Gå til innhold

Problemer med ny SATA HD

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nettopp kjøpt inn en Hitachi Deskstar T7K250. Men jeg har enda ikke fått denne til å funke. Har instalert drivere til RAID/SATA kontrollen, men enda så finner jeg den ikke. Får også pip med et sekunds mellomrom når jeg starter opp. Har enda ikke funnet ut hva disse pipene betyr.

Håper noen kan hjelpe meg med dette, da dette er til stor ergelse :)

Mvh

Wrath Of The Duck

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pip varslingen er nok fra hovedkortet (se manualen for hva de betyr - evt søk på nettet [google: post error codes]). De vil fortelle deg hva som er galt. Antaglig har du kommet borti kabler mens du monterte harddisken slik at disse har løsnet eller har dårlig kontakt. Sjekk også at minnet sitter skikkelig.

Lenke til kommentar

Har fortsatt ikke fått det til. Skjønte ikke helt dette med Feature Tool. Har laget en boot cd med programmet på. Men skjønner ikke hvordan jeg skal bruke det. Det går gjennom en slags diagnose. Etter det kommer jeg bare til en vanlig kommandolinje. Noen som vet noe mere om dette programmet, setter pris på forslag eller mulige løsninger ;)

EDIT: Skriveleif

Mvh

Wrath Of The Duck

Endret av Wrath of The Duck
Lenke til kommentar
Har fortsatt ikke fått det til. Skjønte ikke helt dette med Feature Tool. Har laget en boot cd med programmet på. Men skjønner ikke hvordan jeg skal bruke det. Det går gjennom en slags diagnose. Etter det kommer jeg bare til en vanlig kommandolinje. Noen som vet noe mere om dette programmet, setter pris på forslag eller mulige løsninger ;)

EDIT: Skriveleif

Mvh

Wrath Of The Duck

5920339[/snapback]

Du har fått forslag om å laste ned både the Feature tools og the Drive fitness.

Det er bruksmanualer for de programmene på samme siden.

Hos deg det vil væra vel riktig å kontrollere hvilket Spectrum clocking er satt på disken, dvs er det Sata 1,5 GB/s eller 3,0GB/s. Det kan du forandre med å bruke Feature Tools til den verdi som støttes av controlleren på kortet ditt.

Når det gjelder the Drive fitness , den kan du bruke hvis disken blir ikke gjenkjent fra bios en gang, noe som betyr at det problemer med den translation av den physical geometrien på disken dvs cylinder/heads/sectors til en logical configuration som er compatibelt med windows.

Her du kan kontrollere den kapasiten som er angitt, du kan kontrollere sectorene, og til og med utføre en low-formatering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...