Hydrolift Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Vi har en Ford Transit 1990 og vi skal montere et anlegg bestående av 4*6x9", 1 2*12", 2 forsterkere, cd spiller, kabler osv.... Det er et par ting vi lurer på.. Trenger vi et batteri til? Hvordan strekke kabler gjennom tak/dører/gulv? Hvordan kan vi feste elementene i veggene, evt hvilke materialer bør vi bygge de provisoriske veggene av? Hvor og hvordan kan vi feste forsterkerne..? *Med vegger mener jeg plastikken/det som skiller karosseriet og innredningen, det er bare noe myk driit. Planen var å kutte/tilpasse noen stive sponplater istedefor disse "skilleveggene". Lenke til kommentar
ShyFx Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Hei! oki, ja det er en fordel med et kraftig batteri til som klarer og levere mye ampere over lengere tid. Nå vet jeg ikke hvor mye amp dynamoen er på men mulig den holder.. Strømkabelen strekkes fra + polen fra batteriet (ca 50cm eller nermere) til en sikring http://www.stingerelectronics.com/web/prods/fuse_holders.asp så vidre derfra gjennom et hull inn i bilen vist det er det og bakover i bilen på venstre side, sjult under matter/lister bak til forsterkerne. Pass på å bruk kraftig dimensjon på strømkabelen! Styrestrømmen går fra remote på cd-spillern og til "remote inn" på forsterkerne, denne legges sammen med strømkabelen. Signalkabelen(e) fra cd-spillern legges på høyre side under matter/list og bakover til forsterkerne, pass på at denne er trippel isolert/skjermet for dynamostøy å andre ting. Forsterkerne kan monteres lett tiljengelig men sjult vist det skulle bli noe søl eller andre ting. Elementerne: Beste er og bygge en kasse i 22mm MDF som er avskilt til hver av de 12" bassene som skal brukes, og avskilt kasse til de 6*9 høytalerne, hvordan plasseringen skal være får dere finne ut av selv. Skilleveggene inne i bilen? ok, disse kan være av vanlig 18mm eller tykkere sponplater. Har sikkert glemt noe men.. Grovt forklart. Lenke til kommentar
Hydrolift Skrevet 15. april 2006 Forfatter Del Skrevet 15. april 2006 takk for tipsene men det som er litt problematisk for oss/meg, er kabel strekkene... fra batteri til forsterker og fra forsterker til suben og høyttalerne... det er ikke akkurat tilrettelagt for kabelstrekk i gulvet/taket/veggene... og det er ikke bare å strippe bilen ned til skÆlet :-8 monteringen ellers er ikke noe problem Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Listene er sikkert ikke værre festa en at du kan plukke dem av, deretter er det bare å løfte på mattene og lure inn kablene Lenke til kommentar
diversity Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Hey.. lurer på noenlunde det samme Har ledninger og sånn som er nok til 1 forsterker.. må jeg strekke enda en fra batteri til den andre forsterkeren også? Lenke til kommentar
Poolish Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Hey.. lurer på noenlunde det samme Har ledninger og sånn som er nok til 1 forsterker.. må jeg strekke enda en fra batteri til den andre forsterkeren også? 5985551[/snapback] Du kan jo f.eks. legge opp en tykk kabel å bruke ei fordelingsblokk til å få strømm til begge forsterkerene. Du har 1 tykk kabel fra batteri inn i fordelingsblokka og 2 mindre ut til forsterkerene. Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 (endret) *Nevermind, fant det ut* Endret 26. april 2006 av Lungemannen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå