Gå til innhold

TES: En liten vampyr guide *Spoiler*

Anbefalte innlegg

Ser at det er veldig mange som spør om hvordan man kan bli kvitt sykdommen, hvilke fordeler det gir og hvilke ulemper det gir. Jeg begynner å bli litt lei av 2-3 nye tråder om dette hver dag og tenkte derfor å lage en liten guide til vampyren.

For å bli vampyr må man bli smittet av sykdommen "porphyric hemophilia". Hvis du har blitt smittet av denne sykdommen har du tre dager på deg til bli kvitt den før du blir vampyr. Har du ikke lyst til å bli vampyr, men er allikevel blitt smittet er det bare å drikke en "cure common disease" potion, eller dra til nærmeste kirke.

For å drikke blod er det bare å snike seg inntil en sovende person og aktivere denne personen. Pass på at du ikke blir sett mens du drikker blod. Det er nesten verre enn å bli sett mens du stjeler noe.

Etter tre dager blir man vampyr og får da visse forandringer på statsen. For hver dag som går, opp til fire dager uten at man drikker blod gjør at man forandres litt mer, på godt og vondt.

Forandringer første dag:

+5 strength

+5 Willpower

+5 speed

+5 acrobatics

+5 athletics

+5 destruction

+5 hand-to-hand

+5 illusion

+5 sneak

+5 mysticism

Weakness to fire +20

Resist disease +100

Resist paralysis +100

Resist normal weapons +5

Hunter's sight 30 sec.

Detect life 100ft. 30 sec.

Forandringer andre dag:

+10 strength

+10 Willpower

+10 speed

+10 acrobatics

+10 athletics

+10 destruction

+10 hand-to-hand

+10 illusion

+10 sneak

+10 mysticism

Weakness to fire +30

Resist disease +100

Resist paralysis +100

Resist normal weapons +10

Hunter's sight 30sec.

Detect life 100ft. 30sec.

Vampire seduction (+50 charm person 20 sec.)

Skade i solen +1 (Mister 1 liv pr. sec. i solen)

NPC'er liker deg litt dårligere.

Forandringer tredje dag:

+15 strength

+15 Willpower

+15 speed

+15 acrobatics

+15 athletics

+15 destruction

+15 hand-to-hand

+15 illusion

+15 sneak

+15 mysticism

Weakness to fire +40

Resist disease +100

Resist paralysis +100

Hunter's sight 3 0sec.

Reign of terror (20ft. silence i 60 sec. og demoralize lvl 6 60 sec.)

Skade i solen +4 (Mister 4 liv pr. sec. i solen)

NPC'er liker deg enda dårligere.

Forandringer fjerde dag:

+20 strength

+20 Willpower

+20 speed

+20 acrobatics

+20 athletics

+20 destruction

+20 hand-to-hand

+20 illusion

+20 sneak

+20 mysticism

Weakness to fire +50

Resist disease +100

Resist paralysis +100

Hunter's sight 30sec.

Reign of terror (20ft. silence i 60 sec. og demoralize lvl 6 60 sec.)

Embrace of shadows (Usynlig i 3 min. og night eye i 90 sec.)

Skade i solen +8 (Mister 8 liv pr. sec. i solen)

NPC'er liker deg veldig dårlig.

Kur mot vampyrisme:

For å starte denne questen må du gå til Raminus Polus som holder til i Arcane University. Han vil fortelle deg at han ikke har noen kur, men at du skal dra til Castle Skingrad for å snakke med Count Janus Hassildor. Du kan ikke snakke med ham direkte til å begynne med, så snakk med en som heter Hal-Liurz. Hun vil hente Janus og han vil fortelle deg en historie om at han og konen er vampyrer og vil ha en kur for henne. Du goddtar questen og han sier at du skal snakke med en heks. Det blir merket av på karte hvor du skal.

Heksen, Melisande, spiller dum til å begynne med, men snakker etterhvert og godtar å lage en kur hvis du kan skaffe henne noe hun trenger. Det hun trenger er 5 grand soul gems som er tomme. Disse kan skaffes i diverse mages guilds rundt om kring og i enkelte dungeons. Jeg har faktisk funnet en god del av dem inne i Oblivion. Når du har skaffet dette, må du skaffe ingrediensene til selve kuren:

6 garlic

5 nightshade leaves

2 blood grass

Blodet til en Argonian(du får en dolk av Melisande som du skal knivstikke en stakkars uskylidg Argonian. For de av dere som ikke vet det er Argonian øglerasen.)

Vampire dust av en vampyr som heter Hindaril

Når du har samlet sammen dette får du to potions av henne. En til deg selv og en til konen til counten. Som belønning fra counten får du en viss mengde gull som avhenger av hvilken level du er i.

BUGS

Det er en del bugs i denne questen, men de fleste kan unngås hvis du bare leverer inn ingredientene i riktig rekkefølge.:

1. Bloodgrass

2. Garlic

3. Nightshade leaves

4. Argonian blood

5. Vampire dust

Hvis du allikevel skulle få problemer med å fullføre questen kan du enten loade en tidligere save, eller du kan skrive i konsollen "set MS40.cureready to 1" etter at du har gitt henne ingrediensene.

Hvis du gir heksen beskjed om å lage motgiften klokken 11p.m. er det ikke sikkert at hun vil komme opp av kjelleren og gi deg motgiften. Da kan du skrive i konsollen:

1. "set MS40.currentday to GameDay"

2. "set MS40.currenthour to GameHour"

3. "set MS40.cureready to 3"

Så er det bare å vente 24 timer og kuren er klar.

Man kan også få en god del penger ved at man snakker med counten etter at man har fått belønningen og nevner "reward". Da vil han gi deg belønningen på ny. Bare å gjøre det mange nok ganger så er innredningen til det nye huset i boks ;) .

Det finnes også en mod som heter "the vile lair" hvor det skal være en fontene som kurerer vampyrisme. Jeg har ikke denne mod'en selv, men etter litt kjapp googling kom jeg fram til at for å bruke den må man plukke en "purgeblood crystal" fra en steinåre i veggen, gå i vannet og aktivere steinen. Jeg har ikke prøvd denne modden selv så bare si ifra hvis det ikke stemmer.

Hvis jeg har utelatt noe eller noe er feil er det bare å si ifra, for det er ikke umulig at det er feil her ettersom det er ganske sent og jeg er ganske trøtt.

Endret av Jonulf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Greit om du berre skal stjele og raide dungeons...men viss du skal gjere litt skikkelege ting og få nye quests, er det vel ein fordel å kunne snakke med npc'ane om dagen, og at dei liker deg. Har vore vampyr i to dagar utan blod... Har tenkt å prøve det ut litt først, og så eventuellt skaffe kur når eg blir lei.

Endret av MK_Blackbird
Lenke til kommentar
Er forresten Vampyr, og medlem av vampyrjeger-gruppa samtidig. De skulle være gode til å finne vampyrer, så står det en vampyr rett foran de. *ler*. Det er en litt usannsynlig ting i spillet.

5941572[/snapback]

Vel, det er jo ikke første gang de lar seg lure. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...