men politi? aldri i livet. Det er selvfølgelig dumskap å bosette seg på gazastripen nå uansett side. Jeg sier ikke at jødene har krav på gazastripen, men jeg sier heller ikke at palestinerne har det.

OK "Huseier" da. En annen ting er at Pelstinerne har retten på ALT som er "staten israel" inkusivt Gazastripen.

De angriper ikke Israel, de angriper Jøder. Stor forskjell.

Israel er et land av jøder for jøder. Å angripe Israel og ikke angripe jøder er like mulig som å angripe Irak uten at de som blir angreper et musimer.

Jeg tror du bør sette deg inn i hva disse tingene går ut på.

Da siterer jeg forreige post:

Retten til å forsvare seg innebærer ikke retten til å kolonisere okkupert jord, menneskerettighetsbrudd, soleklare brudd på internasjonal humanitær lov til å innføre to lovsystemer for palestinere og israelere på samme territorium, til å ulovlig forsøke snikanneksere territorium ved å bygge mur og barrierer inne på okkupert territorium osv. Listen kan bli ganske så lang.

 

At du sidestiller palestinere med voldsmenn og utskudd for stå for din egen regning, jeg lurer på hva du hadde sagt om palestinerer hadde vært byttet ut med jøder, og "fengselet sitt" med "ghettoen sin".

 

Men det er vel greit å pisse litt så lenge det skjer i medvind, eller hva?

 

Veldig godt skrevet!

Lenke til kommentar
De angriper ikke Israel, de angriper Jøder. Stor forskjell.

Israel er et land av jøder for jøder. Å angripe Israel og ikke angripe jøder er like mulig som å angripe Irak uten at de som blir angreper et musimer.

 

Jeg tror ikke du skjønte hva jeg mente. De angriper ikke staten Israel, de angriper Jøder. Altså befolkningen. Sivile.

Lenke til kommentar
De angriper ikke Israel, de angriper Jøder. Stor forskjell.

Israel er et land av jøder for jøder. Å angripe Israel og ikke angripe jøder er like mulig som å angripe Irak uten at de som blir angreper et musimer.

 

Jeg tror ikke du skjønte hva jeg mente. De angriper ikke staten Israel, de angriper Jøder. Altså befolkningen. Sivile.

5957007[/snapback]

Men, har en palestiner en reell sjanse for å svekke Israel av noen betydlig form, på noen andre måter?

 

Nei, Israel, som USAs sammensvorne, har altfor stor makt med militær til det, og de bruker den.

 

Selv om det er beklagelig, så er det den eneste måten de kan vise motstand på.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Israel eksisterte lenge før palestinerne dukket opp. Palestinerne tok masse land av Israelerne, som egentlig ikke tilhørte dem. Israel må ha lov til å forsvare seg, det er ikke dem som angriper, men alle utenfra.

 

Etter at muren rundt Gazastripen/Israel ble bygd, gikk antall selvmordsbombere drastisk ned. Det viser at muren faktisk hjelper, til forskjell fra hva nyhetene viser. Du må kjenne noen som bor der, ikke anti-israelske TV-reportere som holder med palestinere. For å si det slik, så var det israelerne som kalte seg for palestinere først, ikke arabere som kom og tok landet deres.

 

Ja, dere ser sikkert at jeg er kristen, men det bryr jeg meg ikke om. Jeg vet faktisk også litt om de krigsherjede områdene i Israel. For min del, så kunne de såkalte palestinerne bare ryke og reise fra Gazastripen, for den eide Israel lenge før araberne.

 

At TV har stor innflytelse på folk er ikke vanskelig å se. Jeg kjenner faktisk noen arabere som hadde spist kake og feiret 11. september. Det sier jo litt om kulturen deres, folk sier at det er fredens religion. FEIL! For dem er det en hellig krig imot Israel, som for dem aldri vil ende. Derfor skal Israel få lov til å beskytte seg!

Lenke til kommentar
De angriper ikke Israel, de angriper Jøder. Stor forskjell.

Israel er et land av jøder for jøder. Å angripe Israel og ikke angripe jøder er like mulig som å angripe Irak uten at de som blir angreper et musimer.

 

Jeg tror ikke du skjønte hva jeg mente. De angriper ikke staten Israel, de angriper Jøder. Altså befolkningen. Sivile.

 

Er denslags noe nytt? Bare for å sette i historisk perspektiv så er det nok å minne om WW2 og de alliertes terror-bombing av Berlin, Hamburg, Dredsen, osv. hvor målet var sivile tyskere. A-bombene i Hiroshima og Nagasaki var ren terrorbombing og utslettelse sivile japanere. Målt mot dette blir palestinske selvmordsbombere rene lilleputter. :innocent:

Lenke til kommentar
Er denslags noe nytt? Bare for å sette i historisk perspektiv så er det nok å minne om WW2 og de alliertes terror-bombing av Berlin, Hamburg, Dredsen, osv. hvor målet var sivile tyskere. A-bombene i Hiroshima og Nagasaki var ren terrorbombing og utslettelse sivile japanere. Målt mot dette blir palestinske selvmordsbombere rene lilleputter.  :innocent:

Nemlig!

 

 

Jeg tror ikke du skjønte hva jeg mente. De angriper ikke staten Israel, de angriper Jøder. Altså befolkningen. Sivile.

 

Da sivile jøder påstår at en visss geografisk område tilhører dem, og er imot at en viss type folk bor og eier den (Palestinerne), hva er det du kaller den situasjonen?

 

Israel eksisterte lenge før palestinerne dukket opp.

 

Du mener ifølge Bibelen?

 

Ja, dere ser sikkert at jeg er kristen, men det bryr jeg meg ikke om. Jeg vet faktisk også litt om de krigsherjede områdene i Israel. For min del, så kunne de såkalte palestinerne bare ryke og reise fra Gazastripen, for den eide Israel lenge før araberne.

 

Men vent llitt - du som er Kristen - alle folk er jo like? Hvorfor skal ifølge deg araberne "ryke og reise"? Ok, ifølge din overbevisning så kan vi si at alle verdens jøder bør ryke og reise til israel?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Israel eksisterte lenge før palestinerne dukket opp.

 

Du mener ifølge Bibelen?

5957447[/snapback]

Nei, det er bevist at Israel eksisterte før paøestinerne. De første som kalte seg for palestinere var israelere. This is facts!

Lenke til kommentar

Jeg har sendt et brev til USAs president, og bedt om hjelp til å få mitt eget land. Dette fordi jeg har blitt utsatt for umenneskelige grusomheter. Landet skal ligge midt i Frankrike.. Franskmennene blir selvfølgelig nødt til å avse halvparten av landet sitt til meg, og om de ikke føyer seg, sender jeg et par raketter på de. Velger de å angripe landet mitt som svar på disse rakettene, roper jeg på "onkel" USA.

Lenke til kommentar
Jeg har sendt et brev til USAs president, og bedt om hjelp til å få mitt eget land. Dette fordi jeg har blitt utsatt for umenneskelige grusomheter. Landet skal ligge midt i Frankrike.. Franskmennene blir selvfølgelig nødt til å avse halvparten av landet sitt til meg, og om de ikke føyer seg, sender jeg et par raketter på de. Velger de å angripe landet mitt som svar på disse rakettene, roper jeg på "onkel" USA.

5957788[/snapback]

 

Hjelper på om du har en gammel eventyrbok som gir deg retten til landområdet :p

 

Edit: edit.

Endret av KurtM
Lenke til kommentar

Festlig, men la oss holde oss til det faktum at det ikke kommer fra bibelen at jødene var der først. Er enig i at situasjonen er helt kjip der nede men nå har jo vår alles kjære commandosondre allererde poengtert at det ikke er fra bibelen det kommer og da bblir det kanskje litt dumt å spinne videre på det

Lenke til kommentar

Er dette stolleken? For øvrig var det folk der før jødene kom også. Og om du har glemt det, litt oppfriskning i demografisk historie fra området:

 

(Britisk mandatrapport fra 1922)

 

 

 

http://domino.un.org/UNISPAL.NSF/0/a682cab...7c?OpenDocument

 

The census results were:--

 

Moslems ... ... ... ... ... ... ... ... 590,890

Jews ... ... ... ... ... ... ... ... 83,794

Christians ... ... ... ... ... ... ... ... 73,024

Druzes ... ... ... ... ... ... ... ... 7,028

Samaritans ... ... ... ... ... ... ... ... 163

Bahais ... ... ... ... ... ... ... ... 265

Metawallis ... ... ... ... ... ... ... ... 156

Hindoos ... ... ... ... ... ... ... ... 1,454

Sikhs ... ... ... ... ... ... ... ... 408

Endret av Cybbe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...