MagE Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Hei, jeg har ikke en spesielt rask internett linje (Telenor 2Mb,) Derfor får jeg ikke se på NRK's nett-TV uten at det hakker og selve bildet stopper enkelte ganger. Dette er utrolig iriterende. Derfor vil jeg laste ned denne filen og spille den av fra harddisken istedefor fra internett. Er det mulig? URL'en til fullscreen versjonen av videoene heter " http://www7.nrk.no/nrkplayer/friavspiller.aspx# ." Dette heter alle filene. Om det ikke er mulig å laste dem ned, hadde det vert greit å kunne spille av filene i VLC player. Er dette mulig? Om dette blir sett på som piratkopiering kan en moderator slette posten, men med tanke på at disse videoene kan sees gratis på nrk.no vil jeg tro at dette er lovlig. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Med den linjen skal du kunne se Web-TV uten problem. Selve nedlasting av filene tror jeg blir vanskelig, men det er nok mulig på en eller annen måte. Lenke til kommentar
MagE Skrevet 16. april 2006 Forfatter Del Skrevet 16. april 2006 Med den linjen skal du kunne se Web-TV uten problem. Selve nedlasting av filene tror jeg blir vanskelig, men det er nok mulig på en eller annen måte. 5927685[/snapback] Det går, men jeg har en server som bruker ganske mye linje. Om jeg skrur av denne går det. Men dette er noe jeg aller helst vil unngå. Lenke til kommentar
Larrek Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Hei,jeg har ikke en spesielt rask internett linje (Telenor 2Mb,) Derfor får jeg ikke se på NRK's nett-TV uten at det hakker og selve bildet stopper enkelte ganger. Dette er utrolig iriterende. Derfor vil jeg laste ned denne filen og spille den av fra harddisken istedefor fra internett. Er det mulig? URL'en til fullscreen versjonen av videoene heter " http://www7.nrk.no/nrkplayer/friavspiller.aspx# ." Dette heter alle filene. Om det ikke er mulig å laste dem ned, hadde det vert greit å kunne spille av filene i VLC player. Er dette mulig? Om dette blir sett på som piratkopiering kan en moderator slette posten, men med tanke på at disse videoene kan sees gratis på nrk.no vil jeg tro at dette er lovlig. 5927638[/snapback] Forutsatt at det er tidligere opptak og ikke live stream du mener så har jeg akkurat sjekket at WM Recorder 10.2 kan brukes til det formålet du søker: http://www.wmrecorder.com/ Start programmet, trykk på record og siden tar den automatisk opp de NRK-opptakene du klikker på. Desverre må den restartes hvert 2. minutt som demo-versjon. Lenke til kommentar
sberg43 Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 1) "http://www7.nrk.no/nrkplayer/friavspiller.aspx#" er ikke URL til videoene. Alle videoene kan ikke ha samme URL. Det finns mange programmer som kan laste ned disse videoene men du må gjerne finne linken url'en først. 2) En enkel måte å gjøre det på er å høyreklikke videoe når den spilles med pluginen til windows media player og velge properties. Med WMP v10 så har jeg et valg som heter Location. Kopier url der. URL er en refereanse til en link av typen http://www7.nrk.no/nrkplayer/asxmac.aspx?param=ADD6A02B47... 3) URL du fant i 2 er en til en liten tekstfil som igjen inneholder en referanse til selve videon. Så last ned denne tekstfil (ikke la nettleseren åpne den automatisk i wmp). Åpne tekstfilen i f.eks. notepad og finn en url av typen mms://straumod.nrk.no/.../. Denne urlen kan videre brukes i en del nedlastningsprogrammer. Kan hjelpe deg videre men du bør klare å finne mms-linken selv i allefall. Spør hvis du har problemer Lenke til kommentar
Larrek Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 1) "http://www7.nrk.no/nrkplayer/friavspiller.aspx#" er ikke URL til videoene. Alle videoene kan ikke ha samme URL. Det finns mange programmer som kan laste ned disse videoene men du må gjerne finne linken url'en først. 2) En enkel måte å gjøre det på er å høyreklikke videoe når den spilles med pluginen til windows media player og velge properties. Med WMP v10 så har jeg et valg som heter Location. Kopier url der. URL er en refereanse til en link av typen http://www7.nrk.no/nrkplayer/asxmac.aspx?param=ADD6A02B47... 3) URL du fant i 2 er en til en liten tekstfil som igjen inneholder en referanse til selve videon. Så last ned denne tekstfil (ikke la nettleseren åpne den automatisk i wmp). Åpne tekstfilen i f.eks. notepad og finn en url av typen mms://straumod.nrk.no/.../. Denne urlen kan videre brukes i en del nedlastningsprogrammer. Kan hjelpe deg videre men du bør klare å finne mms-linken selv i allefall. Spør hvis du har problemer 5930940[/snapback] Hvordan laste ned fila i punkt 2? Lenke til kommentar
MagE Skrevet 16. april 2006 Forfatter Del Skrevet 16. april 2006 (endret) 1) "http://www7.nrk.no/nrkplayer/friavspiller.aspx#" er ikke URL til videoene. Alle videoene kan ikke ha samme URL. Det finns mange programmer som kan laste ned disse videoene men du må gjerne finne linken url'en først. 2) En enkel måte å gjøre det på er å høyreklikke videoe når den spilles med pluginen til windows media player og velge properties. Med WMP v10 så har jeg et valg som heter Location. Kopier url der. URL er en refereanse til en link av typen http://www7.nrk.no/nrkplayer/asxmac.aspx?param=ADD6A02B47... 3) URL du fant i 2 er en til en liten tekstfil som igjen inneholder en referanse til selve videon. Så last ned denne tekstfil (ikke la nettleseren åpne den automatisk i wmp). Åpne tekstfilen i f.eks. notepad og finn en url av typen mms://straumod.nrk.no/.../. Denne urlen kan videre brukes i en del nedlastningsprogrammer. Kan hjelpe deg videre men du bør klare å finne mms-linken selv i allefall. Spør hvis du har problemer 5930940[/snapback] Tusen takk for grundig forklaring, fikk det til nå. Slik gjorde jeg det: Jeg kopierte URL'en som jeg fant under "properties" i NRK's intrigerte spiller. Lastet ned en tekst fil gjennom opera, som har en "hurtignedlasting" funsjon. I denne tekstfilen fant jeg en annen URL, (som for eksempel: mms://*NRK-URL*.wmv .) Åpnet denne URL'en i SDP, og lagret filmen. Tusen takk for gode svar! EDIT: Det går ann å kjøre SDP flere ganger på likt, mao kjøre det samme programmet flere ganger. Slik kan man laste ned flere filmer på likt. Endret 17. april 2006 av MagE Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 (endret) * Innlegg fjernet i respekt for forumets og NRKs retningslinjer. * Endret 16. april 2006 av Playmofetish Lenke til kommentar
MagE Skrevet 16. april 2006 Forfatter Del Skrevet 16. april 2006 (endret) Hvordan brukte du denne hurtignedlasningsfunksjonen i Opera?? 5932711[/snapback] På overføringer/dowload elens er det en litentekst rute øverst, på norsk heter den hurtignedlasning. Bare lim inn URL'en der og trykk enter. Så laster den ned tekst-fila Endret 16. april 2006 av MagE Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 (endret) * Innlegg fjernet i respekt for forumets og NRKs retningslinjer. * Endret 16. april 2006 av Playmofetish Lenke til kommentar
MagE Skrevet 16. april 2006 Forfatter Del Skrevet 16. april 2006 (endret) Vel, jeg fant funksjonen i Opera, men den laster ikke ned noen tekstfil for meg. Den gir status på filnavnet aspx.asx til "done", men ingen fil å se i download-directory. Når jeg dobbeltklikker på den ferdige nedlastningen i Opera får jeg beskjed om "program not found", og det er ingen fysisk fil som legger seg i den mappen jeg ber Opera om, selv om Opera sier nedlastningen er ferdig i denne mappen. 5932837[/snapback] Jeg får den samme feilmeldingen som deg. Men når jeg søkte etter konserten du nevnte i PM'en kom jeg frem til en helt annen URL: *Borte Vekk* BTW: her er mms filen : *Dette også* Vet ikke om det er denne konserten du mente. Men her er iallefall den jeg fant. EDIT: Fjernet linkene. Trodde det var lov å laste ned. Takk igjenn for hjelpen! Endret 17. april 2006 av MagE Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Det er imot nrk sine retningslinjer å laste ned fra nett-tv..... Lenke til kommentar
sberg43 Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Vel, jeg fant funksjonen i Opera, men den laster ikke ned noen tekstfil for meg. Den gir status på filnavnet aspx.asx til "done", men ingen fil å se i download-directory. Når jeg dobbeltklikker på den ferdige nedlastningen i Opera får jeg beskjed om "program not found", og det er ingen fysisk fil som legger seg i den mappen jeg ber Opera om, selv om Opera sier nedlastningen er ferdig i denne mappen. 5932837[/snapback] aspx.asx er tekstfilen som vi snakker. Start notepad eller lignede og åpne fila ved hjelp av fil - åpne. Lenke til kommentar
sberg43 Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Det er imot nrk sine retningslinjer å laste ned fra nett-tv..... 5933518[/snapback] Det er ikke mulig å se video uten å laste den ned. Streaming eller ei nedlastning må til uansett. NRK har ikke helt skjønt sine egne rettningslinjer... Lenke til kommentar
Vice Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Det er imot nrk sine retningslinjer å laste ned fra nett-tv..... 5933518[/snapback] Det er ikke mulig å se video uten å laste den ned. Streaming eller ei nedlastning må til uansett. NRK har ikke helt skjønt sine egne rettningslinjer... 5934830[/snapback] Huh, det stemmer faktisk. I følge NRK's retningslinjer er det faktisk ulovlig å bruke tjenesten "NRK Nett-TV". Ta dette til etterretning neste gang du har tenkt å bruke tjenesten. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Når du ser en DVD-film på din PC blir jo all data etterhvert mellomlagret i buffre før det dyttes ut gjennom skjermkortet. Allikevel var det før ikke lov til å komme seg rundt DVD-platens sperrer for å kunne lagre/laste ned innholdet permanent. På samme måte som man egentlig laster ned alle filmsnutter man ser fra NRKs nett-TV, er det vel ikke lov til å komme seg rundt WMP-vinduets vanlige funksjoner ved å bruke 3. parts programvare for å kunne lagre video-streamen permanent. Hvordan NRK har formulert dette vet jeg ikke, men hensikten deres er vel å ikke tillate permanent nedlastning av materiale med deres opphavsrett. Lenke til kommentar
deleder Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Når du ser en DVD-film på din PC blir jo all data etterhvert mellomlagret i buffre før det dyttes ut gjennom skjermkortet. Allikevel var det før ikke lov til å komme seg rundt DVD-platens sperrer for å kunne lagre/laste ned innholdet permanent. På samme måte som man egentlig laster ned alle filmsnutter man ser fra NRKs nett-TV, er det vel ikke lov til å komme seg rundt WMP-vinduets vanlige funksjoner ved å bruke 3. parts programvare for å kunne lagre video-streamen permanent. Hvordan NRK har formulert dette vet jeg ikke, men hensikten deres er vel å ikke tillate permanent nedlastning av materiale med deres opphavsrett. 5937178[/snapback] Det er vel helt lovlig å kopiere/rippe en kopibeskyttet DVD, iallefall i Norge. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Det vet jeg da, derfor la jeg inn en "før". Det var i hvert fall ikke tenkt at det skulle være mulig fra DVD-produsentenes side. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå