Gå til innhold

X1800XT blir underklokka etter overklokking


Anbefalte innlegg

brukte rivatuner for å klokke minne hastigheten til 750 MHZ, men etter at eg har spelt ei spel går minne hastigheten til 693 mhz...

er nokon som veit kva eg kan gjere med dette for at den skal vere på 750 mhz heile tida?

 

eg setter huk på at den skal beholder instillingane når eg startar opp windows igjen..

Endret av tharshan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du må mest sannsynlig disable ATI Hotkey poller i services eller slå av de 2 stk ati2evxx.exe i task manager. Da er det ingen 2D/3D-switch, og den hastigheten du setter i windows vil gjelde hele tiden.

5949868[/snapback]

 

 

dette har eg gjort forlenge sidan, men nå tenker eg på å flashe. kan nokon veilede meg skikkeleg?

Lenke til kommentar

tharshan:

 

1. Hent ned http://www.techpowerup.com/bios/bios/winflash105.zip

2. Hent ned XT PE bios (google den)

3. Start opp ATIWinflash

4. Lagre din eksisterende bios ved å trykke på save

5. Trykk "load image" og finn frem til XT PE-filen

6. Merk av "force" (ellers vil du få feilmelding)

7. Trykk på "Program"

8. Vent 5-10 sekunder og du har et X1800XT "PE"

 

Husk at du gjør dette på eget ansvar. Det er en fordel å ha tilstrekkelig kjøling pga høyere spenning med den nye biosen, sjekk gjerne loadtemperaturer etter 10-15 min med artifact scan i ATI Tool.

 

Dersom noe skulle gå galt, kan du flashe tilbake til den gamle biosen med samme fremgangsmåte. Imidlertid må du sette inn et PCI-skjermkort for å få bilde når du starter opp PCen.

Endret av cybirg
Lenke til kommentar
tharshan:

 

2. Hent ned XT PE bios (google den)

 

5978961[/snapback]

 

skal eg søke i google slik "Powercolor X1800XT PE"?

 

hva slags skjermkort merke har du flasha då?

 

Edit: Kan ikkje du linke til den filen du brukte då?

 

Edit: Fant ikkje fil, men kan du finne linken til powercolor X1800XT "PE" biosen?

 

Edit: går det greit med standard kjøling? har brukt skjermkortet før på same hastighet med 1,5 V....

Endret av tharshan
Lenke til kommentar

Ja, du finner den f.eks. hos http://www.hardwareluxx.de/downloadget.php...783510732946803

 

Jeg har flashet et Club3d-kort.

 

Det er umulig å si om std kjøling holder. Jeg hadde en load-temp på 85 grader med std kjøler på std hastighet, da får man problemer med 1,48v men kortet er vannkjølt nå.

 

Det du kan gjøre er å teste load-temperaturen via ATI Tool etter at du har flashet. Går den over 90-grader etter 10-15 min så blir det nok for varmt.

Lenke til kommentar
Ja, du finner den f.eks. hos http://www.hardwareluxx.de/downloadget.php...783510732946803

 

Jeg har flashet et Club3d-kort.

 

Det er umulig å si om std kjøling holder. Jeg hadde en load-temp på 85 grader med std kjøler på std hastighet, da får man problemer med 1,48v men kortet er vannkjølt nå.

 

Det du kan gjøre er å teste load-temperaturen via ATI Tool etter at du har flashet. Går den over 90-grader etter 10-15 min så blir det nok for varmt.

5982660[/snapback]

 

 

men det er fult mulig å sette viften på høgare hastighet då...

Eller programere med ati tool at den skal holde tempen under 80 grader f.eks...

80 grader er vel greit?

Lenke til kommentar

Du kan evt. vente til du får problemer med å dra spill på ok innstillinger og heller flashe da. For øvrig er det ikke nødvendig å flashe hvis du klokker med ATI Tool. Den skifter profil ved 3d-load dersom du velger det under 3D-detection. Du får imidlertid samme høye temperatur under load enten du velger flash eller ATI Tool.

Endret av cybirg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...