Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med skjerm - out of range

Anbefalte innlegg

Greier ikke å få startet pc'en da skjermen ikke vil fungere. Får meldingen "out of range". Jeg har skjønt det slik at problemet er at det er feil instillinger på skjermen. Problemet mitt er at jeg ikke kommer inn i sikkerhetsmodus slik at jeg får endret innstillingene. Noen som kan hjelpe ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 5 måneder senere...

jeg har det samme probleme! jeg brukte først en sånn "kasse" skjerm men da kom det opp noe om hertzene på skjermen å noen tall! så skiftet jeg til en LCD skjerm å der fikk jeg meldingen om "out of range" ! jeg har ingen aning om hva jeg skal gjøre,så jeg håper noen kan hjelp!

takk for all hjelp!

mvh henrik

Lenke til kommentar

det som er, er at oppdateringsfrekvenser er satt alt for høyt, jeg husker en gang når jeg var liten og satte den til 210Hz det gikk ikke akkurat så bra det nei, for skjermen taklet ikke mer enn 85Hz.

men når er det du får beskjed om out of range, er det når windows lastes, eller så tidlig at du ikke kommer inn i bios en gang?

Lenke til kommentar

takk for alle som har prøvd ! men det hjelper ikke!

det kommer etter windows lodingen!

jeg har prøvd å stillt maskine tilbake fra 2 - 5 dager, men det er der enda!

men jeg hadde ikke det probleme for 2 - 5 dager siden..

å nå har jeg satt inn orginal skjerm! (dell "kasse" skjerm)

(akoratt nå er jeg bare stressa:P)

PS! hvis det hjelper så kommer jeg inn på sikkeretsmodus! ;)

mvh henrik

Endret av Blomsterpotte
Lenke til kommentar

i sikkerhetsmodus, så kan du jo prøve å fjerne skjermkort driveren, hvis du ikke allerede har prøvd å redusere oppfriskningsraten.

@sedsberg: det er mange skjermer som ikke støtter mer en 60, selv om det kanskje er noen som gjør det også.

hvorfor høyere oppfriskingsrate skal gi dårligere farger (ved dvi) ser jeg ikke helt, om det ikke går på hvor lang tid krystallene trenger på å omstille seg.

Lenke til kommentar
i sikkerhetsmodus, så kan du jo prøve å fjerne skjermkort driveren, hvis du ikke allerede har prøvd å redusere oppfriskningsraten.

@sedsberg: det er mange skjermer som ikke støtter mer en 60, selv om det kanskje er noen som gjør det også.

hvorfor høyere oppfriskingsrate skal gi dårligere farger (ved dvi) ser jeg ikke helt, om det ikke går på hvor lang tid krystallene trenger på å omstille seg.

6959115[/snapback]

det forsto jeg ikke helt!

men når jeg går inn på sikkerhets modus så klarer jeg ikke å endre Hz! når jeg da går inn på avangsert på egenskaper på skrivebord så kommer det opp ingen info!

men når jeg går inn på enhetsbehandling står korte mitt instalert!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...